در این پست سعی میکنیم تا نقدوبررسی و آموزش کامل بازی god of war 2018 همراه با ترفندها و رمزهای بازی را به صورت کامل در اختیاز شما عزیزان قرار دهیم تا از بازی کردن با خدای جنگ 2018 نسخه جدید بازی لذت بیشتری ببرید.

آخرین عنوان سری گاد آو وار الگوی خود را نسبت به عنوان‌های قبلی بازی تغییرات زیادی داده است و درک چگونگی کارکرد این ماجراجویی جدید، می‌تواند هم برای گیمرهای قدیمی و هم جدید گیج‌کننده باشد.

فن‌ها و ترفندها به چند بخش تقسیم‌شده‌اند تا به شما برای تسلط بر روی god of war کمک کنند. این مقاله حاوی اسپویل نیست اما بعضی از مهارت‌های قابل آزاد کردن را مشخص می‌کند.

نکاتی برای شروع

بازی گاد آو وار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اما کارهایی وجود دارد که می‌توان انجام داد تا ماجراجویی بزرگ آن را برای خود آسان‌تر کنید.

در بازی God of war 2018 همه‌چیز را خرد کنید

گلدان‌ها، جعبه‌ها و ظروف متفرقه‌ی دور و اطراف ممکن است بی‌خاصیت  به نظر بیایند اما گاهی در آن‌ها Healthstone و حتی مهم‌تر، Hacksilver پیدا می‌شود. بیشتر چیزهایی که پیدا می‌شوند غیرمفید هستند اما حاصل فعالیت شما در طول زمان ارزش زیادی خواهد داشت. بااین‌وجود ممکن است گاهی خوش‌شانس باشید و گنج‌های ارزشمندی را که در جاهای عجیب مخفی شده، پیدا کنید.

blank

 

وسایل پیدا شده را بفروشید

نیازی نیست هرچه Artifact به دست می‌آورید نگه‌دارید. آن‌ها بفروشید و تبدیل به پول کنید. اگر بازی skyrim را تجربه کرده باشید یافتن اجسام مختلف و فروش و تبدیل کردن آنها به پول برای شما بسیار آشنا خواهد بود.

آیتم‌ها قابل جمع آوری در بازی را پیدا کنید

با گشتن در ۹ قلمرو چیزهایی بیشتری از Artifactها را خواهید یافت؛ صندوقچه‌های Nornir (صندوقچه‌هایی که با rune قفل‌شده‌اند) که health bar و rage bar را اضافه می‌کنند، صندوقچه‌های Legendary که Runic attackها درون آن‌ها هستند، و کلاغ‌های اودین که به‌عنوان بخشی از یک کار XP می‌دهند و چند آیتم دیگر که برای قوی‌تر شدن به شما کمک می کنند. با چشمان باز دنبال آن‌ها بگردید.

blank

به کارها (Labors) توجه کنید

در منو بازی god of war، در تب Goals می‌توانید لیستی از کارها را ببینید. آن‌ها مانند دسته ای از چالش‌ها هستند که با مواجه‌شدن با دشمنان جدید و اتفاقات مختلف دیگر در جهان آزاد می‌شوند. در طول بازی آن‌ها را در خاطر داشته باشید تا بتوانید فعالانه به سمت گرفتن XP اضافه‌ای که این کارها به شما اضافه می کنند، حرکت کنید.

از XP خود استفاده کنید

لازم به ذکر است که XP روی level کریتوس و آتریوس تأثیری ندارد. برای اینکه XP بدرد بخور باشد باید همراه با به دست آورد آن را مصرف کنید. مرتباً به تب Skills سر بزنید و XP را خرج کنید. می‌توانید با D-Pad بین بخش‌ها مختلف جابجا شوید. ابتدا XP ممکن است کمیاب به نظر برسد اما درنهایت در آن غرق خواهید شد پس آن را روی مهارت‌های مربوط به اتک‌های پراستفاده خرج کنید.

blank

 

گاهی ترسو باشید

گهگاه ممکن است به دشمن خاصی برخورد کنید که چند سطح از شما بالاتر است. اگر قصد کشتنش را دارید سعی کنید فاصله‌تان را حفظ کنید. یعنی واقعاً تا جای ممکن دور بایستید و مداوم Leviathan Axe خود را به سمت نقاط ضعف دشمن (اگر نقطه‌ضعفی دارد) پرتاب کنید. احتمالاً به‌اندازه‌ی نبرد نزدیک مهیج نباشد اما قطعاً امن‌تر و قابل‌اتکا است.

