در این مطلب تاریخ انتشار، اخبار و شایعات احتمالی که در خصوص بازی gta vi یا همان بازی gta 6 شنیده شده است را بررسی و گزارش میدهیم.

شرکت Rockstar موفق شد تا نزدیک به 110 میلیون نسخه از GTA V یا همان gta 5 را به فروش برساند و یکی از موفق ترین نسخه های سری محبوب GTA را منتشر کند.

با گذشت سالها از انتشار این بازی، همچنان برای بخش چند نفره آن محتوا عرضه می شود و تعداد بازیکنان بالایی در بخش آنلاین بازی وجود دارد.

موضوعی که اهمیت GTA 6 را چندین برابر می کند و اکثر گیمرهای سراسر جهان منتظر رونمایی از این بازی هستند.

Rockstar در آخرین اقدام خود بازی Red Dead Redemption 2 را برای کامپیوتر منتشر کرد و در حال حاضر همه منتظر قدم بعدی این شرکت هستند.

این قدم بعدی به احتمال زیاد GTA 6 یا بازی GTA vi خواهد بود.

در مطلبی که 7 ماه پیش منتشر کردیم به برخی از شایعات مربوط به بازی جی تی ای وی آی اشاره شد در این مطلب به شایعات جدیدتر می پردازیم.

بازی جی تی ای 6 : جدیدترین اخبار و شایعات بازی GTA 6

تاریخ انتشار بازی gta vi

تاریخ انتشار بازی gta vi

با توجه به برنامه های انتشار راکستار، پیش بینی می شود آخرین نسخه از سری بازی های محبوب GTA یا بازی gta vi در سال 2022 یا 2023 منتشر شود.

این موضوع با توجه به این نکته گفته شده است که پروژه بعدی Rockstar بازی GTA باشد نه دیگر بازی های این کمپانی؛ زیرا اگر Rockstar برنامه انتشار بازی دیگری داشته باشد، چندین سال انتشار GTA 6 عقب خواهد افتاد.

با توجه به این زمان گفته شده، بازی بعدی Rockstar برای کنسول های نسل بعدی منتشر می شود و همین موضوع شایعه در دست ساخت بودن بازی GTA 6 را با تکنولوژی های جدید و قدرتمند تقویت می کند.

در حال حاضر اخبار بسیار کمی از بازی gta vi منتشر شده است، اما شایعاتی وجود دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره می کنیم.

بر چه اساس می توانیم بگوییم که GTA 6 در دست ساخت است؟

با توجه به اطلاعات و شایعات منتشر شده، بنظر می رسد که GTA 6 در دست ساخت قرار دارد؛ از جمله خبری که اخیرا منتشر شد و در آن دیده شد که در رزومه یک هنرمند هندی، بازی gta vi درج شده است.

این موضوع زمانی مهم می شود که بدانید اخیرا راکستار استودیوی بزرگ دیگری را در هند به هدف تولید منابع هنری بازی بعدی خود خریداری کرده است.

با این حال تا به الان هیچ اعلام رسمی در این باره انجام نشده است و اگر جایی خوانده اید که gta vi به صورت رسمی تایید شده است، جعلی است.

تشکیل پرونده تسویه حساب مالیاتی راکستار انگلستان به توسعه احتمالی GTA 6 اشاره دارد

Tax Watch در انگلستان یک شرکت تحقیقاتی است که در مورد وضعیت مالیاتی شرکتهای بزرگ و افراد ثروتمند در این کشور نظارت و گزارش می کند.

اخیرا RockStar توسط این شرکت به دلیل وجود پرونده های بسیار زیاد تسویه حساب مالیاتی فراخوانده شده است.

علاوه بر موضوعات تحت بررسی (مانند بهره گیری Rockstar از برنامه مالیاتی شرکت های کوچکتر) گزارش TaxWatch همچنین گمانه زنی کرده است که یک بازی جدید از سری GTA در دست ساخت است.

در این گزارش آمده است: «هزینه های عظیمی که توسط Rockstar انجام و مطرح شده است احتمالا مربوط به هزینه های تولید GTA 6 است.»

قطعا این موضوع به معنای تایید ساخت بازی GTA 6 نیست، اما مشخص است که راکستار در حال سرمایه گذاری و انجام هزینه های سنگینی برای بازی بعدی خود است.

بازی GTA VI چگونه خواهد بود؟

مهم تر از تاریخ انتشار، این است که بدانیم GTA 6 در کجا و چه زمانی جریان خواهد داشت.

برای شروع صحبت در این موضوع می توانیم به آخرین انتخاب شهر راکستار اشاره کنیم، یعنی شهر لس آنجلس در بازی GTA 5.

در مصاحبه ای با توسعه دهندگان این شرکت در سال 2013، گفته شد که Rockstar ترجیح می دهد تا از شهر های قدیمی و محبوب GTA استفاده کند.

پس با این اوصاف یکی از شهر هایی که می توانیم در لیست بگذاریم، شهر وایس سیتی (Vice City) است. روند کلی ساخت بازی GTA نیز در این مصاحبه گفته شد که در ادامه آن را خواهیم خواند:

ما نمی دانیم که GTA 6 چگونه خواهد بود، اما ما ایده هایی داریم. این ایده ها گسترده هستند اما ما بهترین آنها را انتخاب می کنیم.

