به گزارش گیم‌پینو، بازی‌سازی در سال‌های اخیر و به خصوص در دهه اول هزاره سوم و در سال‌هایی که به کنسول‌های بازی در نسل هشتم رسیدیم، به یک صنعت پول‌ساز و اشتغال‌زا تبدیل شده است. صنعتی که می‌تواند با زبان سرگرمی بازتاب‌دهنده اهدف فرهنگی، سیاسی و تاریخی، آن‌ هم به تاثیرگزارترین شکل ممکن باشد.

فعالان بازی‌ساز بسیاری هم در ایران حضور دارند و با مشکلات فراوان، به ساخت و توسعه بازی‌های ویدیویی مشغولند. بسیاری دیگر هم به صورت آکادمیک در حال آموختن بازی‌سازی برای تبدیل شدن به یک فعال در این حوزه هستند. حالا یک فرصت مناسب برای دانشجویان این حوزه و البته علاقه‌مندان به وجود آمده تا بتوانند در یک رویداد یک‌ماهه که Level Up نام دارد شرکت کرده و خود و تیم‌شان را محک بزنند.

استودیو بازی‌سازی فن‌افزار که پیشتر سابقه ساخت بازی‌هایی همچون گرشاسب و شمشیر تاریکی را داشته و هم‌ اکنون هم در حال کار بر روی بازی فرزندان مورتا است، برگزار کننده رویداد Level Up است. امروز کنفرانس خبری این رویداد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که در ادامه می‌توانید گزارش آن را مطالعه کنید.

بازی‌های برتر، شانس حضور در نمایشگاه گیمزکام آلمان را خواهند داشت

اما محصولی که در نهایت در مسابقه شرکت داده می‌شود، یک برش عمودی از بازی نهایی خواهد بود. برش عمودی عنوانی است که به یک قسمت کوچک از یک بازی کامل گفته می‌شود که بتواند همه مکانیزم‌ها و حس‌‌و‌حال بازی را به مخاطب ارائه دهد.

به طور مثال اگر بازی ۳ ساعت گیم‌پلی دارد، این برش عمودی باید بتواند در ۱۵ دقیقه حال و هوای بازی را القا کند و البته عاری از هرگونه مشکل تکنیکی و باگ باشد.

دیجیتال دراگون هم نام استودیو خارجی فن‌افزار است که بحث انتشار بازی‌های برتر را در خارج از کشور بر عهده خواهد داشت.

این اولین رویداد بازی‌سازی است که به صورت یک‌ماهه و در یک بازه زمانی طولانی برگزار می‌شود. پیش از این گیم‌ جم‌های ۲۴ ساعته و ۴۸ ساعته بسیاری برای ساخت بازی برگزار شده است اما Level Up می‌تواند یک رویکرد جدی به بحث ساخت مستقل بازی‌ها و البته تلاشی برای پیشرفت این صنعت در ایران باشد.

رویداد بازی‌سازی Level Up از اول تیر تا انتهای این ماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این رخداد جزییات بیشتری را کسب کنند.

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در حال حاضر ۲۱ مربی که از بازی‌سازان مطرح کشورمان هستند، هدایت‌گری این ۱۷۴ تیم را برعهده گرفته و روزانه به تیم‌ها راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.

بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در این رویداد به ترتیب مربوط به کلان شهر‌های تهران، اصفهان و مشهد است.

لازم به ذکر است این رویداد بازی‌سازی توسط شرکت فن‌افزار و با حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال برگزاری است و بازی‌های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز نقدی جمعا معادل ۲۵ میلیون تومان، جهت انتشار بین‌المللی بازی نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.