جهت جلوگیری از کرک و هک شدن بازی ها و رعایت شدن حقوق کپی رایت بازی ها و همچنین فراگیر شدن بازی های آنلاین شرکت های سازنده بازی دست به طراحی نرم افزارهایی زده اند که به وسیله این نرم افزارها گیمر یک کد به نام سی دی کی بازی را خریداری میکند و پس از وارد نمودن سی دی کی در نرم افزار، بازی مربوطه برای آنها فعال میشود و لینک دانلود مستقیم و قانونی بازی در اختیار گیمر قرار میگیرد. با استفاده از این روش در نهایت درآمد اصلی بازی به سازندگان آن بر میگردد.

نرم افزار uplay یکی از نرم افزارهای معتبر و محبوب به خصوص در بین بازیهای شرکت Ubisoft است ( بازی های همچون Far Cry، Assassin’s Creed و watch dogs توسط این شرکت ساخته شده اند ) این شرکت به دلیل درآمدزایی که از سوی بازی های آنلاین داشته است در نسخه های جدید بازی های خود بیشتر سعی میکند که mode چند نفره بازی ها را قوی تر و قوی تر کند. برای بهره مند شدن از امکانات آنلاین و چند نفره بازی کردن، گیمر نیاز به فعال سازی بازی با استفاده از سی دی کی معتبر خریداری شده دارد.

در این پست قصد داریم تا آموزش کامل اضافه کردن سی دی کی و استفاده از نرم افزار یوپلی uplay را برای شما عزیزان قرار دهیم .

برای فعال کردن سی دی کی بازی خریداری شده مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا نرم افزار  یوپلی ( uplay ) را دانلود کنید.

دانلود نرم افزار یوپلی uplay  برای کامپیوتر PC

2- پس از دانلود کردن نرم افزار آن را بر روی سیستم خود نصب کنید و پس از نصب شدن آن را باز کنید پس از باز کردن نرم افزار با صفحه ای لاگین مواجه خواهید شد.

3- در این مرحله اگر در گذشته برای خودتان حساب جدیدی ایجاد کرده باشید میتوانید با وارد نمودن یوزر و پسورد وارد اکانت خود شوید در غیر این صورت اگر شما برای اولین بار است که قصد استفاده از این نرم افزار را دارید باید حساب جدیدی را ایجاد نمایید. برای ایجاد کردن حساب جدید بر روی Create a new account کلیک کنید.

step1-uplay

4-  پس از کلیک نمودن وارد صفحه جدیدی میشوید که باید در آن اطلاعات مربوط به حساب جدید خود را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات حساب بر روی Create account کلیک نمایید.

step2-registration

5- اکنون در صورتی که اطلاعات وارد شده مورد تایید باشد حساب شما ایجاد خواهد شد و وارد صفحه کاربری میشوید. در صفحه کاربری با اولین صفحه ای که رو به رو میشوید صفحه لیست بازی ها می باشد البته اگر بازی از قبل در لیست ثبت نشده باشد، نرم افزار از شما درخواست میکند که اولین بازی خود را اضافه کنید. برای اضافه کردن بازی شما باید از قبل سی دی کی بازی مورد نظر خود را که مربوط به نرم افزاز یوپلی uplay است را تهیه کرده باشید. اکنون برای فعال کردن بازی بر روی قسمت مشخص شده یعنی منو اصلی نرم افزار کلیک کنید.

step3-openmenu

 

6- بخش جدیدی مانند زیر برای شما باز میشود که میتوانید در آن وارد تنظیمات نرم افزار شوید، لیست دانلودهای خود را مشاهده کنید، از نرم افزار خارج شوید و … . برای فعال کردن شما باید بر روی گزینه Activate Product که اولین گزینه می باشد، کلیک کنید.

step4-select-active-product

 

7- پس از کلیک کردن بر روی گزینه فعال سازی محصول صفحه جدیدی مانند زیر نمایش داده میشود که شما باید در باکس مشخص شده سی دی کی بازی را وارد کنید و در نهایت بر روی continue کلیک نمایید.

step5-use-activation-code

8- در صورتی که کلید وارد شده معتبر باشد، بازی مربوطه به لیست بازی ها شما اضافه خواهد شد. اکنون شما میتوانید با کلیک کردن بر روی آیکون بازی فرآیند دانلود کردن بازی را آغاز نمایید و پس از دانلود شدن کامل بازی آن را اجرا نموده و از امکانات آنلاین آن لذت ببرید. البته شما میتوانید دی وی دی های بازی را نیز تهیه کنید و پس از نصب کردن بازی سی دی کی را فعال کنید که کاملا بستگی به شرایط اینترنت شما دارد اگر توانایی دانلود بازی را نداشتید و یا حجم بازی زیاد بود نسخه فیزیکی را تهیه نمایید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

امیدوارم این آموزش راهنمای کافی برای سوالات شما باشد اما در صورتی که سوالی برای شما پیش آمد با ما درمیان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.