آموزش بخش Volta FIFA 2020 : نکات، کنترل ها، آموزش بازی آنلاین و افزایش رنک لیگ Volta

در نسخه جدید بازی فیفا 2020 – FIFA 2020 بخش جدیدی به نام Volta – ولتا اضافه شده است که همان فوتبال خیابانی نسخه های قدیمی FIFA است.

فوتبالی که در زمینی کوچکتر، با بازیکنان کمتری برگزار می شود.

در این بخش جدید تغییراتی نسبت به بازی های قدیمی ایجاد شده است، از جمله چندین حالت جدید چند نفره، بخش داستانی و تک نفره مشابه بخش The Journey نسخه های قبلی بازی و لیگ آنلاین و چند نفره که در آن قسمت های مختلفی مانند Seasons بخش آنلاین بازی اصلی قرار گرفته است.

بخش Volta بازی Fifa 2020 چیزی بیشتر از یک زمین بازی کوچکتر است و در این بخش بازیکنان تغییرات بسیاری در قوانین، نحوه بازی، تاکتیک های جدید و همچنین شخصی سازی های متفاوتی را تجربه می کنند.

 

توضیح قوانین فوتبال Volta فیفا 20

در بازی حالت های مختلفی وجود دارد، از جمله بازی های 3v3 ،4v4 و 5v5 و مسابقات در زمین های متفاوتی برگزار می شوند.

بعضی از زمین ها دیوار دارند که می توان از آن برای انتقال توپ از کنار بازیکنان حریف استفاده کرد، برخی دیگر از زمین های مسابقه نیز خط کشی دارند و در صورت بیرون رفتن توپ باید ضربات آزاد یا پرتاب اوت انجام شود.

لیست کامل حالت های بازی به شرح زیر است:

  • 3v3 راش (بدون دروازه بان، دروازه کوچک)
  • 4v4 راش (بدون دروازه بان، دروازه کوچک)
  • 4v4 خیابانی (با دروازه بان، دروازه بزرگ)
  • 5v5 خیابانی (با دروازه بان، دروازه بزرگ)
  • 5v5 فوتسال (دروازه بزرگ، حالت های مختلف)

قوانین و حالت های مختلف مسابقه از جمله نحوه پیروزی قابل تنظیم است. به عنوان مثال بازی ها می توانند به صورت نیمه های سه دقیقه ای انجام شوند و یا تیمی که زودتر به تعداد گل مشخص شده برسد پیروز میدان شود.

اگر در سبک راش بازی برابر شود، مسابقه ادامه پیدا می کند و تیمی که اولین گل را بزند برنده است.

در مسابقات خیابانی و فوتسال، نتیجه برابر به وقت اضافه کشیده می شود (1 دقیقه) و اگر همچنان مساوی بماند، پنالتی انجام می شود.

در Volta این امکان وجود ندارد که تکل انجام شود، اما همچنان احتمال خطا وجود دارد. بازیکنان در Volta بجای تکل، قادر هستند بازیکن حریف را دنبال کنند و فضاهای حرکت و پاس او را محدود کرده و با انجام حرکات ساده تری نسبت به تکل، توپ را بدست آورند.

در حالت راش هیچ پنالتی وجود ندارد و به دنبال آن خطا در نزدیکی دروازه، باعث می شود توپ عقب رفته و دوباره مسابقه ادامه پیدا کند.

فوتسال قوانین متفاوت خود را دارد و ضربات آزاد و پرتاب اوت همانند بازی های بزرگ و 11 نفره فوتبال وجود دارند.

همچنین امکان گرفتن پنالتی وجود دارد که پس از 5 خطا، برای هر خطا گرفته می شود. (بعد از پایان نیمه تعداد خطا پاک می شود)

توضیح بخش های مختلف FIFA 2020 Volta : بخش آنلاین و داستانی، لیگ و تور

بازی مسابقات Volta از طریق حالت Kick Off امکان پذیر است، اما معمولا بازیکنان قسمت های داستانی، لیگ یا تور این بخش را تجربه می کنند.