اگر به شما سخت می‌گذرد، به توصیه‌ی آتریوس گوش دهید و از جاده‌ی اصلی آن منطقه‌ خارج شوید. مثلاً در دریاچه‌ی منطقه‌ی ۹ مکان‌ها مخفی زیادی وجود دارند که با قایق قابل‌دسترسی هستند.

جستجو کنید و منطقه را همراه Armor، Encahntment ها، Runic Attack ها یا Axe Pommel ها به‌علاوه‌ی کلی XP اضافی برای Skill ها و هکسیلور برای آرمور بهتر، ترک کنید.

آرمور بخرید و ارتقا دهید

مثل XP ها، با هکسیلورها هم خسیس نباشید. چون XP روی قدرت شما تأثیر ندارد و تمام Statهای شما به خاطر تجهیزاتتان است. با مثلث‌های سبز (مثبت) و قرمزی (منفی) که در کنار level  در منوی Shop ظاهر می‌شوند، می‌توان تشخیص داد که یک قطعه‌ی آرمور جدید یا یک ارتقا تأثیر مثبت یا منفی روی سطح کریتوس دارد.

به خاطر داشته باشید بیشتر آرمورها قابل ارتقا هستند (با هزینه‌ای خیلی کمتر از قیمت خرید اولیه‌ی آن‌ها) اما آن‌ها درنهایت به سقفی می‌رسند. به همین دلیل شما ممکن است بخواهید روی خرید یا پیدا کردن یک ست آرمور و ارتقای کامل آن بنا به اولویت‌های stat خودتان تمرکز کنید و بعد با جلو رفتن داستان منتظر قابل‌دسترس شدن آرمورهای بیشتر باشید تا آن‌ها را خریده و با بهتر شدن tierها، ست جدیدی را ارتقا دهید.

هکسیلور همیشه یافت می‌شود پس آن‌ را استفاده کنید.

blank

از آرتیوس غفلت نکنید

همانند کریتوس به تجهیزات و اسکیل‌های آرتیوس هم توجه کنید. آرمور او به وی توانایی‌های اضافی داده که در مبارزه به شما کمک می‌کند.؛ مثلاً به شما Healthstone می‌دهد یا فرصت‌هایی برای واردکردن دمیج بیشتر در اختیارتان می‌گذارد.

خرید اسکیل‌ها، آرتیوس را در مبارزه خیلی مفیدتر و فعال‌تر هم می‌کند. به‌علاوه وسایل آرتیوس عموماً خیلی از کریتوس ارزان‌تر هستند پس دنبال آن‌ها باشید. اگر دیر بجنبید پشیمان خواهید شد. اگر اسکیل و تجهیزات مناسبی برای آرتیوس فراهم کنید، او تبدیل به یکی از مفیدترین ابزارهای شما می‌گردد.

پس از درگیری اینتراکت (Interact) کنید

وقتی دشمنی در نزدیکی است، چیزهای معمولاً قابل اینتراکت، غیرقابل اینتراکت به نظر خواهند رسید. آیکون دایره روی آن‌ها ظاهر نخواهد شد و شما نمی‌توانید دایره را فشار دهید تا کاری انجام شود حتی اگر از توانایی خود برای انجام آن آگاهی دارید. بعد از پایان یک درگیری با دقت دوباره اطراف را نگاه کنید تا اگر چیزی را جا گذاشتید، بتوانید آن‌ را بردارید.

