آموزش نصب مد جی تی ای 5، با نصب مد های مختلف در بازی GTA V یا Grand Theft Auto V تجربه های هیجان انگیز و متفاوت ترین نسب به دیگر گیمرها داشته باشید که در این مطلب به آموزش نصب آنها می پردازیم.

GTA V در سال 2013 برای کنسول های Xbox 360 و PlayStation 3 منتشر شد. با اینکه با تاخیر چند ساله این بازی بر روی رایانه های شخصی منتشر شد، اما تبدیل به یکی از مورد انتظار ترین بازی ها وهم اکنون پس از سال ها از انتشارش در بالای لیست پرفروش ترین بازی ها قرار می گیرد.

گرافیک بهبود یافته و دیگر ویژگی های نسخه کامپیوتر بازی یکی از دلایل این موضوع است، اما دلیل دیگر که نقش بزرگی نیز دارد، تاثیر مد در بازی و تغییر جهان بازی است.

ویژگی که فقط دارندگان نسخه کامپیوتر از آن می توانند استفاده کنند.

در ابتدا شایعاتی وجود داشت که Rockstar با رمزگذاری فایل ها و پرونده های داده بازی امکان مد سازی را بسته است، اما در ادامه و انتشار بازی مشخص شد که واقعیت ندارد و از همان روز اول جامعه دوست داران بازی، کار را بر روی انواع مختلف مد بازی شروع کردند.

در ادامه در این مقاله علاوه بر معرفی چندین سایت مناسب برای دانلود انواع مد، آموزش نصب این مد ها را نیز توضیح خواهیم داد.

چگونه مدهای بازی GTA V را نصب کنیم؟

مدهای بازی جی تی ای 5 را از کجا باید پیدا کرد؟

سایت های بسیاری چه ایرانی و چه خارجی مدهای بازی GTA V را برای دانلود قرار داده اند. در ادامه به چندین سایت که می توانید از آنها دانلود خود را انجام دهید اشاره می کنیم:

سایت GTA5-mods یکی از بهترین منابع برای دانلود مدهای بازی GTA V است. انواع مختلف مد با دسته بندی های دقیق، همراه تصاویر و توضیحات در این سایت وجود دارند که به راحتی قابل دانلود و استفاده هستند.

البته همواره توجه داشته باشید که چه در این سایت و چه از هر منبع دیگری که مد را دانلود می کنید، با اسکن آنتی ویروس از امن بودن آن فایل مطمئن شوید.

بدافزارهای مختلفی ممکن است در فایل ها وجود داشته باشد.

آموزش نصب مد های بازی GTA V

به صورت کلی مدهای بازی به صورتی نصب می شوند که در ادامه خواهیم گفت. اما ممکن است برخی مدها استثنا باشند و از روش های دیگری قابل نصب باشند.

در این حالت بهتر است فایل Read me موجود در پوشه mod مطالعه ani و یا پستی که در سایت منبع قرار گرفته است با دقت خوانده شود.

  1. در ابتدا مد مورد نظر را دانلود کنید.
  2. در یک پوشه مخصوص، مد را قرار دهید تا در آینده گیج نشوید.
  3. فایل دانلودی را با کمک نرم افزار های مناسب مانند Winrar اکسترکت کنید.
  4. به پوشه نصبی بازی بروید که معمولا آدرسی مانند c:\program files (x86)\Steam\SteamApps\common\Grand Theft Auto V v را دارد.
  5. فایل های مد را به پوشه نصبی بازی، جایی که فایل های exe و bink2w64.dll قرار دارد انتقال دهید.
  6. با اجرای بازی، تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

نصب یک مد نمونه بازی

برای آشنایی با چگونی نصب مد بازی در اینجا با هم یک مد را نصب خواهیم کرد و مراحل را به شما توضیح می دهیم.

  1. ابتدا فایل مد بازی را از اینجا دانلود کنید.
  2. این مد به شما امکان میدهد دوربین را در بازی از زوایای سوم شخص، اول شخص و حتی نمای دور تغییر دهید.
  3. پس از دانلود یک فایل GTA5FoV1.3.zip دانلود می شود.
  4. محتوای فایل زیپ را در یک پوشه به صورت دلخواه اکسترکت کنید.
  5. پس از آن دو فایل dscound.dll و fov.ini را از پوشه با فشردن کلیدهای CTRL+C کپی کنید.
  6. اکنون به پوشه نصب بازی بروید پوشه ای با آدرس c:\program files (x86)\Steam\SteamApps\common\Grand Theft Auto V البته اگر بازی به صورت کرک شده باشد طبیعتا در پوشه Steam نخواهد بود.
  7. هم اکنون شما باید در پوشه ای قرار داشته باشید که دو فایل GTAV.exe و bink2w64.dll وجود دارد.
  8. در این پوشه فایل های کپی شده را با فشردن کلیدهای CTRL+V پیست کنید.
  9. هم اکنون می توانید فایل fov.ini را با notepad ویندوز باز کرده و تنظیمات آن را طوری تغییر دهید که زاویه دوربین دلخواه خود دست پیدا کنید. برای دست پیدا کردن به زاویه دلخواه می توانید مقادیری که جلو آنها یک عدد بین 0 تا 100 وارد شده است را تغییر دهید.
  10. هم اکنون بازی را اجرا کرده و با فشردن کلید V (وی انگلیسی) زاویه نمایش دوربین را تغییر دهید.