آموزش ، نکات و ترفند های بازی پابجی موبایل PUBG Mobile : چگونه زنده بمانیم و برنده بتل رویال شویم.

بازی محبوب و پرفروش پابجی PlayerUnknown’s Battlegrounds – یا مختصر PUBG – در نهایت بر روی موبایل منتشر شد تا نبرد میان پرطرفدارترین بازی های بتل رویال PUBG و Fortnite بعد از رایانه و کنسول، در گوشی های همراه ادامه داشته باشد.

در صورتی که شما پس از مطالعه ترفندها و آموزش بازی پابجی موبایل نکته ای به ذهنتان رسید و یا از آن استفاده می کنید که در اینجا بیان نشده است در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید تا دیگران بتوانند از آن ها بهره ببرند.

انتشار PUBG بر روی موبایل با موفقیت بسیاری همراه بود و در گوگل پلی چندین میلیون دانلود برای این بازی ثبت شد.

برای کسانی که با این بازی آشنا نیستند، هدف مسابقات PUBG آن است که بازیکن در یک نبرد 100 نفره، برای بقا تلاش کند و در نهایت خود یا تیم او به عنوان تنها بازمانده ها بمانند.

تاکتیک های مختلفی برای بازیکنان در بازی وجود دارد که از آنها استفاده و شانس خود را برای پیروزی بالا ببرند. چه طرفدار نبردهای شلوغ باشید چه حرکات مخفیانه، PUBG می تواند مناسب شما باشد.

اما جدا از علاقه، تاکتیک ها و ترفند هایی وجود دارد که می تواند پیروزی را به شما نزدیک کند، در این آموزش قصد داریم این نکات و آموزش ها را بررسی کنیم و یک آموزش جامع برای نکات ابتدایی و ترفند های مختلف بازی ارائه کنیم.

آموزش و راهنمای بازی پابجی موبایل

مکان فرود با دقت انتخاب شود

فرود صحیح در بازی پابجی موبایل

هر مسابقه PUBG می تواند تا نیم ساعت ادامه داشته باشد و اگر همه چیز بد پیش رود، در عرض چند ثانیه تمام شود.

یکی از راه هایی که بازیکن می تواند به سرعت مسابقه را برای خود تمام کند و خارج شود، انتخاب نقطه اشتباه برای فرود است.

به همین دلیل است که در ابتدای این مقاله آموزشی تصمیم گرفتیم که به این موضوع بپردازیم.

به عنوان یک قاعده کلی، بازیکن باید نقاطی را هدف خود قرار دهد که می تواند در آنجا غارت خوبی داشته باشد و در عین حال، از دیگر بازیکنان دور باشد.

چندین ناحیه در نقشه اصلی یعنی Erangel وجود دارد که در آن سلاح ها و تجهیزات بسیار خوبی یافت می شود.

مانند پایگاه نظامی، نیروگاه و شهر های مهم، اما در این نقاط اکثر بازیکنان فرود می آیند و باعث می شود این مناطق فضاهای خطرناکی برای شروع باشند.

هنگامی که بازیکن از هواپیما پرش کرد، باید مراقب دیگر بازیکنان باشد و ببیند که به کجا می روند. اولین قدم، دوری از مناطق شلوغ و پر از بازیکن است.

البته مهم است اشاره کنیم قرار نیست که در مکان هایی که هیچ تجهیزاتی نیست بازیکن فرود آید.

بلکه پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به محیط های شلوغ، اطراف آن محیط را هدف قرار دهند. به این معنی که به دنبال ساختمان های نزدیک و خلوت اطراف این محیط ها باشند و در ابتدا آنجا را غارت کنند و سلاح بدست آورند، سپس به سمت محیط های خطرناک حرکت کنند.

به این منظور می توان از مینی مپ کمک گرفت. ساختمان ها به عنوان بلوک هایی سفید در این نقشه کوچک نمایش داده شده اند و بازیکنان می توانند با توجه به این موضوع مسیر درستی را انتخاب کنند.

اگر بازیکن نمی تواند ساختمانی را در نزدیکی ببیند، بهتر است تا چتر نجات را زود باز کند تا فرصت فکر و بررسی محیط را داشته باشد.

البته بازیکن باید توجه داشته باشد هر ثانیه ای که در آسمان است، حریفان فرصت بیشتری برای غارت و مجهز شدن پیدا می کنند.

اول مهمات را غارت کنید بعد شروع به شلیک کردن کنید

در بازی پابجی موبایل اگر بازیکن بمیرد، پایان خط است و باید از مسابقه خارج شود پس مهمترین آموزش در این بازی زنده ماندن است.

