بازی Evolve یکی از بهترین بازی های سال 2015 از دیدگاه گوگل شناخته شده است. سبک بازی اول شخص، اکشن، تیراندازی است. سازنده بازی شرکت Turtle Rock Studios و بازی با موتور بازی سازی قوی CryEngine ساخته شده، منتشر کننده بازی هم شرکت مطرح و شناخته شده 2K Games می باشد. بازی برای کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر ( سیستم عامل ویندوز ) منتشر شده است. بازی Evolve در تاریخ 10 فوریه 2015 به بازار آمد. در ادامه به معرفی بازی Evolve می پردازیم.

داستان بازی Evolve

داستان بازی مربوط به آینده ای دور میشود که در آن انسان ها با موفقیت توانسته اند راه هایی برای نجات در سیاره های خارج از زمین را پیدا و به این مکان ها مهاجرت کنند. انسان ها به سیاره ای به نام Shear دست پیدا کرده و پس از رسیدن به آن شروع به صنعتی کردن و ساختن کارخانه ها و مکان های عظیمی کرده اند. آنها خود را به عنوان پرارزش ترین موجودات در این منطقه در نظر گرفته اند.

پس از گذشت زمان، مقابله با این ساخت و سازها از سوی هیولاهای فضایی با توانایی های بالا برای خراب کردن این سازه ها آغاز میشود. در حالی که هیولا ها در حال نابودی در سیاره shear هستند شخصی به نام William Cabot تلاش میکند که با آنها مبارزه کند و برای این کار هم از سربازان کهنه کار با شخصیت های مختلفی از جمله پروفسر، دیوانه، تکاور و … استفاده میکند.

تریلر بازی Evolve

گیم پلی بازی Evolve

اگر شما هم از طرفداران بازی های گروهی هستید این بازی میتواند برای شما جذابیت های خاصی داشته باشد چرا که از بخش co-op و بازی چند نفره بسیار قوی ای برخوردار است.

در بخش گروهی و مسابقه ای بازی که بیشتر به صورت آنلاین اتفاق انجام میشود، بازیکنان به دو گروه مختلف تقسیم میشوند: گروه شکارچیان که انسان ها هستند 2- گروه هیولای فضایی، بازی میتواند جمعا 5 بازیکن را داشته باشد که شامل 4 بازیکن شکارچی و 1 هیولا است. کار اصلی شکارچیان از بین بردن هیولای فضایی و کار هیولا هم از بین شکارچیان است و برای رسیدن به هدف هر یک از این دو گروه دارای ویژگی های خاص خود هستند. با شروع بازی شکارچیان با چترنجات از آسمان به محیط بازی وارد میشوند و به هیولا هم 30 ثانیه فرصت برای مخفی شدن داده میشود. در بازی Evolve نقشه های متنوعی وجود دارد که بازیکن ها میتوانند در هر یک به دلخواه بازی کنند.

evolve-killing-monster-image

شکارچیان میتوانند با استفاده از جت پک خود از موانع بلند عبور کنند و یا حتی در مبارزات از آن استفاده کنند، امکان پیدا کردن رد هیولا برای شکارچیان فرآهم شده است. در حالی که شکارچیان قصد از بین بردن هیولا را دارند او هم میتواند با افزایش قدرت خود به مرحله تکامل برسد و برای رسیدن به این مرحله باید موجودات وحشی در محیط بازی را از بین برده و امتیاز کسب کند. در صورتی که هیولا به تکامل برسد میتواند صدمه زیادی را به گروه مقابل وارد کند و در مقابل ضربه های آنها مقاومت بیشتری داشته باشد. هیولا میتواند از دید شکارچیان و موجودات وحشی در بازی مخفی شود.

مدهای بازی شامل Hunt, Rescue, Defend و Arena می باشند که هر یک دارای اهداف مختلف برای شکارچیان و هیولا است. مدهای بازی در دو ساختار اصلی اتفاق می افتد: quick play که به صورت تک نفره است و مد Evacuation که شامل بخش آنلاین و چند نفره بازی میشود.

