در این مطلب 14 ترفند آموزش بازی ویچر 3 که باید قبل از شروع بازی بدانید را با هم بررسی میکنیم. بازی Witcher 3 دارای یک دنیای گسترده و مکانیک های گیم پلی مختلفی است.

موضوعی که باعث می شود برای تجربه درست آن، نیازمند دانستن نکاتی باشید. از استادی در نبرهای بازی گرفته، تا ماموریت ها، قرارداد ها، شکار و دیگر موارد بازی.

با دانستن چندین نکته مهم از بازی، بازیکنان می توانند تجربه لذت بخش تری از دنیای گسترده و جذاب Witcher 3 داشته باشند.

ویچرها به عنوان کسانی شناخته شده اند که همواره قبل از نبرد با دشمنان، درباره آنها اطلاعات کسب می کنند تا بدانند بهترین راه برای انجام دادن کار خود به چه شکل است.

پس مهم است شما نیز به عنوان یک ویچر، بازی و نکات آن را پیش از شروع شکار یاد گرفته باشید.

در ادامه این آموزش، از کیمیاگری، نبرد، علائم بازی و دیگر موارد خواهیم گفت پس اگر قصد شروع بازی Witcher 3 را دارید پیشنهاد می کنیم حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

1- کیمیاگری یا Alchemy مهم است

کیمیا گری در بازی ویچر 3
Alchemy در بازی The Witcher 3

کیمیاگری برای یک ویچر بسیار مهم است و تسلط داشتن در این بخش کلید پیروزی در مبارزات Witcher 3 است. اکثر غارت هایی که در طول سفر توسط بازیکن جمع آوری می شود، بعدا در این قسمت استفاده می شوند.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما بازیکنان در این قسمت زمان بگذارند و دستورالعمل های موجود را بررسی کنند.

در این بخش می توان روغن برای سلاحف بمب و معجون های مختلف ایجاد کرد، مواردی که در گیم پلی بازی بسیار تاثیر گذار هستند.

دستورالعمل های بیشتری با خرید از تجار یا غارت در دسترس بازیکن قرار خواهد گرفت، پس نیاز است بازیکن همواره به دنبال این موضوع باشد و فرصت جمع آوری این دستورالعمل ها را از دست ندهد.

قطعا شمشیر و علائم مهم است، اما هرگز تاثیر استفاده از معجون ها و دیگر ابزارها قبل و هنگام نبرد دست کم گرفته نشود.

2- هنگام سواری با اسب گرالت (روچ) از جاده ها استفاده کنید

اسب سواری در بازی ویچر 3

روچ بهترین شریک و همراه بازیکن در بازی Witcher 3 است.

اگرچه محدودیت استقامت ممکن است مزاحمت ایجاد کند، اما برای جا به جایی بازیکن همواره می تواند بر روی این دوست صمیمی خود حساب باز کند.

نکته ای که در استفاده از این اسب وجود دارد این است که در جاده ها با دوبار ضربه بر روی دکمه تنظیم شده حرکت، روچ سرعت بیشتری پیدا می کند و این موضوع در کنار امنیت بیشتر جاده ها نسبت به دیگر فضاهای ویچر، باعث می شود بازیکن سریعتر به نقاط مورد نظر خود برسد.

3- از ردیف کوین (Quen) استفاده کنید

ردیف quen در ارتقا شخصیت بازی ویچر

هر نشانه (Sign) در Witcher 3 عملکرد متفاوتی دارد و به آسانی بازیکن قادر است از آنها در مبارزات استفاده کند.

از این نشانه ها ردیف Quen می تواند پس از یادگیری مهارت Exploding Shield skill بسیار موثر باشد.

این نشانه یک سپر در اطراف گرالت ایجاد می کند و باعث می شود تا بازیکن در برابر ضربات مقاومت کند و همچنین در این حالت حمله کند و دشمنان را از بین ببرد.

خوبی Exploding Shield این است که بدست آوردن در اوایل بازی دشوار نیست.

حالت دیگری به نام Active Shield در ردیف Quen وجود دارد که این امکان را به بازیکن می دهد تا از منطقه بزرگتری دفاع کند و اگر آن ارتقا نیز پیدا کند، این امکان را پیدا می کند که در این بین علاوه بر محافظت جان گرالت را نیز بیشتر کند.

همچنین در حالی که فعال است، استقامتی کم نمی شود.

4- Axii ارزش ارتقا را دارد

blank

گزینه های بسیاری برای ارتقای جادو وجود دارد، اما برخی از آنها تاثیر بیشتری در گیم پلی خواهند گذاشت و Axii نیز یکی از آنها است.

استفاده از این نشانه بر روی دشمنان، آنها را مدتی مبهوت می کند و فرصتی به بازیکن می دهد که حمله ای سنگین انجام دهد و یا در نبردهای چند نفره شانس پیروزی خود را افزایش دهد.

