در این مقاله نحوه انجام تمام حرکات نمایشی جدید در بازی فیفا 20 –  FIFA 20 را همراه با ویدیو آموزش می دهیم.

یکی از لذت بخش ترین قسمت بازی های فیفا (FIFA)، امکان انجام طیف گسترده ای از حرکات نمایشی (دریبل) است که می توانید در مقابل بازیکنان حریف از آنها استفاده کنید و از آن مهم تر، با آن خودنمایی کنید!

این موضوع با اضافه شدن بخش VOLTA در نسخه فیفا 20، که مانند بازی های قدیمی FIFA Street یا فیفای خیابانی است، اهمیت بیشتری پیدا کرده و فرصتی ایجاد شده است که بیش از همیشه مهارت های خود را در انجام دریبل و حرکات نمایشی نشان دهید.

بازی فیفا 20 دارای تعداد زیادی تکنیک های نمایشی جدید است که با یادگیری آنها و با استفاده از آنها می توانید در مواقع حساس نتیجه مسابقه را تغییر دهید.

در این آموزش سعی می کنیم مهم ترین و جدیدترین تکنیک ها و حرکات نمایشی بازی فیفا 20 را به شما آموزش دهیم.

آموزش تکنیک های جدید بازی فیفا 20

1- دریبل تخریبی یا Strafe Dribbling

نحوه انجام: L1/LB را نگه دارید و سپس از شوک سمت چپ دسته استفاده کنید.

یکی از بزرگترین موارد اضافه شده به فیفا 20، دریبل تخریب کننده یا استراپ است. این تکنیک می تواند کاملا روش بازی شما را عوض کند.

این نوع دریبل برای موقعیت های 1 در برابر 1 عالی عمل می کند و می توانید توپ را به هر جهتی ببرید و همچنین نزدیک خود بازیکن نگه دارید.

همچنین این روش برای نگه داری توپ در فضاهای سخت و بسته و همچنین وادار کردن بازیکن حریف برای نزدیک شدن به شما بسیار کارآمد است.

 

2- جا به جایی توپ بین دو پا Lateral Heel to Heel

نحوه انجام: L1/LB را نگه دارید و سپس شوک سمت راست دسته را اول به سمت چپ و سپس راست ببرید. (یا برعکس) این حرکت فقط برای بازیکنانی که 3 ستاره و بالاتر مهارت دریبل دارند قابل انجام است.

این حرکت بسیار موثر است، این جا به جایی توپ بین دو پاشنه پا می تواند به شما یک تغییر سریع مسیر بدهد و یا موقعیتی مناسب برای شوت ایجاد کند. همچنین در موقعیت های مناسب با انجام این حرکت می توانید مدافعین را فریب دهید.

 

 

3- چرخش Flair Roulette

نحوه انجام: L1/LB را نگه دارید و سپس شوک سمت راست دسته را از جهت بالا 180 درجه بچرخوانید.

این حرکت فقط برای بازیکنانی که 4 ستاره و بالاتر مهارت دریبل دارند قابل انجام است.

سالهاست که چرخش یکی از پرکاربردترین مهارت های نمایشی در فیفا محسوب می شود، اما اکنون برای بازیکنانی که 4 ستاره و بالاتر مهارت دریبل دارند استایل جدیدی اضافه شده است.

تقریبا زمان بدی برای استفاده از این حرکت وجود ندارد، اما موثر ترین زمان استفاده از این حرکت برای رد کردن مدافع و یا ایجاد یک موقعیت شوت مناسب است.

 

 

4- لمس کوتاه Setup Touch

نحوه انجام: R1/RB را نگه دارید و سپس شوک سمت راست را در هر جهت حرکت دهید.

این حرکت چندان دریبل محسوب نمی شود و توسط تمام بازیکنان قادر به انجام است.

با این حرکت می توانید توپ را در موقعیتی مناسب تر برای شوت و پاس در اختیار بازیکن قرار دهید.