ترفندهای مبارزه‌ در بازی god of war 2018

  • الگوهای اتک دشمن را یاد بگیرید تا درگیری‌ها آسان‌تر شود. بعضی از سنگین زن‌ها در حقیقت اتک‌های کمتری دارند اگر نزدیک‌تر به آن‌ها بایستید. با آزمون‌وخطا ببینید چه‌کاری برایتان بهتر جواب می‌دهد.
  • دشمنان جدید معمولاً در حین نبرد spawn می‌شوند پس حواستان به دوروبر باشد. وقتی تهدید جدیدی در محل ظاهر شود، یک شاخص پیکان‌شکل سفید روی کریتوس ظاهر می‌شود. وقتی در برد حمله‌ی دشمن باشید، شاخص قرمز می‌شود.
  • ترکیب اتک‌های دست‌خالی با تیرهای آتریوس، می‌تواند خیلی سریع باعث ایجاد stun meter روی یک دشمن شود.
  • وقتی می‌خواهید یک دشمن را بکشید، همیشه مربع را همراه با دکمه‌های اتک دیگر فشار دهید. این کار به کشتن سریع دشمنانی مثل Revenant یا دشمنانی که جان خود را سریع پر می‌کنند، کمک می‌کند.
  • کریتوس هنگام انجام فن R3 دمیجی دریافت نمی‌کند.
  • از اسکیل‌هایی مثل Countering Strike یا runic attacks که دشمنان را هل می‌دهد استفاده کنید تا دشمنان کوچک‌تر از لبه‌ی صخره‌ها سقوط کنند. این کار مخصوصاً در ابتدای نبردهای سخت مؤثر است.
  • Parry کردن را یاد بگیرید. بعضی اسکیل‌ها مخصوصاً دمیج parry را افزایش می‌دهند یا کومبوهایی بر اساس parry می‌سازند. اگر فقط یک دشمن باقی‌مانده می‌توانید از او برای تمرین زمان‌بندی parry استفاده کنید.
  • اتک‌های که با رنگ قرمز هایلایت می‌شوند را نمی‌توان parry داد.
  • یک پرتاب تبر سنگین اگر به‌جای درستی بخورد، دشمنان را یخ می‌کند. بعدازآن می‌توان با لگد R2 به سمت دیوار دمیج زیادی وارد کرد یا به سمت دشمنان دیگر تا سرعت آن‌ها هم کم شود.
  • پاهای دشمن را هدف گرفته سپس از یک پرتاب تبر سریع یا سبک استفاده کنید تا دشمنان روی زمین بیافتند. آن‌ها مدت کوتاهی روی زمین می‌مانند و به شما اجازه می‌دهد تا روی دشمنان دیگر تمرکز کنید یا همان دشمن را با چند اتک سنگین از بین ببرید. این کار مخصوصاً روی دشمنان با سپر مؤثر است اگر شما اسکیل shield bash را ندارید.
  • اگر پرتاب‌های تبر کریتوس در حال خطا رفتن باشند، دکمه مثلث در گوشه‌ی پایین چپ صفحه ظاهر می‌شود.
  • کریتوس می‌تواند در حین انجام یک کمبو با sidestep جاخالی داده و همچنان کمبوی خود را ادامه دهد. به این کار dodge offset می‌گویند و اجازه می‌دهد یک کمبوی طولانی را کامل کنید؛ مثل R1, R1, R1, R2، بدون اینکه لازم باشد ثابت بمانید. پس شما می‌توانید R1, R1, dodge, R1, R2 را انجام دهید.
  • همیشه سعی کنید از محیط اطراف به نفع خود استفاده کنید. دشمنان را به لبه‌ها هدایت کرده، ضرباتشان را جاخالی داده و آن‌ها را پایین بیندازید یا دشمنان را به دیوارها بکوبید تا استان دمیج بزرگی وارد شود.
  • کارهای خود را مطالعه کنید تا استفاده از محیط اطراف را به نفع خود در یک مبارزه بهتر یاد بگیرید. مثلاً کاری وجود دارد که در آن لازم است کریتوس دشمنانش را به دیوارها میخ کند.
  • بعضی دشمنان کارهایی می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها در مبارزه به نفع خود استفاده کنید؛ Nightmareها را می‌توان به‌عنوان یک پرتابه‌ی انفجاری میان دشمنان انداخت، می‌توان سوار ogreها شد و با حرکت میان دسته‌ی دشمنان کوچک‌تر آن‌ها را از بین برد. از heavy draugr ها می‌توان به‌جای دژکوب استفاده کرد و draugrs/hel walkerهای کوچک‌تر حلقه‌ی آتشین یا یخی می‌سازند که به دشمنان دمیج می‌دهد.
  • استفاده از Runic attackهایتان را فراموش نکنید و آن‌ها را هنگام مواجهه با دشمنان مختلف عوض کنید. Runic attackها می‌توانند از elemental status ailment هم استفاده کنند که به کندتر کردن دشمنان سخت، کمک می‌کند.
  • اگر شما یا آرتیوس دشمنی را روی زمین انداختید، از یک اتک سنگین(با نگه‌داشتن R2) برای واردکردن دمیجی زیادی و انیمیشنی باحال استفاده کنید.
  • سعی کنید runic attackهایی را انتخاب کنید که به‌خوبی به هم متصل شوند. مثلاً، اگر شما اتکی دارید که خطی از دشمنان را stun می‌کند، بعدازآن از چیزی استفاده کنید که دمیج زیادی به محوطه‌ی بزرگی وارد می‌کند.
  • دشمنان بزرگ مثل trollها هنگام اتک دادن می‌توانند به دشمنان کوچک‌تر آسیب بزنند.
  • Potionهای سبز معمولاً در گلدان‌های نزدیک محل درگیری‌های بزرگ پیدا می‌شوند. کلید پیروزی در مقابل دشمنان بزرگ این است که این پوشن‌ها را تا زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید رها کنید.
  • در حالت پیش‌فرض controls، با کلیک R3 در حین درگیری روی یک دشمن تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود روی هدف قفل کرده و قادر به مانور روی آن باشید، همچنین کمک می‌کند از فاصله‌ی دور با آرتیوس تیراندازی کنید.

