بررسی و آشنایی بیشتر با ویژگی های بازی پابجی ، بازی پابجی (PUBG) یک بازی سبک بتل رویال آنلاین چند نفره است که توسط شرکت PUBG توسعه و منتشر میشود که زیر مجموعه ای از شرکت سازنده بازی های ویدیویی به نام Bluehole است.

بازی پابجی ساخت کشور کره جنوبی است.

این بازی برپایه مودهای قبلی بازی است که توسط Brendan Greene با نام مستعار PlayerUnknown برای سایر بازی ها ساخته شد، الهام گرفته از فیلم ژاپنی Battle Royale محصول سال 2000 بوده و به تحت هدایت خلاقانه Greene به یک بازی مستقل توسعه پیدا کرد.

در این بازی، تا 100 بازیکن با چتر نجات در یک جزیره فرود می آیند و با دستان خالی به دنبال اسلحه و تجهیزات می گردند تا بقیه بازیکنان را بکشند و اجازه ندهند دیگران آنها را از بین ببرند.

چرت بازان در بازی PUBG

در طی زمان، سایز ناحیه امن نقشه بازی کم می شود و بازیکنانی که زنده مانده اند را داخل نواهی کوچک تری قرار می دهد تا با یکدیگر مواجه شوند. آخرین بازیکن یا تیمی که زنده می ماند آن دور از بازی را می برد.

کنسول های بازی پابجی

Battlegrounds اولین بار برای مایکروسافت ویندوز از طریق دسترسی سریع تر نسخه بتا با شبکه استیم در مارس 2017 منتشر شد و نسخه کامل هم در دسامبر سال 2017 منتشر گردید.

همچنین این بازی توسط استودیوهای بازی سازی مایکروسافت برای ایکس باکس وان از طریق برنامه Xbox Game Preview آن در همان منتشر گردید و رسما در سپتامبر سال 2018 منتشر شد.

نسخه رایگان موبایل بازی پابجی برای سیستم عامل های اندروید و iOS و همچنین عرضه یک پورت برای PS4 در سال 2018 منتشر شد.

محبوبیت زیاد بازی PUBG

پابجی یکی از پرفروش ترین و پراستقبال ترین بازی های ویدیویی تمام دوران هاست که افراد بسیار زیادی آن را بازی کرده اند.

از دسامبر سال 2019، نسخه های PC و کنسولی این بازی بیش از 60 میلیون نسخه فروش داشته است، ضمن اینکه نسخه موبایلی پابجی از مرز 600 میلیون دانلود گذشته است.

بازی PUBG نقدهای مثبتی را از منتقدین دریافت کرد، کسانی که دریافتند با اینکه این بازی برخی مشکلات و نواقص فنی داشت، انواع جدیدی از گیم پلی را عرضه کرد که هر بازیکنی با هر سطح از مهارت می توانستند آنها را یاد بگیرند و بارها و بارها می توان آن را بازی کرد.

محبوب شدن سبک بتل رویال را به این بازی نسبت داده اند، ضمن اینکه به دنبال موفقیت آن تعدادی نمونه های مشابه چینی غیر رسمی هم تولید شد.

همچنین این بازی در بین سایر تشویق ها و تمجیدها از عوامل سازنده، چندین بار نامزد بازی سال شد.

شرکت PUBG چندین تورنمنت کوچک راه اندازی کرده و ابزارهایی در داخل بازی ایجاد کرده که به پخش رسانه ای بازی برای تماشاچیان کمک می کند، چرا که آنها آرزو دارند به یک ورزش الکترونیکی محبوب تبدیل شود.

بنابر برخی اظهارات، در برخی کشورها این بازی به دلیل آسیب زننده بودن و معتاد کننده بودن برای بازیکنان جوان، ممنوع شده است.

گیم پلی بازی پابجی

پابجی یک بازی بازیکن در برابر بازیکن از نوع شوتر است که در آن تا 100 بازیکن به سبک بتل رویال با یکدیگر به مبارزه می پردازند، یک نوع بازی مرگ در مقیاس بزرگ که برنده آخرین فردی است که زنده مانده است و در آن بازیکنان برای آخرین بازمانده شدن با یکدیگر می جنگند.

گیم پلی بازی پابجی

بازیکنان می توانند انتخاب کنند که به صورت تک نفره، دو تایی یا با تشکیل گروه های کوچک تا سقف 4 نفر با یکدیگر به مبارزه بپردازند. آخرین فرد یا تیمی که زنده می ماند مسابقه را خواهد برد.

هر مسابقه بدین شکل شروع می شود که بازیکنانی با چتر نجات از یک هواپیما وارد یکی از 4 مپ یا نقشه زیر می شوند، با مساحتی حدود 8 در 8 کیلومتر (5 در 5 مایل)، 6 در 6 کیلومتر (3.7 در 3.7 مایل) و 4 در 4 کیلومتر (2.5 در 2.5 مایل) می شوند.

مسیر پرواز هواپیما از روی نقشه در هر دور متفاوت بوده و هر بازیکن باید سریعا بهترین زمان را برای بیرون پریدن و رسیدن روی زمین با چترنجات را مشخص کند.

به محض اینکه به زمین می رسند، بازیکنان می توان ساختمان ها، شهرهای ارواح و سایر مکان ها را برای پیدا کردن اسلحه ها، ماشین-ها، زره و دیگر تجهیزات جستجو کنند.

این آیتم ها بسته به رویه و طرز عملکرد در سرتاسر نقشه در شروع مسابقه پخش می شوند، که مناطق خاص با ریسک بالا تجهیزات بهتری هم دارند.

می توان بازیکنان کشته شده را غارت کرد تا تجهیزات آنها را هم بدست آورد.

