در این مقاله نکات آموزشی و ترفندهای بازی PES 20 را به شما معرفی می کنیم. در 7 ترفند آموزشی حرفه ای شوید تا حریفان خود را به راحتی شکست دهید.

آخرین نسخه بازی PES یعنی PES 20 دارای تغییراتی در گیم پلی است، به این تغییرات جدید توجه داشته باشید و مهارت خود را در تکنیک های جدید ارتقا دهید.

همانند سال های گذشته، کونامی با انتشار آخرین نسخه از بازی ورزشی خود یعنی Pro Evolution Soccer (PES) بازار رقابتی بازی های فوتبال را گرم نگه داشته است. آخرین نسخه علاوه بر تغییراتی در نام (eFootball PES 2020)، بهبود ها و تغییراتی نیز در هوش مصنوعی، نحوه دفاع، دریبل و حرکات توپ اعمال کرده است.

همانطور که متوجه شدید این بهبود ها و تغییرات در بخش های مهمی انجام شده اند، پس پیش نیاز پیروزی در مسابقات آفلاین و آنلاین Pes 2020 یادگیری و تسلط به این تغییرات جدید است.

اما جای نگرانی وجود ندارد؛ با خواندن این مقاله و توجه به مهم ترین نکات، به برگ های برنده ای دست پیدا خواهید کرد که می توانید برای نابودی دوستان خود در بازی از آنها استفاده کنید! همچنین با توجه به اینکه مسابقات مختلفی برای این بازی در ایران و جهان برگزار می شود، دانستن این نکات و تمرین مداوم آنها می تواند باعث موفقیت شما در این مسابقات شود.

ترفندهای آموزشی بازی PES 20

1. از زاویه دوربین «استادیوم» استفاده کنید

ترفندهای بازی PES 20 نمای استادیوم

دوربین پیش فرض بازی PES 2020 حالت «استادیوم» است، این دوربین نمای بزرگتری از زمین مسابقه به شما نشان می دهد.

شما می توانید از دیگر زاویه های دوربین نیز استفاده کنید، اما مطمئن باشید بهترین زاویه دوربین برای بازی حالت استادیوم است.

در این حالت دوربین، شما می توانید دید کامل و واضحی به زمین داشته باشید و همچنین با این دید تاکتیک هجومی خود را بچینید، کاری که در دیگر زوایای دوربین نمی توانید انجام دهید.

2. فرض کنید بازی واقعیت است

ترفندهای PES 20 از بازی غیر واقعی دوری کنید

نسخه 2020 بازی PES تمام تلاش خود را کرده است که تجربه ای واقع گرایانه ارائه دهد.

به عنوان مثال اگر در زمانی که بازیکن در حالت مناسبی قرار نگرفته است پاس دهید، پاس بازیکن بی دقت است و به هدف نمی رسد.

این موضوع برای شوت ها نیز صدق می کند. شاید بنظر شما موضوعی ساده باشد، اما مطمئن باشید که نیاز است تمرین زیادی کنید تا بدانید چه موقعیت و حالتی برای شوت و پاس بهترین است.

3. جایگاه بازیکنان در دفاع را حفظ کنید

ترفندهای دفاع در بازی PES 20

بهترین استراتژی دفاع در PES حفظ آرامش است. اگر برای مقابله با حمله حریف عجله کنید، حریف به راحتی از مدافعین شما عبور می کند.

موثرترین تاکتیک دفاعی، حفظ جایگاه بازیکنان و همچنین جا به جایی آنها در موقعیت های مناسبی است که استراتژی حمله حریف را خنثی کند. در دفاع هدف را بر روی یک بازیکنی که توپ دست آن است نگذارید، هدف شما باید حفظ دروازه، جایگیری مناسب مدافعین و حفظ انسجام خط دفاعی باشد.

4. از ویژگی Super Cancel استفاده کنید

ترفند super cancel در بازی Pes 2020

در بازی PES 2020 راه های زیادی برای کنترل توپ وجود دارد، اما یکی از آنها به نام Super Cancel اهمیت زیادی دارد.

شما با استفاده از دکمه های R1/RB و R2/RT به صورت همزمان، می توانید بازیکن تحت کنترل را از عملی که در پی انجام آن هست منصرف کنید. به عنوان مثال، با این دکمه ترکیبی می توانید بازیکن خود را وادار کنید تا از دنبال کردن توپ دست بکشد.

با استفاده از این ویژگی می توانید تیم خود را بهتر کنترل کنید. اگر تصمیمی مهم و سریع گرفته اید، استفاده از Super Cancel می تواند به شما کمک کند.

استفاده درست از این ویژگی می تواند نتیجه نهایی مسابقه را تغییر دهد.

5. یک الگوی حمله بسازید (قدم به قدم)

ضدحملات ممکن است در نگاه شما سریع و موثر باشد، اما در بازی PES 2020 بهتر است حملات خود را به آرامی انجام دهید.

اگر اصرار داشته باشید که حملات سریعی انجام دهید و هرچه سریعتر به گل برسید، نتیجه برعکسی مشاهده خواهید کرد و حریف به راحتی توپ را از شما می گیرد.

پاس رو به عقب همیشه بد نیست و می توانید برای آرام کردن جو بازی از این پاس ها استفاده کنید. همچنین پاس های ساده در میانه زمین می تواند باعث شود تا نقاط ضعفی در خط دفاعی حریف پیدا و حمله خود را شروع کنید.

6. برای دریبل زدن در زمان مناسب تمرین کنید

دریبل زدن در بازی PES 2020

در آخرین نسخه PES، یک مکانیزم دریبل جدید به نام Finesse Dribble اضافه شده است که توسط آنالوگ راست فعال می شود.

با استفاده از این ویژگی، می توانید توپ را بهتر روی پاهای بازیکن کنترل کنید. انجام حرکات دریبل یک مهارت است و می توانید با حرکاتی کوچک ولی موثر حریف خود را فریب دهید و موقعیت های گل بسازید.

پس مهم است که این حرکات را تمرین کنید تا با یادگیری آنها، در مسابقات و شرایط 1 در مقابل 1 پیروز باشید.

7. در مواقع اضطراری از کنترل دستی شوت استفاده کنید

ترفند شوت کردن در بازی PES 2020

زمانی که در شرایط 1 در مقابل 1 با دروازه بان قرار دارید، با استفاده از دکمه L2/LT وارد حالت کنترل دستی شوت شوید، این حالت به شما آزادی بیشتری برای کنترل توپ و نحوه زدن ضربه می دهد.

با رعایت این 7 مورد می توانید حریفان خود را به راحتی در بازی PES 2020 شکست دهید. آیا شما نیز تکنیک ها و نکاتی را می دانید که با آن بر حریفان خود غلبه می کنید؟ در این صورت فراموش نکنید این موضوع را از قسمت نظرات با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از ترفندهای آموزشی بازی PES 20 برای پیروزی در مقابل حریفان استفاده کنید. لطفا ما را با ارسال نظرات و دیدگاه های خود در مورد این بازی خوشحال کنید.