blank

 

ترفندهای مرتبط با ریج (rage)

  • وقتی هلث (health) شما کم است در صورت پر بودن ریج آن را فعال کنید. باعث می‌شود با دمیج دادن مقداری از هلث شما بازگردد.
  • اوایل وقتی‌که نوار ریج کوتاه‌تر است سریع‌تر پر می‌شود پس‌ازآن‌ بیشتر استفاده کنید.
  • نوار ریج خود را با یافتن Horn of Blood Mead افزایش دهید. ۹ تا می‌توانید در کل گاد آو وار پیدا کنید.
  • ریج را با فشار دادن L3 + R3 قطع کنید. برای این کار باید کمی بیشتر ریج مصرف کنید ولی خیلی بهتر از هدر دادن تمام آن است.
  • حرکات ریج بزرگی که با باز کردن درخت اسکیل به دست می‌آورید، نوار ریج شما را سریع‌تر مصرف می‌کنند.
  • هنگام درگیری با Revenant از ریج استفاده نکنید؛ حتی در ریج هم آن‌ها آن‌قدر سریع حرکت می‌کنند که کریتوس نتواند ضربات کاری وارد کند.

ترفندهای هلث (Health) و ریجن (regen) 

  • اگر روی سختی‌های بالا بازی می‌کنید یا زنده ماندن در نبردهای طولانی برایتان سخت است، حتماً آرموری را برای آرتیوس بخرید که باعث می‌شود برای کریتوس health dropهای تصادفی پیدا کند.
  • Mystic Gates هلث کریتوس را کاملاً پر می‌کنند.
  • کریتوس با دمیج دادن در ریج هلث خود را پر می‌کند.
  • Bitter Squirrel بهترین runic attack مخفی آرتیوس است، می‌توانید آن را در بالای the Light Elf outpost پیدا کنید.
  • این توانایی یک شبح سنجاب را به نام راتاتوسکر ظاهر می‌کند که برای شما آیتم‌هایی برای هلث و ریج از زمین بیرون می‌کشد. این کار هلث و ریج شما را خیلی آسان پر می‌کند ولی کول داون زیادی دارد.

blank

ترفندهای جستجو (explore)

بازی خدای جنگ 2018 جهانی غنی دارد، بعضی از آیتم‌های خیلی مفید در گوشه و کنارها مخفی‌شده‌اند. از این ترفندها استفاده کنید تا در طول مسیر بیشترین استفاده را بکنید.

  • حتماً معماهای Nornir chest ها را هر بار که به آن‌ها برخورد می‌کنید حل کنید. این کار کمک می‌کند در اوایل بازی هلث و دیگر منابع مهم خود را افزایش دهید.
  • از قانون دست چپ استفاده کنید! اگر می‌خواستید یک هزارتو را بدون سرنخ حل کنید احتمالاً از قانون دست چپ (یا راست) استفاده می‌کردید. به دیوارهای سمت چپ چسبیده و همیشه سمت چپ رفته و هر سانت مسیر را بررسی کنید.این‌گونه هر چیزی که ممکن است نبینید را خواهید یافت پس اگر گم‌شده‌اید این روش را امتحان کنید.
  • این ممکن است بدیهی باشد اما نگاه به بالا را فراموش نکنید. ممکن چیزی پیدا کنید که بتوان آن را با تبر کریتوس یا تیرهای آرتیوس مورد اصابت قرار داد تا راهی باز شده یا مقداری هکسیلور اضافی نصیب شما شود.
  • به‌محض اینکه قادر به جستجو در دریاچه‌ی ۹ شدید، از قایقتان برای جستجوی هرچه بیشتر استفاده کنید و دنبال Yggdrasil’s Dew بگردید. این به شما امتیازات دائمی برای stats داده و بدون اینکه به تجهیزات ربطی داشته باشد شما را قوی‌تر می‌کند.
  • هر ظرف و گلدانی را می‌بینید، بشکنید. آن‌ها ممکن است فقط کمی هکسیلور داشته باشند ولی قطره‌قطره جمع گردد.
  • در پازل‌های زمانی Nornir chest، می‌توانید تبر خود را پشت اولین زنگی که می‌خواهید فعال کنید بیندازید سپس وقتی با دومین زنگ آن قسمت هم‌جهت شدید تبر را برگردانید. این کار می‌تواند کسری از ثانیه‌ی ارزشمند را برایتان حفظ کند که برای کامل کردن این چالش به آن نیاز دارید.
  • اگر دنبال Odin’s ravenها هستید. دنبال صداهای ریز و قارقار باشید.
  • Cipherهای لازم برای دسترسی به سرزمین‌های Muspelheim و Niflheim درون صندوقچه‌های بنفش و طلایی قرار دارند. برای آزاد کردن یک سرزمین ۴ سایفر لازم است اما صندوقچه‌های زیادی وجود دارند که اضافی‌ها به شما enchantment خواهند داد.

