در این مطلب آموزش، راهنمایی ها و ترفند های بازی Civilization VI : Gathering Storm برای افرادی که به تازگی قصد شروع این بازی را دارند تهیه شده است.

بازی Civilization VI در سبک استراتژی نوبتی، توسط Firaxis Games ساخته و توسط 2K Games در سال 2016 منتشر شده است.

این بازی ششمین نسخه از سری محبوب Civilization که با تغییرات و ویژگی های جدید و مختلفی برای علاقه مندان سبک نوبتی ساخته و عرضه شده است.

بازی Civilization VI : Gathering Storm پیچیدگی های خاص خود را دارد، اما نکات و ترفند هایی نیز وجود دارد که با انجام آنها می توانید این سختی اولیه بازی را کاهش دهید.

پس اگر برای اولین بار است که می خواهید سری Civilization را تجربه کنید و لذت ببرید، این مقاله برای شما تهیه شده است.

آموزش های مهم بازی Civilization VI : Gathering Storm برای مبتدیان

1- همواره حرکت کنید.

اگر بدانید که چه اتفاقاتی در اطراف شما در حال رخ دادن است، میتوانید با استفاده از این اطلاعات تصمیمات مناسبی براساس شرایط بگیرید. شما هر بازی را با یک واحد جنگجو شروع می کنید که باید برای کشف نقشه از آن استفاده کنید تا اولین نیروی Scout آماده شود.

به محص تاسیس اولین شهرتان، این نیروی Scout را بدست آورید. پس آماده شدن آن، از Scout برای کاوش مداوم و همیشگی نقشه استفاده کنید و نگذارید هیچ چیزی جز مرگ این نیرو از کاوش و جستجوی آن جلوگیری کند.

با مناطق اطراف شهر خود شروع کنید تا تمام منابع را شناسایی کنید، سپس جستجو را در سطح جهان ادامه دهید.

2- ایالت های شهری می توانند متحدین ارزشمندی باشند

متحد شدن در بازی Civilization VI Gathering Storm

در اوایل بازی، اولین غیر بربرهایی که با آنها روبرو می شوید، همین نوع هستند که توسط هوش مصنوعی مدیریت می شوند.

شما می توانید قلدر محله و منطقه باشید و آنها را تصرف کنید. یا اگر به دنبال برقراری روابط صلح آمیز هستید، می توانید مسیرهای تجاری ایجاد کرده، فرستاده بفرستید و رابطه دوستانه برقرار کنید.

هر فرستاده ای (هدیه، مرزهای باز، منابع و … به انگلیسی contributes) که ارسال می کنید، در روابط شما تاثیر گذار است و شما را به هدفی که باعث ایجاد اتحادی قدرتمند می شود نزدیک تر می کند. اثری که بر این همسایگان می گذارید، می تواند حتی منجر به کنترل موقت نیروهای نظامی آنها شود.

کنترلی که می تواند باعث دوری دشمنان از خاک شما شود.

3- شهر های بیشتری بسازید

شهرهای بیشتر در Civilization VI Gathering Storm

ممکن است فکر کنید می توانید فقط با یک شهر بزرگ در جهان حاکم باشید، اما آیا این تفکر درستی است؟

با داشتن شهر های کمتر، نیازی نیست خود را با اداره چندین شهر مشغول کنید، مخصوصا در زمان جنگ یا شرایط بد اقتصادی، همچنین نیازی نیست منابع را خرج شهر ها کنید و دیگر دلایلی که برای خود دارید.

با این حال توصیه می کنیم که علاوه بر پایتخت، حداقل دو شهر دیگر نیز بسازید. مدیریت چندین شهر خیلی هم سخت نیست. اگر شهر ها را در نزدیکی هم و نه دور از هم بسازید، این احساس را خواهید داشت که مدیریت این چندین شهر در کنار یکدیگر مانند مدیریت یک شهر بزرگ است.

در مورد منابع، شهر های جدید خیلی از منابع شما استفاده نمی کنند و همچنین با ایجاد راه های تجاری با دیگر شهر های شما، این منابع استفاده شده را به شما برمیگردانند.

اگر به دنبال مدل پیروزی Domination Victory هستید، این شهر ها به شما اجازه می دهند تا قلمرو خود را گسترش دهید و همچنین با اضافه کردن لایه های دفاعی به پایتخت، در زمان جنگ به شما کمک کنند.

