در این مطلب 7 آموزش و ترفند بازی PES 2018 که به نوعی راهنمایی مناسب برای این بازی به حساب می آید را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که در ادامه سری قبل یعنی آموزش و ترفندهای بازی PES 2018 برای شما تهیه شده است با گیم‌پینو همراه باشید.

همراه با تعداد زیادی مدهای بازی، تورنمنت‌ها، و بازیکنان، پی بردن به اینکه از کجا باید شروع کرد کمی دشوار است. بنابراین ما به شما برای شروع بازی که ممکن است بهترین سری راهنمای ترفندهای PES 2018 باشد کمک می‌کنیم.

کونامی برای هم‌سطح نگه‌داشتن بازی خود با بازی عظیم فیفا‌ی الکترونیک آرتز بار دیگر بازی خود را ارتقا داده است. این بازی جدید بیشتر از همیشه بازیکنان و تیم‌های لایسنس شده دارد و مدهای جدید و طرح کنترل‌های کاملاً جدید برای ضربات کاشته برای آن در نظر گرفته‌شده است.

چگونه در این بازی بهترین باشیم؟ بازی‌های فوتبالی نیازمند تخصیص تمام توجه شما هستند. اگر شما در بدو ورود توقع دارید بدرخشید، احتمالاً بعد از یک باخت ۶ بر ۰ از بازی زده‌ خواهید شد.

فارغ از اینکه چه مدی بازی می‌کنید، ترفندهای این مقاله در بازی PES 2018 به شما کمک خواهند کرد. اگر شما به پس تازه‌واردید، اگر می‌خواهید بدانید چه چیزهایی تغییر کرده است یا دنبال راهی برای پیشرفت در آنلاین می‌گردید، این مقاله را دنبال کنید.

blank

برای عادت کردن به تغییرات تاکتیکی از Random Selection Mode استفاده کنید

به خاطر حالت یک‌بارمصرف بودن هر بازی در Random Selection Mode، این کار راه خوبی برای عادت کردن به امتحان ترکیب‌ها و تغییرات تاکتیکی زیاد و متنوع است. دفعات اولی که این مد را امتحان می‌کنید احتمالاً عمداً برای کسب تجربه با بهترین بازیکنان در تمام پست‌ها که در یک تیم جمع شده‌اند، از آن استفاده خواهید کرد.

اما فرض کنید در یک مسابقه شما از حریفتان عقب هستید. چرا وارد گیم پلن نشوید و با تعویض بازیکنان هجومی بیشتری را وارد نکنید و همه‌ی آن‌ها را به جلو هدایت نکنید؟ این کار حریف را مجبور به واکنش می‌کند؛ چه با انجام کاری مشابه یا تغییر تدافعی شدید. درهرصورت جریان بازی تغییر خواهد کرد.

یک تاکتیک که همیشه می‌تواند باعث وحشت رقیب شما شود این است که هافبک‌های دفاعی را حذف کرده و با حداقل نیروی تدافعی بازی کنید. شما محوطه‌ی جریمه‌ی حریف را شلوغ کرده و فضاهای زیادی در طول زمین ایجاد می‌کنید. حریف شما مجبور است واکنش نشان دهد و یا شما به گل دست پیدا خواهید کرد. بجای بازی کردن با یک ترکیب از پیش آماده‌شده، با این کار حفره‌‌های بزرگی را در همه‌جا زمین بازی ایجاد می‌کنید اما این حرکت نتیجه خواهد داد و امتحان در آن در Random Selection Mode وقتی‌که شما بهترین بازیکنان را دارید آسان است.

پلیرهای حرفه‌ای پِس این کار را در اواخر بازی انجام می‌دهند و ما با چشمان خود دیده‌ایم که شش بازیکن را در تلاش ناامیدانه برای زدن گل پیروزی در جلو قرار می‌دهند. از آزمایش و عادت به تغییرات تاکتیکی متناسب با رقیب و چگونگی بازی، نهراسید.

