نکات و ترفند های آموزشی بازی پابجی

این مطلب شامل نکات و ترفندهای آموزشی برای بازیکنان تازه کار و حرفه ای پابجی PUBG که اختصار نام بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds است.

اولین کارهای که باید در بازی پابجی انجام دهید

در اینجا نکاتی را درباره بازی ارائه می دهیم که بهتر است وقتی برای اولین بار به مبارزه می پیوندید، به یاد داشته باشید.

کنترل هایتان را شخصی سازی کنید

ممکن است به نظر برسد که این گام خیلی بدیهی است، اما افراد اغلب فراموش می کنند که فرمان های کیبورد را ریست کنند تا آنها را طوری تنظیم کنند که به بهترین شکل ممکن برای آنها مناسب باشد.

برای مثال، اگر میزان دسترسی تان کمتر از میانگین است یا اگر دست غیر انعطاف پذیری دارید، عوض کردن کلید “use/collect” (پیش فرض : F) با کلید “lean R” (پیش فرض: E) را در نظر داشته باشید.

به طور مشابه، اگر زمانی که صرف راه رفتن بیشتر از زمانی باشد که می دوید، LCtrl را با LShift عوض کنید.

تمرین تیر اندازی و هدف گیری اولین قدم برای ورود به بازی PUBG

حتی قبل از اینکه وارد میدان شوید، در مرحله پیش از صف آرایی کمی درنگ کنید و مهارت های هدف گیری و تیر اندازی تان را آزمایش کنید.

تعداد زیادی سلاح در اطراف فرودگاه تخریب شده، جایی که شما برای اولین بار به بازیکنان دیگر می پیوندید، پراکنده شده است و می توانید از هر کدام به روش متفاوتی استفاده کنید.

در پابجی در محل هایی نباشید که جمعیت زیادی در آن فرود می آیند

زمانی که وارد فاز صف آرایی میشوید، جایی که تمام بازیکنان سوار هواپیمای انتقال هستند، سعی کنید زمانی که تعداد زیادی از بازیکنان در حال پیاده شدن هستند، از هواپیما خارج نشوید.

blank

برای شروع آن نواحی را هدف قرار دهید که کمتر توسعه پیدا کرده اند، مثلا جایی که در آن تعداد کمی ساختمان وجود دارد تا به گونه ای نباشد که تعداد زیادی از بازیکنان در بالای آنها از هواپیما خارج شوند.

این کار احتمال اینکه درست لحظه ای که پا در میدان گذاشتید با مرگ زود هنگام مواجه شوید را کم میکند.

سرعت فرود آمدنتان را به حداکثر برسانید

به محض اینکه هواپیما را ترک کردید تا بر روی ناحیه دلخواه تان فرود آیید، هدف تان این باش که تا آنجا که می توانید سریع تر به دورترین جای ممکن بروید.

لحظه ای که در بازی پابجی هواپیما را ترک کردید، نام بازی “بزن بکش روی زمین” است.

blank

متاسفانه چتر نجات تان در ارتفاع حدود 500 متری زمین به طور خودکار باز می شود، اما با این حال هنوز می توانید سرعت فرودتان را با فشار دادن کلید FWD (فوروارد) بیشتر کنید تا کاراکترتان را به سمت زمین ببرید.

حتما حواس تان به بازیکنان دیگری که در نزدیکی شما فرود می آیند باشد و محل آنها را نسبت به خودتان به خاطر بسپارید.

برای حفظ جان خود در پابجی هر چه زودتر به یک ساختمان پناه ببرید

زمانی که پایتان به خشکی رسید، مرزی را برای نزدیکترین ساختمان مشخص کنید.

نه تنها احتمالا آیتم های ارزشمندی درآنجا هست بلکه آنها همچنین پوششی را برای شما در برابر آتش دشمنان ایجاد می کنند و فرصتی را برای شما ایجاد می کنند که به هرکسی که به دنبال شما است شلیک کنید.

زاویه دیدتان را انتخاب کنید

مهم است که مد های اول شخص و سوم شخص دوربین را تجربه کنید.

