اگر برای شما هم سوال شده که بهترین بازی های ویدیویی در سال گذشته میلادی، بر اساس نظر منتقدان این صنعت، کدام اند، به صفحه درستی مراجعه کرده اید. در این مطلب، سعی شده تا 15 بهترین بازی 2023 برای کامپیوتر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی بهترین بازی های 2023 برای کامپیوتر

1. بازی الن ویک 2 (Alan Wake 2)

با گذشت حدود 10 سال از آخرین نسخه بازی، بار دیگر الن ویک، ما را به دنیای خودش می برد. PACIFIC NORTHWEST، طبیعتی غنی اما پر رمز و راز دارد. حال شما با کمک SAGA ANDERSON، مامور کارکشته فدرال، سعی در حل پرونده ها و مشکلات به وجود آمده دارید.

برای اجرای این بازی به کارت گرافیک قدرتمندی نیاز دارید. مکانیزم های گرافیکی این بازی به دلیل پیشرفته بودن نیازمند سیستم کامپیوتری با کانفیگ قدرتمند است.

بازی Alan Wake 2

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 89 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 9 از 10

برای دانلود بازی الن ویک 2، به این لینک مراجعه کنید.

2. بازی ایپکس لجندز (Apex Legends)

Apex اگر بهترین بازی بتل رویال در حال حاضر نباشد، قطعا جزو آن هاست. تجربه EA در ساخت بازی هایی مانند Titan Fall و ترکیب آن با بتل رویال نتیجه ای به نام Apex Legends داشته است. پشتیبانی خوب، آپدیت های متنوع و فریم ریت بالای بازی همگی دلایلی هستند تا در سال 2023 نیز بتوان از این بازی لذت برد.

بازی Apex Legends

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 88 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 9 از 10

3. بازی بالدرز گیت 3 (Baldur’s Gate 3)

بازگشت یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی، که از قضا یکی از بهترین بازی های سال 2023 شناخته می شود. Baldur’s Gate 3، بر اساس بازی Dungeons & Dragons است. نکته جالب آن محدودیت بسیار کم شما و دقیق بودن بازی است. این بازی را قطعا می توان یکی از بهترین بازی های 2023 برای ویندوز دانست.

بازی Baldur's Gate 3

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 96 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 10 از 10

برای دانلود بازی ، به این لینک مراجعه کنید.

4. بازی دیابلو 4 (Diablo 4)

دیابلو ۴ (Diablo 4) توسط Blizzard Entertainment تولید و منتشر شده است. داسان بازی را شاید در ظاهر بتوان کلیشه ای ترین داستان ساخته بشر دانست. خوب در مقابل بد، بهشت در مقابل جهنم. البته این قسمت از سری بازی های دیابلو را می توان بهترین و گسترده ترین نسخه این سری دانست. داستان خوب و گرافیک مناسب از مشخصه های اصلی بازی Diablo 4 هستند.

بازی Diablo 4

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 86 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 9 از 10

5. بازی سایبرپانک 2077: فانتوم لیبرتی (Cyberpunk 2077: Phantom Liberty)

بازی پر و سر و صدای استدیو CD Projekt همچنان بسیار لذت بخش است. استدیو به پشتیبانی از بازی ادامه داده و با آپدیت های جدید، بازی را بهبود بخشیده است. DLC جدیدی بازی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty نام دارد. داستان جدید، حضور ادریس آلبا، و گرافیک چشم نواز بازی از نکات خوب بازی به شمار می روند.

بازی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 89 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 9 از 10

6. بازی کاکون (Cocoon)

حشره ای کوچک در دنیای بزرگ که با معما های بسیار محاصره شده است. Geometric Interactive سازنده این بازی است و Annapurna Interactive ناشر آن. بازی در سبک معمایی است. اگر به دنبال تجربه ای جدید هستید، این بازی را به شما پیشنهاد می دهیم.

بازی Cocoon

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 88 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 9 از 10

برای دانلود بازی کاکون، به این لینک بروید.

7. بازی کنترل آلتیمیت ادیشن (Control Ultimate Edition)

یکی از بهترین بازی های اکشنی که می توانید تجربه کنید، Control است. با اینکه این بازی را می توان بر روی PS5 یا Xbox Series X تجربه کرد، اما قطعا PC بهترین گزینه است. قابیلت DLSS و ray-tracing، این بازی تبدیل به یک فیلم سینمایی کرده اند تا بازی ویدیویی! حال نسخه آلتیمیت ادیشن، تجربه DLC ها را در کنار تجربه عادی بازی به شما ارائه می دهد.

بازی Control Ultimate Edition

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 84 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 8.8 از 10

8. بازی استریت فایتر 6 (Street Fighter 6)

شرکت Capcom در سال 2022 هفتمین نسخه از سری بازی های Street Fighter معرفی کرد. در سال 2023 شاهد منتشر شدن بازی بودیم. بخش آنلاین لذت بخش، طراحی خوب محیط بازی بخشی از نکات خوب این بازی هستند.