اولین سوالی که بررسی می شود، این است که بازی در چه شهری قرار است جریان داشته باشد. سپس با توجه به شهر انتخاب شده ماموریت ها ایجاد می شوند.

شما در LA کارهای متفاوتی نسبت به New York یا Miami انجام می دهید. نقشه و داستان مرتبط هستند و با هم کار می کنند؛ با مشخص شدن خط داستانی، مراحل ایجاد می شوند.»

یکی دیگر از شهر هایی که در لیست است، شهر Liberty City است؛ این شایعه از موضوعی می آید که چندین سال پیش مطرح شد.

یکی از افراد تیم توسعه دهنده راکستار، در پروفایل شبکه اجتماعی خود عکسی قرار داد که بنظر می آمد در موتور GTA 5 ساخته شده است.

این عکس پارکی در بازی Liberty City را نشان می داد.

هرچند ممکن است این عکس یک تست فنی بوده باشد، یا عکسی از یک DLC که قرار است برای بازی GTA 5 منتشر شود.

البته، لازم به ذکر است که Rockstar یک بار از یک بازی بزرگ و گسترده صحبت کرد که قرار است در آن تمامی شهر ها قرار گیرند.

موضوعی که شاید در ابتدا غیرممکن بنظر برسد، اما با توجه به منابع گسترده راکستار و همچنین شناختی که از این شرکت داریم، چندان بعید نیست که پروژه بعدی آنها چنین بازی باشد.

همچنین جالب است بدانید در سال 2013، Dan Houser از اعضای راکستار اظهار داشت که هنوز هم به ساخت بازی در فضای شهر لندن علاقه دارند، حتی اگر به عنوان بخشی از سری GTA نباشد.

در این مصاحبه گفته شد: «ما فکر می کردیم که لندن برای GTA جالب و مناسب باشد، اما بازی ها در آن زمان محدودیت های زیادی داشتند. اما امروزه فکر می کنم که ما دوست داریم بازی را در کشور انگلستان و شهر لندن بسازیم.

اما نمی دانم که این بازی از سری GTA خواهد بود یا خیر. داستان های بسیار خوبی وجود دارد که می توانیم در انگلستان بگوییم، محیط های بسیار جالبی وجود دارد و مکانیک های گیم پلی خاص و عالی که در انگلستان می توان از آنها استفاده کرد.

فقط فکر نمی کنم که این موضوع لزوما در GTA قادر به انجام باشد.»

در مصاحبه دیگری، Houser اظهار داشت که نسخه جدید GTA می تواند در شهر و فضای بازی نسبت به نسخه های قبلی سری تفاوت هایی داشته باشد.

هرچند تصور GTA خارج از آمریکا سخت است، Houser نیز در مصاحبه با Polygon در این باره گفت: «در حال حاضر حس GTA و هسته آن، آمریکایی و انگلیسی زبانی است، زیرا تا به الان به این شکل بازی های این سری ساخته شده است؛

اما این موضوع ما را محدود نمی کند. این فقط چیزی است که تا به الان انجام داده ایم.»

شایعه دیگری در مورد بازی gta vi

یکی دیگر از شایعات منتشر شده درباره بازی GTA 6 از شبکه Inside Gaming است که به گفته آنها این جزئیات را از طریق یک منبع داخلی شرکت راکستار دریافت کرده اند.

gta vi vice city

تاریخ انتشار بازی برای 2021-2022 تنظیم شده است و شهر بازی، در Vice city و آمریکای جنوبی قرار دارد. دیگر شایعات به دهه 60 و شهر لندن اشاره می کند.

همچنین احتمال این وجود دارد که بازی gta vi دارای چندین شهر بزرگ باشد که بازیکنان از جنایت های کوچک شروع می کنند و در نهایت مدیریت یک گروه جنایتکار و بزرگ مواد مخدر را به عهده می گیرند.

یکی دیگر از منابع، یک پست Reddit است که در آن گفته شده است که بازی به نام مستعار Project Americas در دست ساخت قرار دارد و شهر های بازی Vice city و Rio de Janeiro هستند.

بازی در سال های 1970 تا 1980 جریان دارد و شخصیت اصلی در تجارت مواد مخدر فعالیت دارد. هسته اصلی بازی درباره یک امپراطوری مواد مخدر است و از سری Narcos شبکه Netflix الهام گرفته شده است.

همچنین شخصیت ها به زبان مادری خود (همراه با زیرنویس) صحبت می کنند.

همانطور که در شایعات گفته شده است، بنظر می رسد در GTA vi جنایت های مختلفی قرار است انجام شود و به احتمال زیاد این بازی نیز بخش آنلاین مانند GTA 5 خواهد داشت.

به هرحال، امیدواریم برخلاف روندی که تا به الان از راکستار دیده شده است، این بار همراه با عرضه نسخه کنسولی، نسخه کامپیوتر نیز منتشر شود.

شما چه فکر می کنید؟ آیا این شایعات به نظر شما معتبر هستند؟ بنظر شما بازی در چه شهر و زمانی خواهد بود؟