معرفی بازی Call of Duty Black Ops III

 

حداقل سیستم مورد نیاز بازی این بازی:

 

سیستم عامل Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1 64-Bit
پردازنده Intel Core i3-530 @ 2.93 GHz / AMD Phenom™ II X4 810 @ 2.60 GHz
گرافیک GeForce GTX 470 @ 1GB / Radeon HD 6970 @ 1GB
رم 6 گیگابایت
دایرکت ایکس ورژن 11

 

بازی Call of Duty Black Ops 3 بازی سبک اکشن، اول شخص، تیراندازی است. این بازی دنباله بازی Call of Duty Black Ops 2 است که در سال 2012 منتشر شد. شرکت سازنده این بازی  Treyarch و منتشر کننده بازی هم همانند دیگر بازی های Call of Duty شرکت Activision خواهد بود.

تاریخ انتشار بازی برای کنسول های PlayStation 3، PlayStation 4، Xbox 360، Xbox One و کامپیوتر در تاریخ 9 نوامبر 2015 تایین شده است.

داستان بازی Call of Duty Black Ops 3 در مکانی به نام Dystopian اتفاق می افتد که معنای آن “ناکجا آباد” است و منظور یه مکان بدی است که در آن همیشه جنگ است و کسی خواسته ای برای زندگی در این مکان را ندارد، زمان بازی هم به سال 2065 یعنی 40 سال بعد از زمانی که بازی Call of Duty Black Ops 2 در آن اتفاق افتاده است، برمیگردد.

داستان اصلی بازی

چندین کشور در سرتاسر جهان موفق به توسعه سلاح با تکنولوژی بالا شده اند و توانسته اند سلاح های دفاعی را در آسمان مستقر کنند که حملات هوایی را بی فایده کرده اند به همین دلیل بسیاری از جنگ های بین کشورها از طریق عملیات پنهانی و زیرزمینی و یا همان حملات زمینی، در پشت خطوط دشمن اتفاق می افتند، علم و تکنولوژی دیدگاه و آینده بشر را از بنیان تغییر داده است. جامعه آن زمان در این بازی به این شکل تشبیه شده است که مردم در آن شدیدا به پیشرفت هایی که در حال اتفاق افتادن هستند اعتراض دارند و برای جلوگیر آن تلاش بسیار میکنند و این در حالی است که این پیشرفت ها و تغییرات توسط دانشمندان در حال تبلیغ و زیاد شدن هستند.

تکنولوژی های نظامی به آن مرحله رسیده اند که ربات ها نقش اصلی را در جنگ های تن به تن ایفا میکنند و سربازان پیشرفته  برای مبارزه در میدان های جنگ توسعه داده شده اند. انسان ها به جایی رسیده اند که در آن بیشتر به ماشین شناخته میشوند تا به موجودی که خون در بدن او جاری است. نتیجه این همه تغییر به وجود آمدن ترس از تصاحب زمین توسط ربات ها و تسلط آنها بر انسان ها بیشتر و بیشتر میشود. بازی بیشتر براساس گروهی سرباز Black Ops با توانایی های فوق پیشرفته همانند بازی قبلی پیگیری میشود.

گیم پلی بازی

این گروه از چهار کاراکتر تشکیل شده است که همگی در تمامی مراحل بازی با هم هستند و در مد Single گیمر نقش یکی از این کاراکترها را به عهده میگیرد و در مد co-op که به مد Campaign شناخته شده است، تا چهار نفر میتوانند همزمان بازی را با هم پیش ببرند. محیط بازی طوری طراحی شده است که امکان پخش شدن کاراکترها در محیط آن بیشتر شده است. هدف از این نوع طراحی بالا بردن درصد بازی مجدد گیمر در مد Campaign است، این مد همچنین از یک سیستم انیمیشن جدید و هوش مصنوعی بهینه شده و بهتر شده برای دشمنان بهره می برد، جهت پاسخگویی بهتر دشمنان به حرکاتی که گیمرها جهت نزدیک شدن به آنها استفاده میکنند.