مهم تر از این ویژگی، Axii می تواند در دیالوگ های بازی نیز مورد استفاده قرار گیرد و در اعمال و تفکر دیگران تاثیر بگذارد، موضوعی که می تواند از دعوا و درگیری با دیگران جلوگیری و یا از هزینه های اضافی بکاهد.

5- روغن ها ( Oil) مفید هستند

روغن در بازی the witcher 3

روغن ها به نوعی به روزرسانی برای سلاح ها هستند که می تواند برای بالا بردن آمار سلاح از آنها استفاده شود.

اکثر آنها سلاح بازیکن را در برابر نوعی مخصوص از دشمنان تقویت می کنند.

بنابراین نکته مهم دیگر در Witcher 3 این است که همواره تعدادی از آنها را با خود داشته باشید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید.

6- در هر موقعیت جدید، تخته Local board را بررسی کنید

local boar در بازی ویچر 3

هر زمانی که بازیکن به یک منطقه جدید رفت، خوب است که تخته پیام منطقه را بررسی کند.

در این تخته علاوه بر قرارداد های جدید و ماموریت های جانبی، این امکان وجود دارد که علائم جدید، مکان های جدید بر روی نقشه و دیگر موارد بدست آید.

این بررسی ضرر و آسیبی ندارد و در بدترین سناریو، با یک داستان خسته کننده و احمقانه درباره آن منطقه مواجه خواهید شد.

7- در نبردها، جاخالی دادن و غلت خوردن را به درستی استفاده کنید

جا خالی دادن در بازی ویچر 3

نیازی نیست بگوییم که این دو با یکدیگر تفاوت دارند و در Witcher 3 یک نکته مهم برای انتخاب و استفاده یکی از این دو در نبر ها وجود دارد.

هر زمان که گرالت جاخالی می دهد، او یک حرکت کوتاه و سریع در جهتی که بازیکن مشخص کرده است انجام می دهد.

غلت زدن تقریبا مشابه است، اما در این حرکت مقدار بیشتری مصافت طی می شود و انیمیشن آن بیشتر طول می کشد.

هر دو برای نبردهای نزدیک مناسب هستند و می توانند در مواقع حساس استفاده شوند تا از حمله فرار و موقعیتی مناسب برای حمله ایجاد شود.

غلت زدن به دلیل حرکت گسترده تر و همچنین سرعت کمتر آن، بیشتر مناسب دشمنان بزرگی است که حملات غیرقابل دفاعی دارند و این حملات را به کندی انجام می دهند.

در این موقعیت گرالت با غلت زدن علاوه بر فرار از حمله حریف می تواند به راحتی ضرباتی نیز به دشمن وارد کند.

مهم است بازیکن هر دو حرکت را به عنوان آموزش و یادگیری بازی ویچر 3 تمرین کند تا بتواند در مبارزات به خوبی از آنها استفاده کند.

8- دفع حملات می تواند جان بازیکن را نجات دهد

دفاع کردن در بازی witcher 3

حال که درباره مبارزات صحبت می کنیم، بد نیست درباره این نوع دفاع که گرالت می تواند انجام دهد صحبت کنیم.

در این حرکت دفاعی، این احتمال وجود دارد که حملات دفع شود و یا در صورت عدم استفاده صحیح، ضربه وارد شود ولی همچنان آسیب کمتری بزند.

با این حال، قطعا ارزش امتحان را دارد. در هنگام مبارزات گرالت می تواند حملاتی که به او انجام می شود را با سلاح خود بلاک کند.

بستگی به زمان انجام، او می تواند یک حرکت Parry انجام دهد (نوعی دفاع که در مبارزات شمشیرزنی انجام می شود) و یا تمام ضربه را دفع کند.

اگر با زمان بندی انجام حرکت Parry مشکل دارید، یک راه حل و کمکی که می توانیم به شما بگوییم این است که دکمه بلاک را نگه دارید و زمانی که حریف قرمز شد (علامتی که نشان می دهد او می خواهد حمله کند) انگشت خود را از روی دکمه بلاک بردارید و سپس درست قبل از وارد شدن ضربه توسط حریف دوباره آن دکمه را بزنید.

البته به یاد داشته باشید که این حرکت مناسب تمام دشمنان نیست و بهتر است فقط بر روی کسانی انجام شود که هم قد و یا کمتر از گرالت هستند.

9- از ابزارها و پاداش های آهنگری Armorer’s tables and grindstones استفاده کنید

زره و سلاح در بازی

در آهنگری ها و یا انبار سلاح و زره، معمولا دو ایستگاه کوچک وجود دارند که با فعال سازی آنها، بازیکن می تواند 20 درصد زره خود را به مدت 15 دقیقه بهتر کند.