بازیکنان در مسابقاتی که به صورت تک نفره شرکت می کنند، تنها یک فرصت دارند و در مسابقات تیمی، با اینکه امکان زنده شدن توسط هم تیمی ها وجود دارد، اما با مرگ خود شانس پیروزی تیم را کاهش می دهید و خطر کشته شدن هم تیمی ها را افزایش می دهید.

پس مهم است که بازیکنان به فکر محافظت از خود باشند.

لوت مهمات در بازی پابجی موبایل

بازیکن در زمانی که به زمین رسید، اولویت خود را باید برای پیدا کردن تجهیزات و سلاح بگذارد و سپس به فکر درگیری باشد.

ساختمان ها باید بررسی شوند و دراپ ها باید اولویت باشند. زمانی که بهترین سلاح ها و تجهیزات بدست آورده شد، بهترین زمان برای شرکت در درگیری ها و نابودی حریفان است.

مهم ترین غارتی که باید در ابتدای بازی انجام شود، یک سلاح مناسب، مهمات و زره است.

همچنین کوله پشتی بسیار مهم است و با دریافت آن از ابتدای بازی، بازیکن تجهیزات بیشتر و بهتری دریافت کند و شانس پیروزی خود را افزایش می دهد.

هر سلاحی، حتی تابه افسانه ای از مشت بهتر است. پس بازیکن باید اولویت خود را پیدا کردن هرسلاحی پیش از درگیری با دست خالی بگذارد.

زره می تواند به بازیکن کمک کند تا از شرایط سخت فرار کند و یا در دوئل ها شانس پیروزی بیشتری داشته باشد. زره مانند کوله دارای سطح 1 تا 3 است و هرچه سطح بالاتر باشد، بهتر است.

برخلاف کوله پشتی سطح 3، زره سطح 3 نایاب است و معمولا پیدا کردن آن سخت است. پس بهترین گزینه استفاده از زره سطح 2 در ابتدا و میانه بازی است.

آیتم های سلامتی نیز در اولویت قرار دارند. کیت های کمک اولیه می توانند بسیار مفید باشند، بانداژها، مسکن ها و دیگر موارد مشابه نیز در شرایط سخت می تواند باعث پیروزی بازیکن شود.

وسایل انفجاری مانند نارنجک نیز مهم هستند اما در ابتدای بازی نیازی نیست بازیکن هدف خود را پیدا کردن نارنجک بگذارد. این وسیله معمولا در اواخر و یا میانه بازی به کمک بازیکن می آید و در آن زمان به احتمال بسیار بدست آمده اند.

فقط در فاصله مناسب شلیک کنید

شلیک دقیق در بازی پابجی موبایل

بکی از مهمترین آموزش های اولیه بازی پابجی موبایل که یکی از بزرگترین خطاهای بازیکنان تازه کار است و باعث می شود بازیکنان تازه کار بیشتر از هرچیزی به این دلیل در PUBG Mobile کشته شوند.

تصمیم گیری درباره زمان مناسب مخفی شدن یا حمله سخت است، اما هرگز نباید در فاصله نامناسب و دور شلیک انجام شود. زیرا علاوه بر لو دادن موقعیت، هدف نیز می تواند به راحتی فرار کند.

عادی است که بازیکنان تازه کار ندانند برد مفید سلاح های مختلف چیست، اما مهم است که به این موضوع اهمیت بدهند و با تمرین قلق سلاح های مختلف بازی را متوجه شوند.

مانند دیگر بازی ها، شاتگان ها دارای کوتاه ترین برد و تفنگ های اسنایپ دارای بیشترین برد هستند. سلاح های سبک و SMG برای درگیری در میدان نبرد های کوچک مناسب هستند و سلاح های Assault Rifle می توانند به بازیکن در فواصل میانی کمک کنند.

اگر بازیکن به دشمنی در فاصله دور با سلاحی مانند Tommy Gun شلیک کند، تنها کاری که می کند لو دادن موقعیت خود است.

تجهیزات سلاح ها می توانند سلاح ها را برای موقعیت های مختلف مناسب کنند. به عنوان مثال یک نشانه قدرتمند بر روی سلاح Assault Rifle باعث می شود بازیکن بتواند از سلاح خود برای فواصل دور نیز استفاده کند.

اما برخی سلاح ها با هر تجهیزاتی، محدود به موقعیت هایی خاص هستند. به عنوان مثال شاتگان حتی با قوی ترین دوربین نیز فقط مناسب درگیری های نزدیک و پاکسازی ساختمان ها است.