ساخت شهر ها فواید بسیار و ضررهای ناچیزی دارد.

4- تولید مواد غذایی را در ابتدای اولویت ها قرار دهید.

مواد غذایی بیشتر در Civilization VI Gathering Storm

تمدن شما برای سالم ماندن و ادامه پیشرفت، به غذا نیاز دارد. پس نیاز است در ابتدای بازی تحقیق و ساخت و ساز خود را پیرامون ساخت غذا و بهبود تولید قرار دهید.

همچنین، اگر بتوانید در ابتدای بازی خط تولید غذای قدرتمندی ایجاد کنید، با افزایش جمعیت و دیگر فاکتورهای مثبت به خوبی پاداش خود را دریافت خواهید کرد.

دامپروری و سفالگری از دیگر گزینه های مناسب تحقیق در ابتدای بازی هستند زیرا به شما این امکان را می دهند تا کشاورزی کنید و حیوانات را برای غذا پرورش دهید.

همچنین مدت زمان زیادی برای تکمیل این تحقیقات نیاز ندارید. در کنار فایده ذکر شده، این تحقیقات ساخت انبار و مراتع را باز می کنند که برای تولید غذا در مقیاس بزرگ ضروری هستند.

اینکه کدام یک را در ابتدا برای تحقیق انتخاب می کنید، بستگی به منابع اطراف شهر اول شما دارد.

5- در مورد جنگ مراقب باشید

جنگ ها ممکن است باعث پیروزی نهایی و یا شکست نهایی شما شوند.

تاثیر جنگ ها را دست کم نگیرید و قبل از هر اقدامی به خوبی شراط را بررسی کنید. قبل از آغاز حمله و اعلان جنگ، تمدن را بررسی کنید، از متحدین و دشمنان آن اطلاعات کسب کنید، منابع و نیروهای خود را بررسی کنید و استراتژی بلند مدت خود را برای موفقیت بچینید.

اگر از ابتدای بازی به دنبال پیشرفت و گسترش از طریق نبردهای نظامی هستید، پیشنهاد می کنیم تحقیقات آن را انجام دهید و حملات را زمانی انجام دهید که هنوز فرصت تشکیل اتحاد و توسعه فناوری خود را پیدا نکرده اند.

اگر 200 نوبت گذشته است و شما بر روی علم و فرهنگ تمرکز کرده اید، تحت هیچ شرایطی جنگ را شروع نکنید و قبل از شروع نبرد، تمرکز خود را بر روی تحقیقات و نیروهای نبرد بگذارید و ارتش خود را بسازید.

ترفندهای بازی Civilization VI : Gathering Storm

فعال سازی کنسول در بازی Civilization VI Gathering Storm

فعال کردن کنسول

بازیکنان از طریق کنسول معمولا می توانند آخرین وقایع بازی را مشاهده کنند و همچنین با وارد کردن کدهای مخصوص، اطلاعات بدست آورند یا کدهای تقلب را فعال کنند.

برای فعال کردن کنسول بازی، به این آدرس بروید:

C:\Users\[USER NAME]\Documents\My Games\Sid Meier’s Civilization VI

سپس از فایل AppOptions.txt یک بک آپ بگیرید.

این فایل را با نرم افزارهای ویرایش متن مانند Notepad باز کنید و سپس زیر قسمت [Debug] دنبال یک خط کد به شکل زیر باشید:

EnableDebugMenu 0

0 را به 1 تغییر دهید و ذخیره کنید. حال بازی را اجرا کنید. در هنگام بازی با فشردن کلید ~ (بالای Tab کیبورد قرار دارد) به کنسول دسترسی پیدا خواهید کرد.

یک برد آسان

یک روش وجود دارد که می توانید به راحتی و به سریعترین حالت ممکن پیروز مسابقه شوید. اگر بازی را اورجینال خریداری کرده اید این روش برای باز کردن اچیومنت ها مفید است. کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. یک تمدن انتخاب کنید.
  2. یک بازی Custom درست کنید و تیک Score Victory را بزنید، سپس Turn Limit را بر روی 1 تنظیم کنید.
  3. بازی را لود کنید و گزینه Found City را انتخاب کنید.
  4. دقیقا همان لحظه که این گزینه در دسترس قرار گرفت، پایان نوبت بزنید.