این فعال سازی رایگان است و گزینه خوبی است که بازیکنان قبل از شروع نبردهای سنگین و سخت از این پاداش رایگان استفاده کنند.

 

 

10- با تهیه کیف زین برای روچ می توان ظرفیت وسایل قابل حمل inventory را افزایش داد

blank

نکته آموزش مهم در بازی ویچر 3 این است که وزن موضوع مهمی در Witcher 3 است و داشتن تعداد بسیاری وسیله، باعث می شود بازیکن قدم زدن های کند و طاقت فرسا را تجربه کند.

در این زمان روچ می تواند کمک بسیار خوبی باشد.

با اینکه کیف زین به راحتی پیدا نمی شود، اما قطعا ارزش زمانی که صرف پیدا کردن آن می کنید را دارد.

اگر اولین بار است که بازی Witcher 3 را تجربه می کنید، در نزدیکی Crow’s Perch یک مسابقه اسب سواری است که در آن می توانید یکی را جایزه بگیرید.

11- مدل مو و ریش گرالت قابل تغییر است

تغییر ظاهر مو و ریش در بازی ویچر 3

بله، قبول داریم که این موضوع بر روی گیم پلی تاثیر ندارد و نمی توان به عنوان یک نکته در نظر گرفت، اما قطعا زیبایی گرالت عنصر مهمی در میان کات سین های بسیار زیاد بازی است! زمانی که بازیکن به Novigrad

یا هر شهر بزرگ دیگری از بازی رسید، مغازه ای وجود دارد که یک قیچی غول پیکر در بالای در آن است. در این آرایشگاه این امکان وجود دارد که بازیکن با کمترین هزینه مدل مو و ریش گرالت را تغییر دهد.

همچنین دانستن این موضوع برای کوتاه کردن ریش که پس از چند هفته بازی بلند شده است مفید است.

12- به طور مداوم خارج از ماموریت ها بازی را ذخیره کنید

ذخیره بازی

در بازی Witcher 3 در هنگام مراحل و یا پس از انجام هر ماموریت، ذخیره سازی خودکار انجام می شود.

اما به دلیل وقایع مختلف و متفاوت موجود در جهان ویچر، بهتر است به این ذخیره سازی خودکار خیلی اعتماد نکنید.

بنابراین یک نکته مهم در Witcher 3 این است که همواره به صورت دستی ذخیره سازی انجام دهید و مطمئن شوید که پس از هر اتفاق مهم و یا گذشتن مدتی زمان ذخیره کرده باشید.

در این صورت، هنگامی که به صورت تصادفی از جایی سقوط کردید یا غافلگیر و کشته شدید، چیزی از دست نخواهید داد.

13- انرژی vitality خود را همواره حفظ کنید

نگه داری انرژی

انرژی گرالت فقط در هنگامی که درگیر نبرد نیست پر می شود و روند پر شدن نیز کند است. به همین دلیل مهم است بازیکن همیشه یک نوع غذا همراه به خود داشته باشد که در مواقع حساس نبرد با مصرف آن، انرژی بدست آورد.

اگر در مبارزات انرژی پایین باشد، قدرت مبارزه گرالت بسیار پایین می آید و در این موقع بهتر است که با فرار به نحوی این انرژی را دوباره بدست آورید.

 

14- همه چیز را لوت کنید (وقتی که دشمنان در اطراف نیستند)!

لوت کردن در بازی

به عنوان آموزش پایانی بازی ویچر 3 ، همانند دیگر بازی هایی که در آنها لوت وجود دارد پیشنهاد می کنیم که اطمینان حاصل کنید هرچیزی که دیدید را غارت کرده اید.

زیرا در هر جعبه و بشکه موارد مختلفی وجود دارد که بعدا می تواند به شما کمک کند.

لازم به ذکر است که بهترین نوع لوت در اجساد و دشمنان کشته شده است که به صورت هایلایت و در نقشه کوچک بازی قابل مشاهده هستند.

ویژگی حس ویچر این امکان را می دهد تا بازیکن به راحتی تمام گزینه های غارت و لوت را در اطراف خود مشاهده کند.

اما محتاط باشید، زیرا نگهبانان از این کار خوششان نمی آید و ممکن است در حین غارت به شما حمله کنند.

این رویکرد و غارت مداوم همه چیز، به ویژه در قسمت کیمیاگری بازی می تواند موثر باشد.

زیرا صد ها ماده مختلف برای غارت و استفاده وجود دارد و استفاده از کیمیاگری بازی نیازمند این مواد است و در زمانی که بازیکن تعداد زیادی از این مواد را در اختیار داشته باشد، می تواند به راحتی از این بخش استفاده و معجون های مختلفی را تهیه کند.

امیدواریم که این راهنما و آموزش بازی ویچر 3 برای شما مفید بوده باشد اگر سوالی داشتید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.