ترفندهای اسکیل و لول

  • اگر اسکیل‌های شما درون درخت اسکیل‌ها می‌درخشند، شما bonus آن‌ها را بازکرده‌اید.
  • آتریوس نیاز به توجه شما دارد. سرمایه‌گذاری روی او در اوایل بازی بسیار منطقی است.
  • از سلاح مناسب برای هر درگیری استفاده کنید. بعضی از دشمنان به اتک‌های یخی leviathan axe مقاوم هستند پس بجایش از مشت استفاده کنید. دقت کنید که حتماً اسکیل‌های لازم برای این نوع مبارزه را هم آپگرید کرده‌اید.
  • هیچ‌وقت از آپگرید کردن runic attackها غافل نشوید. اگر از اتکی خوشتان می‌آید، هرچه زودتر حداقل تا لول ۲ آپگریدش کنید.

آرمورها و سلاح‌ها در بازی خدای جنگ 2018

  • اگر جستجو کنید enchantmentهای زیادی برای سلاح‌هایتان پیدا خواهید کرد. دقت کنید حتماً stats آن‌ها را چک کرده و مداوم بهترین‌ها را استفاده کنید تا سریع‌تر لول‌آپ شوید.د
  • تمام آرمورها ساخته نمی‌شوند، بعضی از Armor chestها را می‌توان در مناطق مختلف پیدا کرد. آن‌ها در تابوت‌هایی پنهان هستند که یافتنشان ممکن است مشکل باشد.
  • گاهی یک آرمور کاملاً ارتقا یافته‌ی سطح پایین می‌تواند از یک آرمور ارتقا نیافته‌ی سطح بالاتر بهتر باشد پس ممکن است بخواهید قبل از اینکه یک ست جدید کارآمد باشد روی آن سرمایه‌گذاری کنید.
  • وقتی نمی‌توانید برای آپگرید آرمور هزینه کنید، آن را با enchantmentها ارتقا دهید. همچنین آپگرید کردن آرمورها برای اسلات‌های بیشتر هم می‌تواند معقول باشد. حتی اگر آرمور شما سطحش کمی پایین باشد، enchantmentهای شما می‌توانند لول شما را خیلی افزایش دهند، اگر سطح آن‌ها بالا باشد و تعدادی از آن‌ها را در اختیار داشته باشید.
  • برای تقویت سبک بازی خود روی آرمور آتریوس کار کنید. اگر دائماً به هلث نیاز دارید، به او runic armor بدهید. اگر می‌خواهید او بیشتر دشمنان را زمین بزند و خفه کند، به او melee armor بدهید.
  • مثل runic attackها، اگر در نوع خاصی از مبارزه‌ها مشکل دارید، enchantmentهای خود را عوض کنید.
  • اگر یادگرفتن parry دادن برایتان سخت است، خود را به Golden Talisman of Protection مجهز کنید. هرچه لول آن را بالاتر ببرید، فرصت parry دادن برایتان بیشتر می‌شود. آن را فقط می‌توان تا لول ۵ ارتقا داد ولی شما باید آن را زود پیدا کنید.

blank

نکات کلی و پایانی

  • اگر از کلیدها خوشتان نمی‌آید می‌توانید در منوها چینش آن‌ها را تغییر دهید.
  • دیالوگ‌های زیادی در گاد آو وار وجود دارد و بعضی‌ها هم حین گرماگرم نبرد اتفاق می‌افتند. اگر شنیدن داستان میان نبرد و فریادهای آتریوس برایتان سخت است، زیرنویس را فعال کنید.
  • اگر برای درگیری با یک دشمن جدید گیر کرده‌اید یا در یک مکان جدید گم‌ شده‌اید، آتریوس تقریباً همیشه به سمت آنچه باید انجام دهید می‌رود.