در بازی های فوتبالی مثل PES 2018 حمله کردن و کسب امتیاز تنها بخشی از بازی را تشکیل می دهد مابقی بازی حفظ توپ، دفاع مناسب و هر حرکت دیگری است که شما را به نتیجه برساند و حریف را از دروازه شما دور کند. در این مطلب قصد داریم 10 ترفند بازی PES 2018 را به شما معرفی کنیم که شما را در راه کسب امتیاز بیشتر و قوی تر کردن هنگام بازی کمک می کنند.

در پایین می توانید لیستی از این ترفندها را مطالعه و از آن ها در مسابقات خود در بازی PES 2018 بهره ببرید.

  1. پاس کاری و فرار

یکی از بهترین روش های حمله در بازی PES 2018 پاس کاری و فرار است یا اصطلاحا Pass and Run، برای این کار هنگامی که به یک بازیکن در حمله پاس می دهید با نگه داشتن کلید L1 / LB بازیکن به سمت جلو فرار می کند که ترفند یک به دو را به وجود می آورد و باعث عبور از خط دفاعی تیم حریف می شود.

این عملکرد موجب اطمینان شما از حرکت رو به جلوی سایر بازیکنان تیم هم می شود. به خصوص زمانی که همه آنها در تاکتیک حمله به صورت منظم چیده شده باشند.

blank

  1. استفاده زیاد از پاس های عمقی

استفاده از روش های سانترکردن و یا شوت از راه دور روش های مناسبی برای رسیدن به گل و امتیاز بیشتر در بازی PES  به شمار می روند ولی در نسخه های اخیر بازی به خصوص PES 2018 استفاده از این روش ها به خصوص شوت از راه دورهمانند گذشته بازیکن را به دروازه حریف نمی رساند.

چرا که قدرت دفاعی و دروازبان در بازی طوری تغییر پیدا کرده که شوت از راه دور کارایی خود را تا حدودی از دست داده است همانطور که در فوتبال واقعی این اتفاق می افتد.

با توجه به توضیحات بالا روش دیگری که می تواند شما را به گل نزدیک کند و در PES 2018 هم از تاثیرگذاری خاصی برخوردار است، پاس های عمقی می باشند.

بازیکن زمانی تاثیر این روش را بیشتر احساس می کند که از شیوه پاس کاری و فرار همراه با پاس های عمقی بهره بگیرد. به این معنا که به عنوان بازیکن همیشه حواستان به سایر بازیکنان تیم خودتان درهنگام فرار به سمت محوطه جریمه حریف باشد و از این مسئله آگاهی داشته باشید که بازیکنان کناری می توانند بهترین فرار را داشته باشند تا بازیکنان خط حمله.

 

  1. استفاده از بازیکنان کناری

اینکه همه تیم ها امکان استفاده از بازیکنان کناری را به خاطر تاکتیک متفاوتی که دارند را به بازیکن نمی دهند اما استفاده از بازیکنان کناری در تیم هایی مانند لیورپول با بازیکنانی همچون محمدصلاح و یا سادیومانه و ارسال توپ از طریق سانتر کردن به محوطه جریمه 100% می تواند شانس شما را برای گل زدن بیشتر کند.

علاوه بر سانترکردن ورود به محوطه جریمه از دو طرف زمین با استفاده از بازیکنان قوی شانس ارسال پاس های عمقی و به گل رسیدن را نیز بیشتر خواهد کرد.

 

  1. زیاد از راه دور اقدام به شوت زدن نکنید

همه ما از زدن یک گل زیبای از راه دور در بازی فوتبال لذت می بریم ولی در بازی PES 2018  رسیدن به گل از این روش خیلی مثمرثمر نخواهد بود.

اگرچه شوت های از راه دور قوی و سریع هستند، ولی معمولا این شوت ها دقیق نیستند و یا آنقدر مستقیم خواهند بود که دروازه بان به راحتی آنها را مهار می کند و یا انقدر قدرتی هستند که در چهارچوب دروازه قرار نمی گیرند.

بهترین کار این است که با تکنیک ها و ترفندهای مختلف دیگر در بازی PES 2018 خود را به محوطه جریمه نزدیک و بعد آن اقدام به گل زدن کنید.

blank

  1. از شوت های دقیق و کات دار با دقت استفاده کنید

اگر شما هم بخش آموزشی بازی PES 2018 را به اتمام رسانده باشید به این نکته که با نگه داشتن کلید RT/R2 و شوت زدن دقت شوت بیشتر خواهد شد آشنایی دارید. اما این باعث کاهش قدرت ضربه های شما می شود.

هرچند شاید این نوع شوت زدن جالب و موثر به نظر برسد اما اگر به درستی از این روش استفاده نکنید قدرت این شوت انقدر ضعیف خواهد بود که به راحتی توسط دروازبان مهار شود بنابراین به شما توصیه می کنیم اگر توانستید به گل به اندازه کافی نزدیک شوید از شوت های معمولی برای گل زدن استفاده کنید تا شوت های کات دار.

در هنگام ضربه زدن به قدرت ضربه هایی که به سمت دروازه روانه می کنید هم توجه داشته باشید که نتیجه ای ناامید کننده برای شما به ارمغان نداشته باشد.

