بازی Rocket league  یک بازی سبک مسابقه ای و ماشین سواری است که توسط شرکت Psyonix  و با استفاده از موتور بازی سازی Unreal Engine 3 توسعه و منتشر شده است. بازی Rocket League برای کنسول های پلی استیشن 4 و کامپیوتر PC در تاریخ 7 جولای 2015  منتشر شد و نسخه لینوکس و مکینتاش OS X این بازی هم در دست توسعه می باشد و به زودی برای این سیستم عامل ها نیز منتشر می شود. این بازی دنباله ای از بازی با نام Supersonic Acrobatic Rocket Powered Battle Cars میباشد که در سال 2008 منتشر شد. ویژگی ها و گیم پلی بازی Rocket League بسیار شبیه به این بازی میباشد.

Rocket-League-intro-image-gameplay-1

این بازی شامل هم مد تک نفره Single-player و هم مد چند نفره Multiplayer است که بازیکن میتوان این دو مد را هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین بازی کند. جذابیت این بازی زمانی خود را نشان میدهد که بازیکنان با پلت فرم های پلی استیشن 4 و کامپیوتر PC میتوانند بازی Rocket League را به صورت آنلاین بازی کنند.

Rocket-League-intro-image-gameplay-multiplayer-3

اگر شما هم با بازی محبوب ماشین جنگی در کنسول بازی پلی استیشن وان خاطرات به یاد ماندنی دارید این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم. بازی که شما درآن میتوانید یک بازی ماشین سوار و مسابقه ای هیجان انگیز همزمان با ویژگی های یک بازی فوتبال را تجربه کنیم. در Rocket League شما میتوانید در محیطی با رقابت سنگین و یا دوستانه به بازی بپردازید.

در گیم پلی بازی، بازیکن کنترل ماشین تقویت شده ای که به آنها Rocket Cars هم میگویند، را به عهده دارد و توسط این ماشین باید به توپی که اندازه آن از اندازه خود ماشین هم بزرگتر است، ضربه زده و آن را به محوطه جریمه حریف هدایت کند و گلی را به ثمر برساند.

Rocket-League-intro-image-gameplay-2

یکی از دلایل اصلی معرفی بازی Rocket League موفقیت این بازی است. طبق گفته سازندگان 4 روز پس از انتشار بازی، تعداد گیمرهایی که این بازی را به طور همزمان و به صورت آنلاین بازی کرده اند به 120 هزار تا 124 هزار نفر رسید و در تاریخ 23 جولای یعنی 16 روز پس از انتشار رسمی بازی تعداد دانلودهای آن به 4 میلیون نسخه رسیده است. نرم افزاری که با استفاده از آن شما میتوانید این بازی را به صورت آنلاین و قانونی با دوستانتان بازی کنید، نرم افزار استیم Steam است و تعداد نسخه های سی دی کی فروخته شده برای بازی در تاریخ 27 آگوست 2015 به 1 میلیون نسخه رسیده است.

تریلر بازی Rocket League

امتیازاتی که بازی Rocket League از سوی سایت های مطرح کسب کرده است به صورت زیر می باشد.

وب سایت امتیاز کسب شده
Metacritic 85/100
IGN 8/10
PC Gamer 87/100
Polygon 9/10
VideoGamer.com 7/10
Metro 9/10
GameStyle 10/10
Shacknews 8/10
SuperGamePlay 9.5/10

 

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Rocket League برای کامپیوتر PC

سیستم عامل Windows Vista SP2 or Newer
پردازنده 2.0 GHz Dual core
کارت گرافیک Nvidia 8800 or ATI 2900
رم 2 GB
فضا 2 GB