پیشنهاد می کنیم تا از سلاح های مکمل استفاده شود و دو سلاحی که هر دو برد یکسانی دارند را بازیکن حمل نکند تا آماده درگیری در هر شرایطی باشد.

به نقشه بازی پابجی موبایل توجه کنید

نقشه بازی پابجی

برای آشنایی کامل با یک منطقه، کافی است چندین مسابقه انجام شود. حال برای کشف کل نقشه بازی قطعا بسیار بیشتر از چندین مسابقه نیاز است تا بازیکن با تمام قسمت ها و نقاط قوت و ضعف نقشه آشنا شود.

زمانی که بازیکن با مناظر و مناطق مختلف آشنا می شود، مهم است که به مینی مپ و نقشه کوچک بازی که همواره در صفحه وجود دارد توجه شود.

در PUBG تنها مناطق امن در داخل دایره قرار دارد. این دایره در طول زمان مسابقه، هرچه بگذرد کوچکتر می شود و اگر بازیکن بیش از حد در خارج از این دایره بماند می میرد.

همچنین آسیبی که بازیکن خارج از دایره دریافت می کند متغیر است و هرچه به آخر بازی نزدیک شود، آسیب نیز افزایش پیدا می کند.

پس در ابتدای بازی بازیکن این امکان را دارد که چندین دقیقه خارج از دایره غارت کند یا با تجهیزات دارویی مدت بیشتری را خارج از دایره بماند، اما در اواخر بازی اینکار تقریبا غیرممکن است.

هر دایره جدید بر روی نقشه به رنگ سفید نمایش داده می شود و به بازیکن اطلاع می دهد که کجا باید برود. در اوایل نیازی به عجله نیست، اما در اواخر بازی باید عجله شود و هرچه سریعتر قبل از کوچک شدن دایره به نقاط مشخص شده بازیکن حرکت کند.

در این میان مهم است که بازیکن مراقب دیگر بازیکنانی که به سمت دایره حرکت می کنند باشد، بسیاری از اوقات بهترین کار این است که کشتن آنها گزینه آخر باشد و اولویت رسیدن به یک منطقه امن باشد.

همچنین بهتر است بازیکن با کاور به سوی دایره جدید حرکت کند و فقط در زمانی که عجله داشت از وسایل نقلیه یا دیگر روش هایی که خطر بالایی دارند استفاده کند.

مینی مپ یا مپ کوچک بازی اطلاعات مفید دیگری نیز در اختیار بازیکن می گذارد.

یکی از بهترین استفاده ای که می توان از مینی مپ کرد، مشاهده جایگاه تیرانداز است. مینی مپ بازی هنگام شلیک در نزدیکی بازیکن، مکان دقیق تیرانداز را مشخص می کند.

چرخ از پا بهتر است

ماشین و موتور در بازی پابجی موبایل

آموزش مهم دیگری که در بازی پابجی موبایل باید به آن توجه شود استفاده بیشتر از ماشین و موتور در بازی است.

اگر بازیکن نیاز دارد تا به سرعت به جایی برسد، به وسیله نقلیه نیاز خواهد داشت. وسایل نقلیه در نقشه و مکان های مختلف و تصادفی قرار گرفته اند، اما معمولا در اطراف شهرهای بزرگ و جاده های اصلی پیدا خواهند شد.

با اینکه وسایل نقلیه بسیاری در نقشه وجود دارد، اما نیاز است بدانیم که 99 بازیکن دیگر نیز به دنبال این وسایل نقلیه هستند و این باعث می شود دریافت این وسایل خطرهای خود را به همراه داشته باشد.

موتورسیکلت و buggy از جمله وسایل مفید برای رسیدن سریع به نقاط است اما همچنین به دلیل نبود محافظ، بازیکن را در خطر زیادی قرار می دهند.

وسایل نقلیه بزرگتر مانند جیپ کند تر هستند اما می توانند برای جا به جایی افراد به دلیل فضا و همچنین امنیت بیشتر مفید باشند.

کنترل های لمسی PUBG Mobile می تواند به نفع رانندگان باشد، زیرا این امکان را به پیاده نمی دهد تا به خوبی جاخالی بدهد یا مقابله کند.

اما وسایل نقلیه بدی هایی نیز دارند، از جمله صدای بلند آنها که دیگر بازیکنان را از محل حضور راننده با خبر می کند.

پنهان شدن و منتظر زمان مناسب، یک استراتژی کاربردی

مخفی شدن در بازی پابجی موبایل

بازی های PUBG معمولا در انتها به این صورت خواهد بود که گروه کوچک بازماندگان، دراز کشیده و منتظر بلند شدن و مشاهده دیگر بازیکنان هستند.