مد سوم شخص برای بررسی اطراف و گوشه ها و بدست آوردن یک زاویه دید بهتر ازاطراف عالی است.

اما استفاده از دید سوم شخص در داخل ساختمان می تواند آزار دهنده باشد زیرا مدل بازیکن خودتان می تواند جلوی دیدتان را بگیرد.

کلید پیشفرض مرتبط برای این کار کلید “V” است.

مهم ترین اصل در بازی پابجی زنده ماندن است

در چند راند اول به راحتی با سرعت بازی پیش بروید و در زمین بازی بگردید.

تعداد بالای کشته ها خوب است اما قبل از شکار کردن و ایجاد مرگبار ترین بازی، به مراتب بهتر است که خودتان را زنده نگه دارید و مکانیسم ها و حس بازی را یاد بگیرید.

توجه کنید که وسایل نقلیه پر سر و صدا هستند

اگرچه استفاده از وسایل نقلیه به معنی صادر شدن فوری حکم مرگ نیست، اما در بازی PUBG باید به طور آگاهانه ای مورد استفاده قرار گیرند.

آنها پر سر و صدا هستند و ناخواسته توجه بسیاری از بازیکنانی که در اطراف هستند را جلب می کنند.

لیست بهترین وسایل نقلیه در بازی PUBG

با مکان ها در PUBG آشنا شوید

همانطور که به طور پیوسته پابجی را بازی می کنید، یاد بگیرید که با نشانه هایی که در محیط داخل و خارج وجود دارند آشنا شوید.

آشنا بودن با نقشه اهمیت خیلی زیادی دارد. راحت بودن عبور و مرور در اطراف برای شما، در بحبوحه مبارزه به شما دست بالاتر را می دهد.

 

 

چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

در اینجا به نکات آموزشی از بازی پابجی اشاره می کنیم که باید از آنها اجتناب کنید، زیرا تفاوت بین مرگ و زندگی را ایجاد می کنند ….

هنگامی که در یک ساختمان هستید در را باز نگذارید

هنگامی که سراسیمه در جستجوی سلاح و تجهیزات هستید، ممکن است به آسانی فراموش کنید که ردی از خود به جا نگذارید، بنابراین باید خیلی سریع این عادت را در خود به وجود آورید که هنگام وارد شدن به ساختمان یا خارج شدن از آن در را پشت سر خود ببندید.

blank

تمام درها به طور پیش فرض بسته هستند بنابراین یک در باز نشانه واضحی از این است که پای بازیکنی در میان است.

درهای بازی اغلب به این معنی هستند که یا ساختمان در حال حاضر اشغال است یا بهترین آیتم های درون آن قبلا برداشته شده اند.

سوخت وسایل نقلیه را در بازی هدر ندهید

درحالی که بیشتر کردن سرعت اتومبیل برای حرکت سریع تر ایده خوبی است اما این کار همچنین نسبت به زمانی که با سرعت نرمال رانندگی می کنید گاز بسیار بیشتری را هدر می دهد.

سرعت تان را زیاد نکنید، مگر اینکه واقعا لازم باشد؛ مانند زمانی که که در حال فرار از منطقه قرمز یا گروهی از دشمنان هستید.

دست ها و پاهایتان را درون اتومبیل نگه دارید

اگر به هر شکل درون یک اتومبیل درحال حرکت بودید یا آن را می راندید، مانند بازی GTA رفتار نکنید و انتظار نداشته باشید که اگر قبل از اینکه وسیله نقلیه بایستد از آن به بیرون بپرید، بایستید و به راه رفتن ادامه دهید.

در بهترین حالت آسیب بیشتری را به خاطر پریدن تان می بینید، اما در اکثر موارد در نهایت با ماشین خودتان برخورد می کنید و “خداییش نامردیه اینطوری بمیره آدم. خخخ”

در فضای باز بیرون گیر نیفتید

نقشه PUB بسیار بزرگ است، یعنی خطر می تواند از هر طرفی متوجه شما شود، مگر اینکه جز معدود بازیکنان باقی مانده در پایان بازی باشید.

