Fallout 4 نام بازی جدید است که به زودی در سبک اکشن به جمع بازیان این سبک میپیوندد. توسعه این بازی توسط شرکت Bethesda Game Studios و انتشار آن هم به عهده شرکت Bethesda Softworks است.

این بازی پنجمین بازی از بازی های سری Fallout به حساب می آید. نسخه کامپیوتر ( PC ) ، پلی استیشن 4 ( PlayStation 4 ) و ایکس باکس وان ( Xbox One ) این بازی در تاریخ 10 نوامبر 2015 منتشر خواهد شد.

داستان بازی به 200 سال پس از جنگ هسته ای یا همان Post Apocalypse شکل گرفته در سال 2077 برسر منابع شکل گرفته است، مربوط میشود. که محیط بازی در Boston, Massachusetts و بعضی قسمت های New England شکل گرفته است و در نهایت کاراکتر بازی از یک پناهگاه زیرزمینی با نام Vault ظهور میکند. گیم پلی بازی شبیه به نسخه پیشین بازی یعنی Fallout 3 است که در آن گیمر باید ماموریت های مختلف را که به او واگذار میشود، با موفقیت به پایان برساند و طی هر ماموریت کاراکتر بازی تجربه هایی را کسب خواهد کرد که باعث بالا رفتن سطح کاراکتر در بازی میشود. ( منظور از بالا رفتن سطح به دست آوردن توانایی های خاص و یا قدرتمند شدن و سریع تر شدن در انجام ماموریت ها ).

Press_Fallout4_Trailer_Stadium

سازندگان این بازی به گیمر این اجازه را داده اند که بتواند دید بازی را از نظر اول شخص و یا سوم شخص بودن انتخاب کند. این بازی در سبک Open-World است و گیمر میتواند به راحتی به گشت و گذار در دنیای بازی بپردازد.

برای این بازی همانند بازی Battle Field همراهانی برای کاراکتر بازی تعریف شده اند که در جاهای مختلف به کمک او می آیند. بازیکن توانایی این را دارد که ساختمان هایی را ساخته و یا خراب کند، آنها را به مخفی گاه هایی تبدیل کند که دیگر کاراکترها بتوانند در آن ساکن شوند. ( منظور کاراکترهایی که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل میشوند ).

اولین تریلر این بازی در تاریخ 3 june 2015 در کنفرانسی که خود شرکت Bethesda برگزار کرده بود معرفی شد. برای ساختن این بازی از موتور Creation Engine استفاده شده است که در بازی The Elder Scrolls V: Skyrim شاهد آن بودیم. مشخصه جدیدی که در این بازی معرفی شده است، رفتار کردن براساس صدا و گفتگوهای پویا است.

بازیکنان در این بازی میتوانند به هر جایی بر روی نقشه بروند، گفتگوی در حال جراین را ترک کنند، سلاح های خود را شخصی سازی کنند ( از نظر شکل و امکانات ). این بازی بیشتر از 50 سلاح پایه دارد! که میتوان هر یک را میتوان با تغییرات و اصلاحات مختلفی که بر اسلحه میتوان انجام داد استفاده کرد. امکان بهینه سازی و اصلاح کردن اصلحه ها و گزینه هایی که در اختیار بازیکن قرار میگیرد شگفت آور است مثلا برای یک نوع اسلحه خاص میتوان بیشتر از 700 نوع اصلاح را انجام داد.

زره پوش قدرت مجددا طراحی شده است تا بیشتر شبیه به یک ماشین به نظر برسد تا یک لباس زره مانند، این زره قدرت قابل اصلاح سازی است و میتوان تجهیزات مختلف را در طی بازی به آن اضافه کرد به عنوان مثال افزودن Jetpack.

Fallout4_E3_Jetpack

امکان جدید اضافه شده به بازی Fallout 4 خراب کردن ساختمان ها و شهرک های ایجاد شده است همچنین امکان Crafting به  این بازی هم اضافه شده است. با استفاده از تجهیزات و امکانات بازی، گیمر میتواند بخش ها و شهرک های مختلفی را ایجاد کند که این باعث جذب مردم به آن مکان میشود، فرآهم کردن آب و غذا هم بر عهده بازیکن است.

امکان محافظت از شهرک های ساخته شده با قرار دادن تجهیزات دفاعی در اطراف شهرک و کارگذاشتن دام ها یکی دیگر از بخش های این بازی را تشکیل میدهد.

Press_Fallout4_Trailer_Protectron

یکی از جذابیت های این بازی این است که زمانی که بازیکن به دشمن در حال حمله تیراندازی میکند، متناسب با جایی که تیر اصابت میکند میتوان عکس العمل دشمن را مشاهده کرد فرضا اگر بازیکن به پای دشمن تیر اندازی کند سرعتش را کم میکند، اگر به سر دشمن شلیک کند از بین رفتن سریع دشمن را به همراه دارد و یا اگر به اسلحه دشمن شلیک کند موجب خلع سلاح میشود و …

در ابتدای بازی امتیازاتی به بازیکن داده میشود که گیمر میتواند یکی از گزینه های توانمندی، باهوشی، درک و آگاهی، تحمل، جذابیت، چابکی و یا شانس خود را زیاد کند در طول بازی هم با امتیازاتی که بازیکن کسب میکند امکان افزودن به این توانایی ها وجود خواهد داشت.