در بازی PES 2018 از Random Selection Mode استفاده کنید

تکنیک‌های PES را یاد بگیرید ولی در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید

به خاطر محتوای پیوسته‌ی بازی PES 2018، بعضی از حرکات تکنیکی به‌صورت طبیعی اتفاق می‌افتند، مثلاً ممکن است شما در کنار زمین پا به توپ باشید و پاس را فشار ‌دهید و بازیکن شما حرکت رابونا را انجام ‌دهد. ممکن است احمقانه به نظر بیاید ولی در عمل جالب است.

بااین‌حال حرکات تکنیکی اگر درست استفاده شوند ارزشمند خواهند بود. اگر شما در حال استفاده از آخرین ذخیره‌ی استامینا هستید تا یک بازیکن سریع را جلوتر از دفاع‌های کناری بفرستید فقط برای اینکه با یک حرکتی تکنیکی به تیم حریف اجازه بازگشت و دفاع بدهد، این کار بیهوده و بی‌هدف است. سانتر کنید اما ناگهان چون یک تکنیک احمقانه را که به آن نیاز نداشته‌اید انجام داده‌اید، دویدن خود را متوقف نکنید و به سمت دیگر برنگردید. تکنیک‌ها را یاد بگیرید، از آن‌ها برای شکست یک بازیکن استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید نمایشی بازی کردن معمولاً منجر به از دست دادن بازی، زمان، مکان و افراد می‌شود.

فقط با بهترین تیم‌های PES 2018 بازی نکنید

هر بار که سراغ بازی آنلاین می‌روید وسوسه‌انگیز است که با رئال مادرید، بارسلونا یا بایرن مونیخ بازی کنید اما شما با بازی کردن با بهترین بازیکنان بهترین تیم‌های دنیا چیزی یاد نمی‌گیرید. بازی‌های پر چالش فرصت غلبه بر سختی‌ها و موفق شدن را به شما می‌دهند و ما فکر می‌کنیم گه گاه بازی کردن با یک تیم سطح پایین شما را در کل به یک بازیکن بهتر بدل خواهد کرد.

درحالی‌که بازیکنان بهتر می‌توانند پاس‌های باکیفیت بالا بدهند، مجبور شدن به انجام یک بازی نزدیک شما را در درازمدت حرفه ای تر خواهد کرد. اگر شما هر بازی آفلاین را ۱۰ بر ۰ می‌برید، سختی را عوض کنید. هیچ‌وقت از باختن نترسید چون درس از شکست بسیار ارزشمند است.

قفط با بهترین تیم های PES 2018 بازی نکنید

به‌سرعت به سیستم کرنر و ضربه‌ آزاد عادت کنید

این نسخه‌ از بازی PES کونامی سیستم شروع مجددها را به نحو مثبتی تغییر داده است. حتی پنالتی‌ها هم بهتر هستند اما ضربات آزاد اصل قضیه‌ هستند. با آزادی عمل برای خلاقیتی بیش از گذشته، شما حتی می‌توانید دوربین را برای نمای دومی از ضربه‌ی آزاد عقب بکشید. احتمالاً لازم نیست این را بگویم اما با زیاد بازی کردن ضربات آزاد زیادی نصیب شما می‌شود، آن‌ها را تمرین کرده و در آن قوی شوید. پلیرهای دیگر مطمئناً بیکار نخواهند نشست و به‌خوبی می‌تواتند ضربات آزاد را با مسی به گل تبدیل کنند، شما هم باید به‌سرعت قادر به انجام این کار شوید.