 

  1. در استفاده از مهارت ها و دریبل کردن، نترسید

استفاده از حرکات دریبل کردن و مهارت های خاص بازیکنان در بازی می تواند گاهی از مواقع بسیار آزاردهنده باشد به خصوص در زمان هایی که این حرکات توسط تیم مقابل بر روی تیم شما اجرا می شوند بنابراین تاثیر این حرکات را دست کم نگیرید. تظاهر به شوت زدن ساده ترین این مهارت ها است که شاید تاکنون شما هم جزو آن دسته بازیکنانی بودید که از این روش گل های زیادی را دریافت کرده و یا به ثمر رسانده اید.

استفاده از سایر مهارت ها نیز به اندازه این مهارت ساده، می توانند به بازیکنان برای شکستن خط دفاعی و یا عبور از یه بازیکن کمک کنند.

فقط به خاطر داشته باشید که در استفاده از این حرکات بیش از حد جو زده نشوید 🙂

ترفندهای بازی PES 2018

  1. گاهی از مواقع موقعیت گل با سر را به پاس تبدیل کنید

زمانی که شما در محوطه جریمه قرار دارید و یه توپ به صورت سانتر به بازیکن شما ارسال می شود گل زدن با سر اولین و وسوسه انگیزتری راهی است که به ذهن بازیکن می رسد که در واقع بسیار هم تدبیر مناسبی است. اما این را در نظر بگیرید که به غیر از روانه کردن توپ به صورت مستقیم به سمت دروازه راه دیگری نیز برای شما وجود دارد.

زمانی که توپ برای شما سانتر می شود اطراف محوطه را سریعا مورد بررسی قرار دهید و اگر بازیکنی در نزدیکی بازیکنی که توپ به سمت او سانتر می شود وجود دارد و آن بازیکن نیز در موقعیتی مناسب قرار گرفته است.

اگر به جای ضربه سر به سمت دروازه توپ را با سر به بازیکن پاس دهید مطمئنا موقعیت بهتربا درصد گل زدن بیشتر در اختیار خواهید داشت بنابراین همیشه توپ های سانتر شده را با ضربه سر به صورت مستقیم به سمت دروازه هدایت نکنید.

 

  1. به اینکه در قالب چه بازیکنی در حال بازی هستید دقت کنید

نه همه تیم ها به همه استایل ها و تاکتیک های بازی مطابقت دارند و نه همه بازیکنان در موقعیت های مختلف می توانند کارایی لازم را داشته باشند، بنابراین به اینکه شما در حال کنترل چه بازیکنی هستید و یا چه بازیکنی برای پاس دادن توپ برای شما بهتر است توجه خاصی داشته باشید.

به عنوان مثال اگر شما با یک بازیکن خط دفاعی در حال دویدن هستید، دویدن به سمت دروازه حریف و گل زدن با بازیکن خط دفاعی کار منطقی به نظر نمی رسد پس، انتخاب گزینه های دیگر همیشه می تواند کلید رسیدن به گل باشد.

این موضوع به این معنا نیست که همیشه به سمت بازیکن ستاره خود تمایل داشته باشید، ولی می تواند به این معنا باشد که بهتر است توپ را پاس کاری کنید و یا نگه دارید تا بازیکن ستاره شما از راه رسیده و در موقعیت مناسب قرار بگیرد تا با یک پاس کاری و یا حرکت هوشمندانه دروازه حریف را باز کنید.

 

  1. از برنامه ریزی بازی یا Game plan استفاده کنید

استفاده از Game plan یکی از مهمترین و پرکاربردی ترین بخش های بازی PES به شمار می رود، چیدن ترکیب دلخواه، انتخاب استراتژی حمله و یا دفاع از جمله کارهای مهمی است که در این ویژگی مهم بازی قابل تنظیم شدن توسط بازیکن می باشد.

به دلیل اینکه این بخش از بازی نقش بسیار مهم و حیاتی را در ایفا می کند یک آموزش اختصاصی مختص به این بخش در آینده نزدیک در وب سایت قرار داده خواهد شد.

 

  1. آموزش های تمرینی بازی را نادیده نگیرید

آخرین مورد از ترفندهای بازی PES 2018 را با این موضوع خاتمه می دهیم و آن هم تاکید بر تمرین در آموزش های بازی یعنی بخش Training است.

تمرین کردن در آموزش ها به شما این امکان را می دهند که بتوانید در موقعیت های مختلف بازی بهترین گزینه برای حمله، گل زدن، دفاع و هر اتفاقی که در بازی رخ می دهد را انتخاب نموده و به کار ببرید.

شاید شناختن حرکات مهارتی و دریبل ها در بازی و یادگیری با فشردن کلیدها به صورت صحیح و خطایی کار منطقی به نظر برسد که خودتان حرکات مختلف را کشف کنید و از اکتشاف خود لذت ببرید.

اما برای اینکه بتوانید این حرکات را به درسی یاد گرفته و از آن ها در مواقع مناسب استفاده کنید مسئله ای است که می تواند شما را به عنوان یک بازیکن به چالش جدی بکشاند و در این زمان است که بخش آموزشی و تمرینی بازی می تواند به کمک شما آمده و شما را برای چنین مواقعی آماده کند.

 

این هم از 10 مورد از ترفندهای بازی Pes 2018  که امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد اگر شما هم فکر می کنید که می توانید موردی را به این لیست اضافه کنید برای ما در بخش دیدگاه ها حتما ارسال کنید تا ما و سایرین نیز از توانایی های شما استفاده کنند.