کمتر از 2 ماه مانده به انتشار نسخه جدید بازی Mirror’s Edge با نام Mirror’s Edge Catalyst که ویدئوی جدیدی از حرکات و مبارزات این بازی جذاب و هیجان انگیز منتشر شده است. البته در این ویدئو بیشتر شاهد توضیحاتی از سوی سازندگان و توسعه دهنگان بازی خواهید بود که درباره تشابه و تفاوت های حرکت ها در نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی بازی داده میشود و البته در این بین بخشی از این حرکات هم به نمایش گذاشته می شود.

یکی از مهمترین تغییراتی که در این نسخه بازی Mirror’s Edge Catalyst بسیار تاثیر گذار خواهد بود، امکان Free Roaming است. امکانی که در آن بازیکنان بدون نیاز به منتظر ماندن در هنگام ورود و خروج از ساختمان و مرحله به بازی خود ادامه می دهند، البته با توجه به اینکه اکثر بازی هایی که نسخه جدیدی از سری بازی های سریالی معروف می باشند، این ویژگی برای آنها تعریف شده است، نبودن چنین امکانی در یک بازی محبوب می تواند تعجب برانگیزتر از وجود آن در بازی باشد.

Terrence Cronin طراح مراحل بازی می گوید:

ما قصد نداریم که برای بازیکنان چالش انجام حرکت خاصی را ایجاد کنید، بلکه بازیکن باید بداند چه زمانی حرکت خاصی را انجام دهد. حرکتی که بازیکن اجرا میکند باید براساس شرایط محیط انتخاب شود تا بتواند بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که تاکید زیادی بر روی آن از سوی سازندگان بازی وجود دارد نرم بودن حرکات هنگام اجرای کردن است، با توجه به اینکه حرکت هایی که کاراکتر بازی قادر به انجام دادن است بیشتر به سبک پارکور است، نرمی و انعطاف پذیر بودن حرکت ها حرف اول را در بازی میزند که سازندگان آن قول این امکان را داده اند.