همچنین با استفاده از این حرکت در موقعیت های درست می توانید بازیکن حریف را فریب دهید. اما پیشنهاد می کنیم از این حرکت بیشتر برای پاس به هم تیمی ها استفاده کنید، زیرا انیمیشن این حرکت کند است و فرصت زیادی از شما می گیرد.

 

 

5- فریب و خروج Feint and Exit

نحوه انجام: L1/LB را نگه دارید و سپس شوک سمت راست دسته را 180 درجه از سمت راست به چپ بچرخوانید. (یا برعکس) این حرکت فقط برای بازیکنانی که 3 ستاره و بالاتر مهارت دریبل دارند قابل انجام است.

فریب و خروج مانند حرکت فریب بدنی است و یک حرکت بسیار موثر است.

بازیکن شما قبل از شتاب رو به جلو و شروع حرکت به یک جهت، پای خود را دور توپ می چرخاند و با این کار مدافع حریف را جا می گذارد و سپس با سرعت به یک سمت حرکت می کند.

 

 

6- حرکت توپ به عقب و سپس بالا فرستادن آن Drag Back Sombrero Flick

نحوه انجام: R1/RB را نگه دارید، از شوک سمت راست دسته استفاده و آن را به عقب ببرید و سپس R3 را بزنید.

این حرکت فقط برای بازیکنانی که 5 ستاره و بالاتر مهارت دریبل دارند قابل انجام است.

این مهارت همیشه موفقیت آمیز نخواهد بود، اما اگر موفق شوید مطمئن باشید که ارزش آن امتحان و خطر انجام شده را داشته است زیرا بازیکن مقابل کاملا محو می شود.

این حرکت به شما اجازه می دهد تا توپ را از بالای سر بازیکن حریف رد کنید و سپس حرکتی سریع و برق آسا شروع کنید. سعی کنید با تمرین زیاد متوجه شوید که در چه زمان هایی این حرکت جوابگو است و با یادگیری این حرکت موقعیت های گل زنی خود را چندین برابر کنید.

 

 

7- فریب ضربه زدن و کشیدن توپ Drag to Drag

نحوه انجام: L2/LT را نگه دارید و سپس یک ضربه فریب با دکمه ترکیبی مربع+X / X+A  یا  O+X/B+A انجام دهید.

این حرکت فقط برای بازیکنانی که 4 ستاره و بالاتر مهارت دریبل دارند قابل انجام است.

این حرکت به شما اجازه می دهد با انجام یک ضربه فریب، حریف را فریب دهید و همچنین به شما این اجازه را می دهد که به نقطه ای که در ابتدا در آن قرار داشته اید برگردید (این حرکت بازیکن شما را جا به جا نمی کند) این مهارت به ویژه برای زمانی که توپ دست هافبک شما است و می خواهید مدافعین حریف را فریب دهید مناسب است؛ زیرا آنها فکر می کنند که شما می خواهید پاس دهید یا سانتر کنید.

مهم تر از همه، این حرکت همراه با انجام سایر حرکات در ادامه آن شگقت انگیز بنظر می رسد و می توانید حسابی خودنمایی کنید.

 

 

8- چرخش پاشنه پا

نحوه انجام: L2/LT را نگه دارید و سپس یک ضربه فریب با دکمه ترکیبی مربع+X / X+A یا O+X/B+A انجام دهید و همراه با انجام این فریب، شوک چپ دسته را به سمت چپ یا راست حرکت دهید، سپس شوک چپ دسته را به سمت مخالف حرکت دهید.

(اگر راست بود، به سمت چپ ببرید و برعکس) این حرکت فقط برای بازیکنانی که 4 ستاره و بالاتر مهارت دریبل دارند قابل انجام است.

این حرکت توسط بازیکنانی که 3 ستاره هستند نیز قابل انجام است، اما بهتر است این حرکت را با بازیکنان 4 ستاره انجام دهید، زیرا در این حرکت جدید یک تغییر جهت اضافه نیز دارید.

دومین تغییر جهت بازیکن حریف را کاملا فریب می دهد و می توانید به راحتی دوست خود را فریب دهید و بازیکن حریف را جا بگذارید.