بازی Street Fighter 6

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 92 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 9 از 10

9. بازی استارفیلد (Starfield)

Starfield نام بازی ای به سبک نقش آفرینی است. این بازی را Bethesda ساخته و منتشر کرده است. Creation Engine 2 موتور بازی سازی است که برای ساخت این بازی استفاده شده است. داستان بازی، عمیق است و همچنین دنیای بازی توانایی این را دارد شما را تا ساعت ها مشغول نگه دارد.

بازی Starfield

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 86 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 7 از 10

10. بازی رزیدنت ایول 4 (Resident Evil 4)

شاید شناخته شده ترین اثر Capcom، سری بازی های رزیدنت ایول باشد. بازی هایی در سبک وحشت و بقا با گرافیکی خوب، داستان غنی که هر طرفداری از این سبک را راضی می کند. این بازی در واقع بازسازی از نسخه اصلی  اش است که در سال 2005 منتشر شده بود. این بازی جوایز متعددی از جمله Golden Joystick Award for Ultimate Game of the Year و The Game Award for Game of the Year را برنده شد.

بازی Resident Evil 4

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 91 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 10 از 10

11. بازی دد اسپیس (Dead Space)

آخرین نسخه از سری بازی های دد اسپیس را استدیو  Motive ساخته است و مانند همیشه، EA ناشر آن بوده است. این بازی در واقع ریمیکی برای اولین نسخه از بازی های Dead Space است. کاراکتر تحت کنترل شما Isaac Clarke است که همواره در سری بازی های دد اسپیس دیده شده است. همچنین بازی با موتور بازی سازی Frostbite ساخته شده است. گرافیک خوب، زمان کم لودینگ بازی و مکانیزم های جدید از نکات خوب بازی هستند.

بازی Dead Space

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 87 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 9 از 10

12. بازی استار وارز جدای: بازمانده (Star Wars Jedi: Survivor)

یکی دیگر از بازی هایی که EA ناشر آن بوده است، عنوان استارواز جدای است. Respawn Entertainment با استفاده از Unreal Engine 4 این بازی را تولید کرده است. این بازی دنباله ای بر بازی Star Wars Jedi: Fallen Order است. داستان بازی 5 سال پس از وقایع نسخه قبل رخ می دهد. Cal Kestis، شوالیه جدای و تلاش او و دوستانش برای زنده ماندن از امپراطور کهکشان را نشان می دهد.

بازی Star Wars Jedi: Survivor

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 78 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 9 از 10

13. بازی فاینال فانتزی 7 ریمیک (Final Fantasy VII Remake)

ریمیک فاینال فانتزی 7 ترکیبی از نوستالوژی و حس جدید بود. سری بازی های Final Fantasy به عنوان یکی از بهترین سری بازی های تاریخ صنعت بازی های ویدیویی شناخته می شود. گیم پلی این بازی شاید محکم ترین دلیل برای تجربه این بازی بعدد از تقریبا 2 سال باشد. نقش آفرینی  جالب و اما فایت های جذاب هر طرفداری را به خود جذب می کند.

بازی Final Fantasy VII Remake

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 86 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 8 از 10

14. بازی اساسینز کرید میراژ (Assassin’s Creed Mirage)

طرفدار هر سبک بازی ای که باشید، حتما دفعاتی، سری بازی اساسینز کرید را تجربه کرید. در سال 2023، استدیو Ubisoft با نسخه جدید این بازی بازگشته است. این بازی در بهترین سال های اسلام، در بغداد دنبال می شود. این بازی در واقع بسته الحاقی ای برای Assassin’s Creed Valhalla بود. با این حال ارزش تجربه کردن را دارد.

بازی Assassin's Creed Mirage

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 76 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 8 از 10

15. دد ایلند 2 (Dead Island 2)

دد ایلند 2، بازی ای که اولین بار تریلری از آن در سال 2014 منتشر شد و بیش از 8 سال در پروسه تولید بود! شاید همین امر باعث شد نتیجه نهایی آن چیزی که باید و شاید، نباشد. با این حال Dambuster Studios و Deep Silver کار بزرگی را انجام داده اند. فروش دو میلیون نسخه ای بازی تا پایان ماه می سال 2023 گویای این موضوع است.

بازی Dead Island 2

امتیاز بازی در سایت متاکریتیک: 75 از 100

امتیاز بازی در سایت ای جی ان : 7 از 10

برای دانلود بازی Dead Island 2، به این لینک سر بزنید.

حالا نظر شما چیست؟ کدامیک از این بازی ها بهترین بازی سال 2023 اند؟ جای کدام بازی در لیست خالی است؟

منتظر نظرات شما هستیم!