به گزارش گیم‌پینو نسخه جدید بازی God of War یعنی چهارمین قسمت بازی محبوب God of War در کنفرانس E3 2016 رونمایی شد. این قسمت جدید توسط استدیو سانتا مونیکا گسترش داده است و توسط سونی قرار است منتشر شود و عنوان برجسته‌ای است که همه با آن خاطره دارند.

در قسمت جدید، کراتوس از دنیای خدایان و الهه‌های یونان به اساطیر اسکاندیناوی سفر می‌کند. شش سال از آخرین عنوان این بازی God of War 3 می‌گذرد و این قسمت جدید به نوعی هشتمین انتشار از این فرانچایز به حساب می آید. در کنفرانس سونی این عنوان ماجراجویی اکشن سوم شخص دوباره به مردم رونمایی شد.

چیزی که مشخص شده این است که God of War جدید تصویری از کراتوس را نشان می‌دهد که بسیار پیرتر شده و ریش درآورده است و کودکی که همراه اوست او را «پدر» خطاب می‌کند و هنوز مشخص نیست چه انگیزه‌ای باعث شده که ناگهان معیارهای داستانی این بازی بدین‌سان تغییر کنند.

شاید می‌توان آن را شروعی آهسته اما دوباره برای استدیو سانتا مونیکا دانست. بازی جدید God of War آزادی‌های جدیدی پیش روی خودش دارد که همراه با مکانیک‌های برجسته و صحنه‌های بصری فوق العاده است. بنا به گزارشات داستان بازی ادامه صحنه‌هایی است که در کنفرانس نمایش داده شد.

بر اساس گزارش گیم‌پینو همانطور که کارگردان خلق آثار استدیو سانتا مونیکا آقای کوری بارلاگ در مصاحبه با یوتیوب زنده بعد از کنفرانس بیان کرد بازی جدید God of War به ادامه داستان سری پیشین آن می‌پردازد.

غیبت طولانی این عنوان باعث افزایش انتظارات از آن شده است، بارلاگ عنوان کرد که بازیکنان می‌توانند انتظار محیطی را داشته باشند که «باز است، اما قالب آن دنیای آزاد نیست» همراه با گیم‌پلی بی‌نظیر آن که به شدت پایبند زمان است، تجریبات جدیدی را خلق می‌کند که صفحه‌ی جدیدی در دفتر بازی‌های اکشن است.

God-of-War-4-Still

البته هنوز جزئیات زیادی از این بازی باقی مانده که دنیای بازی با آن آشنا نشده‌اند و تمام گمانه‌ها در خصوص گیم‌پلی آن است که در طول کنفرانس منتشر شد. در هر صورت می‌توان شانس این را برآورد کرد که کراتوس به نبرد با خداها، نیمه‌خدایان یا هیولاهای اسکاندیناوی همچون تور، لوکی یا کراکن ها برود همراه با تمام انتظارات جدید، شیوه‌های نوین تر و دنیای ماجراجویانه تر.

انتشار نسخه‌ی ریمستر God of War 3 برای پلی‌استیشن 4 در سال پیش یادآوری این سبک و بازی بود که بعد از چندین سال از یادها نرود و دوباره کانون توجهات گردد. هر چند که فرانچایز God of War بارها ثابت کرده است که از ذهن هیچ بازیکنی پاک نخواهد شد.

تنها زمان خواهد گفت که کراتوس چقدر با قدرت بر خواهد گشت و خودش را به عرصه بازی ثابت خواهد کرد و ما بشدت امیدوارم که این بازگشت بسیار قوی‌تر از پیش باشد.