در پست قبل یکی از روش های غیر فعال سازی آپدیت ویندوز 10 از طریق set metered connection را همراه با عکس توضیح دادیم. در این پست قصد معرفی روش دیگری برای غیر سازی به روز رسانی را داریم که نسبت به روش دیگر نسبتا پیچیده تر است. اما با این روش شما میتوانید تنظیمات را همانطور که در نسخه های قبلی ویندوز تنظیم میکردید، در ویندوز 10 تغییر دهید.

نکته: برای پیاده سازی این روش نسخه ویندوز 10 باید حتما Professional, Enterprise و یا Education باشد، که معمولا نسخه professional بر روی سیستم اکثر کاربران وجود دارد.

مراحل غیر فعال سازی به روز رسانی اتوماتیک ویندوز 10 با استفاده از روش Group Policy

1- کلید ویندوز + R را فشار دهید و یا بر روی آیکون ویندوز راست کلیک کنید و گزینه Run را انتخاب نمایید.

2- عبارت gpedit.msc را وارد نموده و کلید Enter را فشار دهید

3- در صفحه ای که باز میشود به مسیر زیر بروید

Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows Update

step1

4- گزینه ” Configure Automatic Updates” را از موارد سمت راست پیدا کرده و بر روی آن دابل کلیک کنید. پنجره جدیدی باز میشود.

5- به صورت پیش فرض گزینه “Not Configured”  انتخاب شده است که شما باید برای فعال سازی گزینه Enabled را انتخاب کنید. پس از انتخاب Enabled بخش Options فعال میشود.

6- اکنون شما میتوانید در این بخش تنظیمات به روز رسانی ویندوز 10 را همان گونه که در نسخه های قبل ویندوز بود را تغییر دهید.

step2

برای اطمینان یافتن از تغییرات انجام شده از منوی استارت وارد تنظیمات ویندوز شوید و از آن قسمت به بخش Update & Security بروید. در آنجا بر روی Windows Update که انتخاب اول میباشد، کلیک کنید و در صفحه مربوط به آن گزینه Advanced Options را انتخاب کنید. اکنون در صورتی که تنظیمات قبل به درستی انجام شده باشد گزینه انتخاب طریقه به روز رسانی ویندوز غیر فعال شده است و متن “Some Settings are managed by your organization”  نمایش داده میشود، و به این معنی است که تنظیمات فقط از طریق اعمال تغییرات در Group Policy امکان پذیر است.

step3

در صورتی که در انجام و اعمال تنظیمات بالا با مشکل مواجه شده اید، میتوانید با دانلود تنظیمات رجیستری که در ادامه قرار داده میشود بدون انجام هیچ یک از موارد بالا تنظیمات خود را از طریق رجیستری ویندوز set کنید.

دانلود ابزار غیرفعال سازی به روز رسانی اتوماتیک در ویندوز 10