معمولا 5 بازیکن در یک راند بازی است که 4 شکارچی علیه 1 هیولا می باشد. امکان بازی کردن با شکارچی کمتر از چهار نفر هم وجود دارد که دیگر بازیکن ها توسط هوش مصنوعی بازی کنترل میشود. در صورتی که بازیکن در مد تک نفره بازی کند دیگر کاراکترهای بازی به صورت اتوماتیک مدیریت میشوند و گیمر میتواند در طی بازی هر کدام از کاراکترها را که بخواهد، انتخاب کند.

در این بازی بیشتر از 16 کاراکتر تعریف شده است و هر یک از آنها ویژگی و توانایی خاصی دارد البته برای دستیابی به تمامی کاراکترهای بازی باید آنها را با بازی کردن و کسب امتیاز از حالت قفل آزاد کرد. امکان ارتقا دادن تجهیزات و خود کاراکتر هم در بازی وجود دارد. کاراکترها در چهار گروه خاص تعریف شده اند که شامل:

evolve-hunters-image

Assaults:  این گروه کار اصلی را در بازی انجام میدهند و آن هم مبارزه با هیولا است و برای این کار هم از سلاح های سنگین و قوی استفاده میکنند و یک سپر برای محافظت شخصی در موارد ضروری برای آنها تعریف شده است که از ضربه پذیری کاراکتر در مقابل دشمنان ممانعت به عمل می آورد.

Trapper: این گروه وظیفه یافتن و ردگیری هیولا از روی نشانه هایی که به جا میگذارد را بر عهده دارد. برای این افراد تجهیزات خاصی تعریف شده از جمله سلاحی برای کم کردن سرعت هیولا و یا محدود کردن ناحیه حرکتی هیولا و …

Support: همان طور که از عنوانش مشخص است وظیفه این افراد حمایت از دیگر بازیکنان است که این کار را با سلاح ها مختلف از جمله سپر بزرگی که دیگر بازیکنان را از صدمه حفظ میکند و یا توانایی مخفی کردن هم گروهی ها از دید هیولا برای مدت محدود میباشد.

Medic: کار این افراد پر کردن و بازگرداندن جان از دست رفتن دیگر بازیکنان است البته علاوه بر آن این بازیکنان میتوانند از یک اسلحه تک تیراندازی برای مشخص کردن نقاط ضعف هیولا برای دیگر بازیکنان هم بهره ببرند با توجه به ویژگی ها و وظیفه آنها، این بازیکنان باید از مبارزه مستقیم با هیولا دوری کنند مگر در مواردی که چاره ای نداشته باشد.

تعداد 5 هیولای مختلف برای بازی تعریف شده است که برای دسترسی به هر یک از آنها بازیکن باید امتیازاتی را کسب کند. کنترل هیولا بر خلاف شکارچیان که به صورت اول شخص کنترل میشوند، به صورت سوم شخص است و زمانی که به تکامل میرسد از ویژگی های مختلفی برخوردار میشود.

Evolve-Parnell

کاراکترهای هیولایی بازی با نام های Goliath, Kraken, Wraith, Behemoth و Gorgon می باشند. که اولین کاراکتری که در بازی برای بازیکن آزاد و قابل دسترسی است Goliath می باشد و به ترتیب با کسب امتیاز میتوان از دیگر هیولاها استفاده کرد. البته هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند یکی جان بیشتری دارد و دیگر توانایی وارد نمودن ضربه بیشتری را دارد و دیگر امکانات و توانایی ها که در بازی با آنها آشنا خواهید شد.

تریلر گیم پلی بازی Evolve

امتیازاتی که این بازیکن از سوی سایت های بازی دریافت کرده است به صورت زیر است

وب سایت امتیاز
GameSpot 8/10
Destructoid 6/10
Game Informer 8.5/10
Game Revolution 4/5
GamesRadar 4.5/5
IGN 9/10
PC Gamer 83/100

گالری تصاویر بازی Evolve با کیفیت بالا Full HD

خرید سی دی کی بازی Evolve 2015 برای استیم