شما پیروز شدید. به همین سادگی. این ترفند در هر درجه سختی کار می کند.

نمایش تمام نقشه

با استفاده از نرم افزار ویرایشگر متن (مانند Notepad) فایل Config.ini موجود در پوشه نصبی بازی را باز کنید. سپس:

  1. خط کد DebugPanel = 0 را پیدا کنید، سپس عدد 0 را به 1 تغییر دهید.
  2. فایل را ذخیره کنید و آن را ببندید.
  3. هنگامی که در حال بازی هستید با دکمه کیبورد ~ وارد پنل دیباگ شوید.
  4. سپس Reveal All را انتخاب کنید تا تمام نقشه نمایش داده شود.
  5. در این فسمت گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

هر زمان که بخواهید می توانید وارد این پنل شوید و از قابلیت های آن استفاده کنید.

باگ معاملات

هنگام معامله و تجارت با هوش مصنوعی می توانید از دو باگ آن استفاده کنید:

1- هر مقدار منابع استراتژیک یا لوس و طلا در هر نوبت که می توانید به او بدهید، سپس بر روی گزینه what will you give me for this? بزنید.

هوش مصنوعی قاطی می کند و مقادر بسیار زیادی طلا در هر نوبت فقط برای منابع به شما ارائه می دهد.

2- هر چیزی که از هوش مصنوعی می خواهید را انتخاب کنید (از جمله شهر ها)، سپس طلا پیشنهاد دهید (طلای معمولی نه طلا در هر نوبت) تا به مقداری برسید که هوش مصنوعی پیشنهاد را قبول کند.

سپس مقدار را کاهش دهید تا تقریبا به حداقل مقدار برسید (به عنوان مثال، اگر 26000 حداقل است، 25890 انتخاب کنید) سپس بر روی گزینه make this trade equitable بزنید تا هوش مصنوعی خراب شود.

حال هوش مصنوعی از شما مقداری طلا در هر نوبت در ازای درخواست از شما می خواهد. این مقدار درخواستی، همان تفاضلی است که در پیشنهاد اول ایجاد کرده اید.

با این ترفند حتی می توانید 5 شهر را فقط به ازای 3 طلا در هر نوبت در بالاترین درجه سختی دریافت کنید. از این ترفند در مسابقات چند نفره نیز می توان استفاده کرد، اما به احتمال بسیار زیاد بزودی این باگ برطرف خواهد شد.

زود سلطه پیدا کنید

اگر می خواهید از سیستم نبرد Civilization 6 لذت ببرید، برای شما بهترین انتخاب Aztecs, Scythia یا Spartan Greece خواهد بود.

Aztecs این اجازه را به شما می دهند تا کاشی های بیشتری در اختیار داشته باشید. نیروهای Scythia در برابر نیروهای زخمی دشمن امتیازات ویژه ای دارند. نیروهای Spartan Greece نیز به ازای هر نیروی دشمنی که از بین می رود، Culture تولید می کنند.

شروع جنگ در دوره های اولیه مجازات های کمتری در پی دارد، پس راحت باشید و شهر های دشمنان را محاسره و اهداف خود را بدست آورید.

اگر موفق به کسب تمام پایتخت ها و تمام لیدرها شوید، به پیروزی دشوار Domination Victory دست پیدا خواهید کرد.

کلیدهای دوربین

در Civilization VI یکی از بزرگترین مشکلات این است که کنترل دوربین توسط دکمه های WASD انجام نمی شود. خبر خوب این است که این دکمه ها قابل تغییر هستند. به پوشه نصبی بازی و این آدرس بروید:

Sid Meier’s Civilization Vi\Base\Assets\UI

فایل WorldInput.lua را پیدا و آن را با نرم افزار ویرایش متن (از Notepad++ استفاده کنید) سپس DefaultKeyDownHandler را پیدا کنید. خط if( uiKey == Keys.VK_UP ) را پیدا کنید و سپس این تغییرات را اعمال کنید:

if( uiKey == Keys.VK_UP or uiKey ===Keys.W)

if( uiKey == Keys.VK_RIGHT or uiKey ===Keys.A)

if( uiKey == Keys.VK_DOWN or uiKey ===Keys.S)

if( uiKey == Keys.VK_LEFT or uiKey ===Keys.D)

سپس نیاز دارید این 4 خط کد را در بالای قسمت DefaultKeyUpHandler نیز وارد کنید. دقت داشته باشید پس از انجام این تغییرات نیاز است دکمه های Attack و Great Works را تغییر دهید زیرا به جای آنها کنترل دوربین قرار گرفته است.

