بازی Halo 5 بازی جدیدی است که قرار است در سبک اول شخص، اکشن، تیراندازی در آینده ای نزدیک به سری بازی های Halo اضافه شود. همانند تمامی سری بازی های معروف که معمولا سری جدید ادامه سری قبلی است این بازی نیز دنباله بازی Halo 4 می باشد.

با توجه به گفته سازندگان و منتشر کنندگان، این بازی قرار است در تاریخ 27 اکتبر 2015 برای کنسول Xbox One منتشر شود. بازی Halo 5 توسط شرکت 343 industries، در حال توسعه و برنامه نویسی است. مطمئنا شاید حدس زده باشید که ناشر این بازی Microsoft Studio است چرا که معمولا بازی هایی که فقط برای کنسول Xbox One منتشر میشود، منتشر کننده آنها هم ماکروسافت می باشد.

halo-5-all-about-image-2

کاراکترهای اصلی بازی Halo 5 Guardians، Jameson Lock و John-117 هستند. تیم های بازی یعنی Blue Team و Fireteam Osiris برای گیمرهایی که به رقابت گروهی علاقه مندند، توسعه داده شده است که بازیکنان میتوانند بازی گروهی را در کمپین co-op تجربه کنند.

ماکروسافت کنفرانس E3 خود را با نمایش گیم پلی بازی Halo 5 Guardians آغاز کرد. گیم پلی نمایش داده شده از ماموریتی به نام The Battle of Sunaion بود. علاوه بر آن، یک مد جدید بازی گروهی که با نام Warzone شناخته می شود هم در E3 به نمایش گذاشته شد. این مد بازی ترکیبی از مقابله بازیکن با بازیکن و مقابله بازیکن با محیط است. در هر تیم 12 بازیکن حضور خواهد داشت، امتیاز بازی براساس تصاحب مقرهای دشمنان، از بین بردن دشمنان و رئیس ها محاسبه میشود، در این جدال تیمی پیروز می شود که بتواند دشمنان و رئیس ها را از بین ببرد و به امتیاز 1000 دست پیدا کند، راه دیگری هم برای پیروزی در بازی وجود دارد و آن هم رسیدن و صاحب شدن هر سه مقر اصلی بازی است که با این کار هسته تیم دشمن که در مقر آنها است، فاش میشود و بازیکنان با از بین بردن این هسته برنده میدان خواهند بود.

ماکروسافت در E3 پرده دیگری از جزئیات بازی Halo 5  برداشت و آن هم بزرگتر و گسترده تر شدن 5 برابری نقشه بازی در مد Warzone نسبت به تمامی بازی هایی که تا به امروز از سری Halo شاهد بوده ایم.

halo-5-all-about-image-3

در Halo 5 توانایی های Armor با توانایی های Spartan جایگزین شده اند. در Spartan محدودیت هایی مثل cooldown و یا Pickup وجود ندارد در عوض توانایی هایی به صورت پیش فرض برای هر بازیکن ها قرار داده شده است که در هر زمان برای تمامی آنها در دسترس خواهد بود هفت توانایی Spartan شامل:

  • Thruster Pack: شبیه Thruster Pack در Halo 4 است با این تفاوت که حرکت کردن به هر سمتی به آن اضافه شده است.
  • Ground Pack: زمانی که بازیکن در حال پرواز کردن است، میتوان به سرعت و شدت زیاد به فرود آمد، و به دلیل شدت زیاد هر بازیکنی که در نزدیک مکان فرود باشد، کشته خواهد شد.
  • Clamber: در صورتی که بازیکن پای خودش را از دست بدهد میتواند بایستد و به مبارزه ادامه دهد.
  • Slide: زمانی که با حداکثر سرعت در حال دویدن باشید، امکان تغییر جهت و یا اصطلاحا Slide فرآهم شده است.
  • Charge: زمانی که در حال دویدن با سرعت بالا باشید، میتوان با شدت به دشمن برخورد و ضربه وارد کرد.
  • Sprint: عملکرد این بخش شبیه به Halo 4 است اما بعد از گذشت مدت زمان معینی، بازیکن به Achievement مهمی در بازی میرسد و آن هم سرعت Perfect است که برای فعال کردن دو توانایی قبلی هم بازیکن باید به Perfect Speed رسیده باشد علاوه بر دو توانایی قبلی سپر کاراکتر هم دیگر نیازی به شارژ مجدد ندارد.
  • Smart Scope: یک امکان زوم کردن جدید برای تمامی سلاح ها است، البته هر اسلحه درجه زوم مربوط به خودش را دارد.

halo-5-all-about-image-1

بازی Halo یکی از بازی هایی است که در سری مسابقات eSports شرکت میکند و گیمرهای زیادی در این رقابت جهت برنده شدن جایزه نهایی حضور پیدا میکنند. در سال 2014 ماکروسافت اعلام کرد که سری مسابقات جدید Halo پس از انتشار بازی Halo 5 پیگیری خواهد شد و جوایز اختصاص داده شده به این بازی هم 1 میلیون دلار تعیین شده است!

تریلر بازی هالو 5 – Halo 5