بازیکنان می توانند انتخاب کنند که یا از دید اول شخص یا سوم شخص بازی کنند که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را در نبرد و آگاهی موقعیتی دارند؛ با این حال می توان از تنظیمات خاص سرور استفاده کرد تا همه بازیکنان را مجبور کنند از یک دید استفاده کرده و برخی از مزایا حذف شوند.

هر چند دقیقه، ناحیه قابل بازی نقشه به سمت یک ناحیه تصادفی یا رندوم کوچک می شود که در این حالت هر بازیکنی که در خارج از ناحیه امن باشد، تدریجی و کم کم آسیب می بیند و اگر در زمان تعیین شده نتواند وارد ناحیه امن شود حذف خواهد شد.

در بازی، بازیکنان این مرز را به شکل دیوار آبی براق می بینند که در طی زمان کوچک تر می شود تا ناحیه قابل بازی را کوچک تر کند.

بمب باران شدن نواحی بازی

در طی انجام مسابقه، نواحی تصادفی از نقشه به رنگ قرمز، هایلایت شده و بمباران می شوند و تهدیدی برای بازیکنانی است که در آن ناحیه باقی می-مانند.

در هر دو مورد، به بازیکنان چند دقیقه قبل از رخداد این اتفافات هشدار داده می شود و به آنها مدت زمان مشخصی داده می شود تا به سمت ناحیه امن تغییر مکان دهند.

ارسال هوایی مهمات AirDrop

مهمات هوایی در پابجی

گاه گاهی به صورت تصادفی یا هر جایی که با بازیکن از منور استفاده کند، یک هواپیما بر روی نواحی مختلف نقشه قابل بازی پرواز می کند و یک بسته تجهیزات و مهمات بر روی زمین می اندازد که آیتم هایی نیز دارد که معمولا در طی گیم پلی عادی نمی توان آنها را بدست آورد.

این بسته ها دود قرمز کاملا مشخصی از خود بیرون می دهند که توجه بازیکنان نزدیک به آن را جلب کرده و تقابل های بیشتری را سبب می شود. به طور میانگین، یک دور کامل بازی بیشتر از 30 دقیقه طول نمی کشد.

در هر بار تکمیل راند بازی، بازیکنان پول مختص بازی را برحسب عملکرد خود دریافت می کنند. این اعتبار پولی برای خرید جعبه هایی که حاوی آیتم های تزئینی برای کاراکتر یا شخصی سازی اسلحه است.

حالت رویدادهای چرخشی در مارس سال 2018 به بازی اضافه شد. این رویدادها قوانین عادی بازی را تغییر می دهند، مثلا تشکیل تیم ها یا گروه های بزرگ تر، یا تغییر توزیع اسلحه ها و زره در سرتاسر نقشه بازی.

ویژگی های بازی PUBG

در زیر به صورت موردی به برخی از ویژگی های اصلی بازی PUBG که باعث زیبایی و جذابیت بالای آن می شود اشاره کرده ایم.

  • بکارگیری سیستم ضد تقلب Batlleye یا ضد نبرد
  • 4 نقشه؛ Erangel، Miramar، Sanhok و Vikendi
  • حالت های مختلف تک نفره، دو نفره، تیمی و زامبی ها (سرورهای انتخابی)
  • نمایش تخریب، مسیر حرکت گلوله، افتادن گلوله و الحاقیاتی که بر روی تفنگ اثر می گذارند
  • زنده کردن یا دوباره به هوش آوردن هم تیمی هایی که روی زمین افتاده اند
  • نمایش کمک برای تیم سرورها وقتی می میرید
  • سرورهای در دسترسی که فقط اول شخص و سوم شخص / اول شخص هستند
  • پخش مجدد بازی به صورت 2D/3D (تا کل بازی خود را در پخش مجدد ببینید، مشاهده کنید چطور کشته شدید، انیمیشن از آن بسازید و غیره)
  • Killcam برای حالت تک نفره بازی که تا لحظه کشته شدن خود را ببینید (این ویژگی برای حالت دو نفره یا تیمی وجود نخواهد داشت)

تنوع زیاد تفنگ ها : از سلاح های شکاری گرفته تا اسلحه هایی مثل مسلسل دستی، تفنگ های تک تیرانداز، مسلسل های سبک، شاتگان، تپانچه ها، سلاح های سرد و غیره را شامل می شوند.

امکان سفارشی سازی سلاح ها نیز در بازی وجود دارد.

اسلحه ها در بازی پابجی

  • سفارشی سازی و تغییر ویژگی های کاراکتر
  • تجهیزات نظامی داخل بازی شامل کوله پشتی ها، کلاه های نظامی، لباس های جنگی یکپارچه و جلیقه ها
  • آیتم های تزئینی شامل ژاکت ها، ماسک ها، عینک ها، شلوارها، کفش ها، پیراهن ها و غیره. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تجهیزات بازی پابجی در ویکی پدیا مراجعه کنید.
  • امکان بیرون پریدن از هواپیما هر زمانی که مایل باشید
  • امکان ملحق شدن به مسابقات که از آن دیسکانکت شده اید
  • تمامی انیمیشن ها MOCAP (موشن کپچر) هستند
  • از افرادی که کوررنگی دارند نیز حمایت شده و می توانند بازی کنند
  • پارتنرهای PUBG سرورهای سفارشی خودشان را دارند، فقط پارتنرهای سرور Discord، دسترسی سریع تر به ویژگی های جدید، بسته های انحصاری و آیتم های داخل بازی و غیره دارند
  • پشتیبانی از قابلیت ShadowPlay Highlihgt در کارت گرافیک های انویدیا
  • و غیره