نام گذاری شهرها

  1. به پوشه نصبی بازی بروید.
  2. این آدرس را دنبال کنید: Sid Meier’s Civilization VI\Base\Assets\Text\en_US.
  3. فایل xml را با نرم افزار ویرایش متن باز کنید. سپس شهری که قصد ویرایش آن را دارید جستجو کنید. نام آن را عوض کنید و سپس ذخیره کنید. پس از انجام بازی را دوباره اجرا کنید و مشاهده کنید که نام شهر عوض شده است.

غیرفعال کردن قابلیت Auto Cycle نیرو

  1. به این آدرس بروید: Documents\My Games\Sid Meier’s Civilization VI
  2. سپس فایل txt را باز کنید.
  3. در ادامه به خط 60 بروید (در نرم افزار Notepad++ خط ها شماره گذاری می شوند، از این نرم افزار یا نرم افزار مشابه استفاده کنید.) و AutoUnitCycle 1 را به AutoUnitCycle 0 تغییر دهید.
  4. ذخیره کنید و از بازی بدون ویژگی Auto Cycle لذت ببرید.

 

ترینر بازی Civilization VI : Gathering Storm نسخه 1 + 22 گزینه

blank

کلید فعالسازی توضیحات
کلید شماره 1 طلای بینهایت
کلید شماره 2 ایمان بینهایت
کلید شماره 3 انجام یک بار تحقیقات
کلید شماره 4 انجام یک بار حقوق مدنی
کلید شماره 5 اضافه کردن نفوذ
کلید شماره 6 حرکت بینهایت نیرو ها
کلید شماره 7 سلامتی بینهایت نیرو ها
کلید شماره 8 ساختن یک بار ساختمان ها / نیرو گرفتن
کلید شماره 9 گرفتن تمامی منابع
کلید شماره 0 بالا رفتن سطح نیرو ها
کلید نقطه . بیشترین حد جمعیت
کلید page up اضافه کردن طلا
کلید page down استفاده بینهایت از سازنده
کلید شماره 1 + Alt صفر کردن طلای هوش مصنوعی بازی
کلید شماره 2 + Alt صفر کردن ایمان هوش مصنوعی بازی
کلید شماره 3 + Alt هوش مصنوعی نمی تواند تحقیق کند
کلید شماره 4 + Alt هوش مصنوعی نمی تواند حقوق مدنی را انجام دهد
کلید شماره 5 + Alt صفر کردن نفوذ هوش مصنوعی بازی
کلید شماره 6 + Alt نیرو های هوش مصنوعی بازی نمی توانند حرکت کنند
کلید شماره 7 + Alt اولین ضربه = کشتن حریف
کلید شماره 8 + Alt هوش مصنوعی بازی نمی تواند بسازد / نیرو بگیرد
کلید شماره 9 + Alt منابع هوش مصنوعی بازی صفر می شود

با دانلود ترینر بازی سیویلیزیشن وی آی گدرینگ استورم می توانید سرعت را در بازی بالا ببرید و دوره های مختلف بازی را سریعتر انجام دهید. در باکس زیر 5 ترینر بازی Civilization VI Gathering Storm برای دانلود درج شده است.

باکس دانلود ترینرها
عنوان ترینر
لینک دانلود
تاریخ انتشار
تاریخ به‌روز‌رسانی
حجم فایل
تاریخ انتشار: 1402-06-31
ــــــــــــــــــــــ
حجم فایل: 655 KB
تاریخ انتشار: 1402-06-31
ــــــــــــــــــــــ
حجم فایل: 5.17 MB
تاریخ انتشار: 1402-06-31
ــــــــــــــــــــــ
حجم فایل: 5.68 MB
تاریخ انتشار: 1402-06-31
ــــــــــــــــــــــ
حجم فایل: 761 KB
تاریخ انتشار: 1402-06-31
ــــــــــــــــــــــ
حجم فایل: 785 KB