حالت دراز کشیده یک مانور مهم در بازی PUBG است و به همین دلیل است که دکمه مخصوص به خود را دارد. با اینکه در این حالت دقت شلیک بالا می رود و بازیکن پنهان می شود، اما قدرت تحرک کاهش پیدا می کند.

اگر در حالت دراز کشیده کسی از پشت به بازیکن نزدیک شود، تقریبا هیچ شانس نجاتی برای آن بازیکن وجود ندارد.

به همین دلیل است که در حالت درازکش همواره بازیکن به مینی مپ توجه داشته باشد و از اتفاقات اطراف خود با خبر باشد.

در فضاهای باز، استفاده از سنگ و ساختمان ها به عنوان سنگر می تواند گزینه بسیار مطمئن تری باشد.

یک نکته در بازی پابجی وجود دارد که خود بازی این را به بازیکن نخواهد گفت اما می تواند بسیار مفید باشد.

بازیکنان می توانند در بازی بدون خروج از سنگر، سر خود را بیرون آورده و از یک طرف تیراندازی کنند.

برای اینکار، کافی است در ابتدا به تنظیمات بازی و سپس منوی Basic رفته شود، سپس در این قسمت Peek & Fire بر روی Enable تنظیم شود.

فعال سازی شلیک در حالت مخفی

در این حالت بازیکن در صورت دریافت تیر به احتمال بسیار بالا خواهد مرد، زیرا آسیب پذیر ترین بخش بازیکن از سنگر بیرون است، اما به دلیل قرار گیری بدن و پاها در پشت سنگر، بازیکن هدف بسیار کوچکتری شده است.

یک نکته دیگر درباره کنترلها که می توانیم اشاره کنیم، امکان تغییر مکان قرار گیری دکمه ها بر روی صفحه نمایش است.

3 انتخاب از پیش تنظیم شده در اختیار بازیکن است، اما اگر نیاز باشد با کلیک بر روی دکمه Customize بازیکن قادر است این دکمه ها را به دلخواه حرکت و تغییر دهد.

از جمله سایز و همچنین شفافیت این دکمه ها قابل تغییر است. در صورتی که چیزی اشتباه پیش رفت، با کلیک بر روی default دکمه ها به حالت اولیه تنظیم می شوند.

با اعضای تیم ارتباط برقرار کنید

بازی PUBG برخی زمان ها می تواند خسته کننده باشد، مخصوصا زمانی که در یک محیط تنهایی کمین شده است و به انتظار رد شدن یک بازیکن زمان می گذرد.

این وضعیت در حالت Duo (دونفره) و گروهی بازی تغییر می کند. حالت هایی که همکاری و ارتباط رمز پیروزی است.

پابجی موبایل ارتباط با دوستان

تقریبا تمامی بخش های بازی در حالت گروهی و همکاری تغییر می کند، انتخاب مکان فرود، تصمیم گیری در رابطه با غارت چه مکان و بازیکنانی، انتخاب اهداف و حتی انتخاب وسیله نقلیه در حالت چند نفره تغییر می کند و در این حالت، فقط تصمیم بازیکن نیست که مهم است بلکه باید همکاری تیمی وجود داشته باشد.

کاهش فاصله میان بازیکن و دیگر اعضای تیم مهم است و هرچه بازیکن با تعداد بیشتری از هم تیمی های خود حمله یا دفاع کند، نتیجه بهتری نیز خواهد گرفت.

PUBG Mobile خوشبختانه علاوه بر چت، دارای چت صوتی است و این امکان را به بازیکنان می دهد که به صورت صوتی با یکدگیر ارتباط داشته باشند.

این بخش از طریق تنظیمات و بخش Audio قابل فعال سازی است و بازیکنان همچنین این امکان را دارند تا زبان خود را در این قسمت انتخاب کنند.

البته اگر با دوستان خود بازی می کنید، می توانید از دیگر ابزارها مانند Teamspeak یا نرم افزار Discord استفاده کنید.

همچنین به بازیکنانی که امکان صحبت ندارند پیشنهاد می شود تا حداقل از پیغام های سریع داخل بازی مانند “I’ll cover you” یا “Enemies ahead” استفاده کنند تا به هم تیمی های خود کمک کنند.

 

آشنایی با نقشه بازی پابجی بسیار مهم است

یکی از آموزش هایی که باید در بازی پابجی موبایل فرا گرفت یادگیری نقشه بازی است.