شروع بازی volta fifa 2020

برای شروع مطابق با تصویر بالا بخش volta بازی را انتخاب کنید که پس از انتخاب به صفحه ای انتقال داده خواهید شد که از آن باید یک بازیکن را که از نظر ظاهری و استایل فیزیکی به شما شبیه هست را انتخاب کنید.

لزومی ندارد که کاملا بازیکن شبیه به شما باشد چرا که در منوی بعدی میتوانید آن را به صورت کامل شخصی سازی کنید تا نزدیک ترین شباهت را به شما داشته باشد.

پس از انتخاب و شخصی سازی بازیکن به صفحه اصلی ولتا بازی فیفا 20 وارد خواهید شد که از آنجا امکان انتخاب سه گزینه وجود دارد که هر یک را در زیر توضیح داده ایم.

در صورتی که در شخصی سازی بازیکن با مشکل مواجه شده اید و یا نیاز به آموزش داشتید در بخش دیدگاه ها اگر تعداد درخواست های به بیش از 10 دیدگاه و درخواست برسد یک ویدیوی اختصاصی از شخصی سازی بازیکن برای شما ایجاد خواهیم کرد.

صفحه شروع بازی volta fifa 20

حالت داستانی یا Story mode ولتا فیفا 2020

در بخش داستانی و تک نفره بازی، بازیکنان قادر هستند شخصیت خود را شخصی سازی کرده و به مسابقات و تیم فوتبال خیابانی بپیوندند.

تیمی که در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد اما اهداف بزرگی برای خود قرار داده است و به دنبال موفقیت است.

با بازی در تورنومنت های مختلف و جذب فوتبالیست های جدید به ترکیب، بازیکنان می توانند پیشرفت کنند و برنده مسابقات مختلف شوند.

حالت لیگ یا Volta League 

بخش لیگ و چند نفره Volta به صورت خلاصه بخش کوچکتر و مشابه ای از حالت Season بازی FIFA 20 است.

بخشی که در آن بازیکن باید از پایین ترین بش لیگ شروع کند و اگر در طی فصل امتیازهای کافی جمع آوری شود، تیم بازیکن به لیگ بالاتر صعود می کند. تا زمانی که پیروزی های مداوم بدست آید و امتیازهای کافی جمع آوری شود، رتبه تیم همچنان بهتر می شود و به لیگ های بالاتر می رود.

حالت تور Volta Tour

در این بخش، بازیکنان در مقابل ترکیب ساخته توسط دیگر بازیکنان باید در مسابقات حذفی با یکدگیر رقابت کنند.

در حالت تور، تورنومنت های مختلفی وجود دارد که شرایط ورود و قوانین به آنها نیز متفاوت است و به مسائل مختلفی از جمله رتبه کلی بازیکنان بستگی دارد.

از طریق نقشه جهان تورنومنت های مختلف این بخش قابل مشاهده و انتخاب است.

کنترل های Volta FIFA 2020 : توضیح مهارت ها و دریبل های مختلف بازی

مهارت دریبل در بازی volta fifa 2020

به صورت کلی، کنترل های اولیه بخش Volta همانند مسابقات اصلی بازی Fifa 20 است.

اما چندین تغییر مهم وجود دارد. اولین مورد این است که انجام حرکات دریبل و نمایشی ساده شده اند. کافی است

بازیکن استیک راست و چپ را به هر جهتی حرکت دهد. مهارت هایی که فوتبالیست قادر به انجام آن است به مهارت او در دریبل بستگی دارد.

انجام دریبل همانطور که گفته شد ساده تر شده است، کافی است بازیکن از استیک چپ دسته استفاده کند و به آن جهت دهد تا فوتبالیست براساس مهارت ها خود، یک حرکت فانتزی انجام دهد و توپ را از بالای سر مدافع حریف رد کند.

فوتبالیست هایی که 4 و 5 ستاره دارند، قادر هستند از دریبل های بیشتر و پیشرفته تری استفاده کنند.

همانطور که در قبل ذکر شد، در این بخش بازی امکان تکل زدن وجود ندارد.

اما به جای آن، چیزی به نام «تکل سخت» اضافه شده است که به بازیکنان امکان می دهد با انجام یک حرکت مشابه تکل (اما ساده و کوتاه تر) برای حریفان مشکل درست کنند.