سعی کنید که به نواحی باز و وسیع نروید یا بدون داشتن هیچ پوششی از تپه ها بالا نروید.

در پابجی از مناطق قرمز دوری کنید!

blank

 

احتمالا خودتان فهمیده اید که مناطق قرمز برزگی که گه گاه بر روی نقشه ظاهر می شوند، جایی نیستند که باید درآن باشید.

این مناطق چرخنده پر از انفجار هستند تا اینکه آن ناحیه تغییر کند بنابراین اگر خودتان را در یک منطقه قرمز یافتید هر چه سریع تر از آن خارج شوید.

 

 

blank

 

استراتژی های پیشرفته برای بازیکنان حرفه ای تر در PUBG

در اینجا برای بازیکنانی که تجربه بیشتری دارند، چند نکته اضافی را ارائه می دهیم.

اگر چه به دنبال مبارزه بودن در بازی های “تلاش برای زنده ماندن” غیر معقول به نظر می رسد، اما دوئل کردن با دیگر بازکنان به شما کمک می کند که عکس العمل های دفاعی تان را تقویت کنید.

اگر صندوق های بازکردنی برایتان مهم هستند، این کار همچنین راه خوبی برای افزایش جایزه بتل پوینت تان BP در پایان مسابقه است.

با درها بازی کنید

اگر شما در شهری که پر از بازیکنان دیگر است قابل شناسایی نیستید، می توانید تله هایی را با استفاده از باز یا بسته گذاشتن درها به طور استراتژیک ایجاد کنید.

یک در باز یا نشانه یک ساختمان متروک است و یا نشانه ساختمانی است که توسط یک بازیکن بی تجربه اشغال شده است و این به معنی یک کشتن آسان است – تله تان را کار بگذارید تا به آنها ثابت کنید که اشتباه می کنند.

بسته گذاشتتن در اتاق به این معنی است که هنوز کسی به آن وارد نشده است- منابع دیگر را در اتاق های نزدیک رها کنید سپس پشت در منتظر باشید تا شکارتان را غافلگیر کنید.

لاستیک ها را هدف بگیرید

بهترین راه برای اینکه جلوی فرار کردن دشمنان تان را بگیرید و یا بدتر از آن، هنگامی که شما را تعقیب می کنند آنها را متوقف کنید، این است که به لاستیک های وسایل نقلیه شان شلیک کنید تا از ماشین جدا شوند، مگر اینکه بخواهید ماشین دشمن را بدزدید.

یک لاستیک در رفته سرعت ماشین را به طور قابل توجهی کم خواهد کرد و زدن دو لاستیک یا بیشتر عملا آنها را از کار خواهد انداخت.

سرعت شلیک در بازی پابجی بسیار مهم است آن را تغییر دهید

در بازی PUBG انتخاب اینکه چه زمانی روش شلیک تان را از اتوماتیک بودن کامل به تک تیر اندازی تغییر می دهید می تواند مشخص کننده این باشد که آیا در یک مبارزه مسلحانه پیروز خواهید شد یا شکست خواهید خورد.

بسیاری از بازیکنان تمایل دارند که زمانی از تک تیراندازی استفاده کنند که می خواهند به هدفی شلیک کنند که در فاصله خیلی زیادی است.

استفاده از شلیک اتوماتیک کامل زمانی عاقلانه خواهد بود که شما در یک اتاق کوچک یا منطقه کوچک باشید، جایی که مبارزه مسلحانه از فاصله نزدیک خواهد بود.

طوری تمرین کنید که بتوانید به راحتی با هر اسلحه ای با سرعت های مختلف شلیک کنید.

برای مثال فایر آرم هایی مانند مدل وینچستر 1894 در نرخ خیلی پایین، تنها یک نرخ آتش دارند.

درحالی که وکتور قابلیت های شلیک خودکار کامل، شلیک رگباری و تک تیر اندازی را دارا میباشند.

بنابراین در هرجایی که هستید هر طور که بیشتر دوست دارید سرعت شلیک اسلحه هایتان را امتحان کنید تا برای دشمنان تان در میدان نبرد یک جهنم غیر قابل فرار بسازید.