با اینکه نقشه های بازی PUBG Mobile برای بازیکنان قدیمی PUBG آشنا است، اما مهم است تا مکان هایی که در آن سلاح و آیتم های مورد نیاز قرار دارد نیز فرا گرفته شود تا بازیکن بیشترین شانس را برای پیروزی داشته باشد.

این موضوع نه تنها بر روی نقطه فرود تاثیر می گذارد، بلکه باعث می شود پیشرفت بازیکن و دریافت تجهیزات مورد نیاز بسیار سریع تر شود.

با اضافه شدن نقشه های جدید مانند Miramar, Sanhok و یا نقشه برفی Vikendi به دلیل تغییرات آنها، شناسایی و یادگیری نقشه های بازی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به عنوان مثال در نقشه برفی Vikendi وسایل نقلیه جدیدی وجود دارد.

با بازی کردن مداوم این یادگیری انجام می شود، اما بهتر است که قبل از شروع مسابقه بازیکن بداند که چه نقاطی مناسب است و چگونه می خواهد مسابقه را انجام دهد و به چه مکان هایی برود.

با Royale Pass جوایز بیشتری دریافت کنید

برخلاف دیگر نکات گفته شده در این مقاله، این موضوع به بازیکنان برای برنده شدن در مسابقات PUBG Mobile کمک نمی کند.

اما باعث می شود جوایز بسیار بیشتری نسبت به حالت معمولی دریافت کنند.

پس از بروزرسانی 0.6 بازی، Royale Pass ها به بازی اضافه شده اند که بازیکنان این امکان را دارند تا با پیشرفت و انجام ماموریت ها جوایز مختلفی دریافت کنند.

مانند Fortnite’s Battle Pass، حالت ابتدایی به نام Royale Pass رایگان است، اما با خرج UC بازیکن قادر است تا Elite Royale Pass را خریداری کند.

حالت گران تری نیز به نام Elite Plass Plus وجود دارد که با خرید آن، بازیکن 25 رتبه و دیگر موارد را آنی دریافت می کند.

این جوایز باعث افزایش روند پیروزی و یا برتری در مقابل دیگر بازیکنان نمی شود، اما می تواند با ارائه لباس و دیگر لوازم پوشیدنی و آرایشی مختلف جذابیت ظاهری شخصیت بازیکن را افزایش دهد.

همچنین با دریافت کارت های تجربه و BP این امکان وجود دارد که دریافت جوایز سریعتر شود. همچنین بازیکنان می توانند از فروشگاه بازی با خرج کردن BP یا UC لباس های جدید بدست آورند.

بازی در شبیه ساز اندروید

استفاده از شبیه ساز اندروید برای بازی کردن

اگر میخواهید بازی پابجی را به خوبی آموزش ببینید و در بازی موفق باشید حتما از شبیه سازهای اندروید برای بازی کردن استفاده کنید.

شاید به عنوان یک تقلب دیده شود، اما یک شبیه ساز رسمی برای PUBG Mobile وجود دارد که در سال 2018 به نام Tencent Gaming Buddy منتشر شده است و دقیقا همان بازی موبایل است با این تفاوت که با موس و کیبورد امکان بازی فراهم شده است.

دانلود شبیه ساز Tencent Gaming Buddy

بله ممکن است با خود فکر کنید که اگر می خواهید در رایانه بازی کنید، نسخه اصلی PUBG را دریافت می کنید. اما شبیه ساز چندین مزیت دارد.

این برنامه رایگان است. در صورتی که نسخه رایانه PUBG بر خلاف رقیب خود Fortnite پولی است. این شبیه ساز بازی PUBG Mobile را اجرا می کند، که همیشه رایگان بوده است.

همچنین با وجود قابلیت Cross-Platform این امکان وجود دارد که بازیکن با دوستان خود که موبایل دارند به رقابت بپردازد.

البته این باعث می شود تا مسابقه با دیگر بازیکنان که از طریق رایانه وصل شده اند انجام شود و هم تیمی های بازیکن که با موبایل بازی می کنند بازی سخت تری تجربه کنند.

آخرین مزیت Tencent Gaming Buddy، دسترسی ساده و آسان تر آن است.

اجرای بازی از طریق این شبیه ساز نسبت به بازی اصلی بسیار سریع تر و راحت تر است و برای کسانی که سیستم قدرتمندی برای اجرای بازی اصلی ندارند می تواند گزینه مناسبی باشد.

امیدواریم که از ترفندها و آموزش بازی پابجی موبایل استفاده کرده باشید و برای بازی بهتر برای شما کاربردی بوده باشد.

نظر شما چیست؟ آیا تاکتیک های دیگری بلد هستید و با آن توانسته اید حریفان را به راحتی شکست دهید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.