تکنولوژی های جدیدی که برای بازیکن در بازی Call of Duty Black Ops III قابل دسترسی میباشند Cyber Cores و Cyber Rigs هستند. Cyber Cores از مجموعه توانایی هایی تشکیل شده اند که شامل هک کردن از راه دور و استقرار هواپیماهای بدون سرنشین است، در حالی که Cyber Rigs توانایی های حرکتی و دفاعی جدید را به بازیکن می دهد. مد جدید بازی با نام T-Mode به بازی اضافه شده که بیشتر در بازی های چند نفره به درد میخورد و به بازیکن امکان دیداری بهتری میدهد تا بتوان سریع تر دیگر بازیکن ها را در بازی پیدا کند. بازیکن این امکان را دارد که نوع کاراکتر خود را از نوع زن و یا مرد بودن انتخاب کند. Shadow قابل بازی کاراکتر که در نسخه قبل بازی فقط در بعضی جاها قابل فعال سازی و بازی کردن بود در این بازی در تمامی زمان بازی در دسترس خواهد بود.

Hunted_Ficus_Vasta_Reveal_Image_BOIII

بالا رفتن از دیوار، دور زندن و تغییر جهت سریع و پرش تقویت شده که شبیه به exo-jump در بازی Call of Duty Advanced Warfare  است، از دیگر ویژگی های بازی Call of Duty Black Ops 3 به حساب می آیند، البته ویژگی منحصر به فرد و جالبی که اضافه شده امکان تیراندازی در آب و هنگام شنا کردن است که به عنوان یکی از روش های نزدیک شدن به دشمن میتوان از آن استفاده کرد.

در مد بازی co-op خانه های امنی تعبیه شده اند که در آن بازیکن ها میتوانند در بین ماموریت های Campaign دور هم جمع شوند و مدال ها و دستاوردهای خود را به هم نشان دهند.

مد Zombie به این بازی بازگشته است که هم میتوان به صورت تک نفره و هم چند نفره در این مد بازی کرد. نقشه جدید با نام Shadows of Evil به این مد بازی اضافه شده است. که در نقشه چهار کاراکتر جدید با نام های Nero  جادوگر، Jessica زن افسونگر، Vincent پلیس و Campbell بوکسور معرفی شده اند.

Shadows_of_Evil_Character_Introduction_Reveal_Image_BOIII

هر دو مد بازی یعنی Zombie و campaign از سیستم جدید پیشرفت XP برخوردار هستند.

در ویدئوی زیر شاهد بخش هایی از گیم پلی بازی باشید

کاراکترهای اصلی بازی

در بازی Call of Duty Black Ops 2 بازیکن میتوانست نقش یک سرباز کلی و معمول را بازی کند اما در این نسخه 9 کاراکتر اصلی و تخصصی طراحی و تعریف شده اند که بازیکن میتوان هر یک از آنها را در بازی خود انتخاب کند این کاراکترها شامل:

Ruin: یک سرباز پیاده نظام از یک محله خلافکار که برای تعویض اندام سایبرنتیک داوطلب شده است، با وجود اینکه هیچ مشکل جسمی ندارد.

Seraph: یک سرباز زن که بیشتر با نظم و انضباط در مبارزه ها شناخته میشود

Outrider: یک سرباز زن است که زاده یک محله فقیرنشین برزیل است و توانسته خود را به عنوان یکی از نیروهای ویژه برزیل معرفی کند.

Reaper: یک نمونه ربات از پروژه کنسل شده دولت، با نام R&D است که توسط شرکت Coalescence ساخته شده است.

Prophet: یکی از اعضای مهندسی ارتش بریتانیا

Nomad: آخرین بازمانده از اعضای نخبگان نیروی استقرار سریع، که بیشتر برای جنگ های درون جنگ تخصص دارد.

Battery: سرباز زنی که متخصص موارد منفجره زرهی است.

Spectre

Firebreak

Quad_Tank_Reveal_Image_BOIII

هر متخصص به بازیکن این امکان را میدهد که یا سلاح های قدرتی و یا یک تخصص ویژه در جنگ را انتخاب کند. سلاح های قدرتی میتوانند در بازی نقش تعیین کننده داشته باشند اما در فواصل زمانی مختلف در ایستگاه های شارژ نیاز به شارژ مجدد دارند و این شارژ بین دو تا چهار دقیقه به طول می انجامد اما تخصص و توانایی ویژه حداکثر دو دقیقه نیاز به شارژ کامل دارند. هر متخصص شخصیت خود را دارد و در هنگام جنگ تکه کلام ها و دستورات خود را به شیوه خود میدهند.

گالری عکس های بازی Call of Duty Black Ops 3 با کیفیت بالا