یکی از بهترین موارد درباره‌ سیستم جدید بازی PES 2018 این است که دسترسی به نتایج کاملاً سریع و آسان است. اکنون می‌توانید نما را عوض کرده و برای دید بهتر به بیرون زوم کنید. کافی است دوربین بازی را بچرخانید تا در موقعیتی که می‌خواهید ضربه بزنید، قرار بگیرد سپس هنگامی‌که بازیکنتان به سمت توپ می‌دوند، می‌توانید با نگه‌داشتن چپ یا راست به توپ کات دهید. این کار باعث می‌شود توپی که به نظر بیرون می‌رود به سمت گوشه‌ی بالای دروازه رفته و این به یکی از بهترین حس‌های درون بازی برای شما تبدیل خواهد شد. دقت کنید تمام موقعیت‌های مختلف روی پاور بار را امتحان کنید تا نقطه‌ی مناسبی را برای ضربه از هر فاصله‌ای به دست بیاورید اما همچنین دقت کنید که هر بازیکنی برای ضربات کاشته مناسب نیست.

blank

مثلث برعکس کوچک را زیر نظر داشته باشید

مثل هر بازی ورزشی دیگر یک مثلث برعکس روی سر بازیکنی که در حال کنترلش هستید وجود دارد. اما PES 2018 گزینه مفید دیگری هم دارد. احتمالاً متوجه شده‌اید مثلث بازیکنی که در حال کنترلش هستید رنگی است ولی مثلث‌های توخالی دیگری هم وجود دارد. مثلث توخالی بازیکنی بعدی است که اگر دکمه سوئیچ بازیکن را فشار دهید.کنترل او را به دست خواهید گرفت.این یک حرکت تدافعی است اما دانستن اینکه دقیق روی کدام بازیکن سوئیچ خواهید کرد، به‌جای فرض کردن نزدیک‌ترین بازیکن، بسیار مفید است. به‌علاوه، شما می‌توانید از stick راست برای انتخاب دستی متناسب با جهت stick استفاده کنید.

اگر با دوستانتان بازی می‌کنید دسته را مخفی کنید

اگر با دوستتان روی یک کاناپه نشسته‌اید و بازی می‌کنید، ما توصیه‌ می‌کنیم هنگام کاشته‌ها دسته‌ی خود را مخفی کنید. شاید هنگام ضربات آزاد و کرنرها لازم نباشد ولی هنگام پنالتی‌ها حتماً لازم خواهد بود از این روش قدیمی و مطمئن استفاده کنید. این کار اکنون به خاطر Random Selection Mode مهم‌تر است چون در آن بسته‌ به ترکیب دکمه‌هایی که فشار می‌دهید می‌توان بازیکنان یکدیگر را دزدید. به حریفتان فرصت پیروزی ندهید، نوع پنالتی زدن و دکمه‌هایی را که برای بالا زدن بازیکنانشان استفاده می‌کنید، مخفی کنید.

اصطلاحات را درک کنید

اگر از بازی فیفا به بازی PES آمده باشید ممکن است فرق یک بازیکن SS را با CF متوجه نشوید. خیلی از بازیکنان می‌توانند در پست‌های مختلف بازی کنند اما اینکه کدام پست را انتخاب می‌کنید روی rating کلی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. مثلاً سوئیچ یک بازیکن از Second Striker به Centre Forward ممکن است rating او را از ۸۹ به ۹۱ تغییر دهد. بسیاری از این وضعیت ها بر اساس دنیای واقعی هستند، یک مثال خوب از بازی‌های گذشته این است که وین رونی SS بهتری است تا CF، چون در دنیای واقعی او دوست دارد کمی عقب بیاید و توپ جمع کند.

در منوها سرک بکشید، اصطلاحات و کارایی بازیکنان را یاد بگیرید. Pro Evolution Soccer هیچ‌وقت به یاد دادن این‌ گزینه ها بهای زیادی نداده است اما این موارد می‌توانند بسیار مهم باشند. آیا بازیکن شما یک AMF (Attacking Midfielder) است یا یک SS؟ آیا می‌تواند RWF بازی کند؟ به خاطر داشته باشید می‌توانید هر بازیکنی را با نگه‌داشتن ضربدر (در پی اس ۴) به هر موقعیتی ببرید یا پست‌ آن‌ها را با دکمه‌ی مربع عوض کنید. برای یادگیری زیروبم بازی زمان بگذارید و از آن لذت ببرید.