البته لازم به ذکر است که در Volta معمولا فوتبالیست ها به صورت خودکار در مقابل توپ قرار می گیرند و در برابر شوت ها دفاع می کنند و نیازی نیست از تکل سخت برای دفع شوت استفاده شود.

در مسابقات بزرگتر که دروازه بان نیز حضور دارد، شوت ها همانند مسابقات اصلی 11 نفره انجام می شود. اما در مسابقات راش، شوت ها اندکی راحت تر انجام می شود و با اندکی دقت، توپ دقیقا همانجایی می رود که نشانه گرفته شده است.

همچنین در بخش Volta با استفاده از استیک سمت چپ دسته، این امکان وجود دارد که بازیکن پاس، شوت و ارسال های نمایشی نیز داشته باشد.

با اینکه معمولا اثر کمتری دارند و خطر از دست رفتن یا خطای این حرکات بالاست، اما در مواقع مخصوص می توانند مفید باشند. بازیکنان می توانند با افزایش ردیف Flair در مهارت فوتبالیست، مهارت او را در این حرکات افزایش دهند.

 

پیشرفت در Volta FIFA 2020 : توضیح نحوه رشد تیم و فوتبالیست ها

با پیشرفت در Volta، بازیکن می تواند شخصیت ساخته شده خود را بهبود بخشد و یا با جذب فوتبالیست های جدید، تیم خود را قدرتمند تر کند.

جذب فوتبالیست های جدید ساده است: پس از هر پیروزی (از جمله بخش آنلاین) این فرصت وجود دارد که بازیکن یک فوتبالیست از تیم حریف را انتخاب کند.

همچنین امکان این وجود دارد در هنگام انجام خط داستانی بازی، بسیاری از فوتبالیست های حرفه ای فوتبال خیابانی جذب تیم شوند.

آمار و مهارت های شخصیت ساخته شده توسط بازیکن بعد از هر مسابقه بهبود می یابد و هرچه عملکرد بهتری از خود نشان دهد، رشد و پیشرفت او سریعتر خواهد شد.

ویژگی های اصلی و کلی فوتبالیست براساس شخصی سازی های انجام شده از جمله قد و شکل بدنی مشخص می شود.

به عنوان مثال بازیکنان کوچک و لاغر معمولا سریع هستند و افراد بزرگ و هیکلی در دفاع بهتر عمل می کنند. مهارت هایی که از درخت مهارت انتخاب می شوند نیز تاثیر بسیاری دارند.

با انجام مسابقات بازیکن امتیاز مهارت بدست می آورد، امتیازهایی که با آنها می تواند مهارت های فوتبالیست خود را ارتقا دهد.

درخت مهارت 3 شاخه اصلی دارد، مهاجم، هافبک و مدافع. نحوه استفاده از امتیازهای مهارت برعهده خود بازیکن است و می تواند در هر شاخه ای که در نظر دارد مهارت های فوتبالیست خود را ارتقا دهد.

درخت مهارت در بازی ولتا فیفا 2020

نحوه دریافت لباس و پوشیدنی های مختلف در Fifa 20 Volta

با پیشرفت در بازی Volta FIFA 2020 ، لوازم و لباس های مختلف بدست می آید که از آن برای شخصی سازی فوتبالیست ها می توان استفاده کرد.

لباس های ساده از ابتدای بازی در دسترس قرار دارند، اما بازیکنان برای اعمال مد روز بر فوتبالیست خود باید چالش های مختلفی را انجام دهند.

این چالش ها به صورت گروهی در دسترس قرار دارند و به ترتیب باید انجام شوند. به عنوان مثال، یک چالش بازی پیروزی در دو مسابقه تور در یک زمین خاص است.

پس از انجام این چالش، بازیکن قادر است چالش بعدی را انجام دهد، که در این چالش باید یک مدل خاص بازیکن جذب تیم شود. فقط امکان فعال کردن یک چالش از یک گروه در یک زمان وجود دارد.

هر چالش به عنوان پاداش یک لباس یا وسیله ظاهری را به بازیکن می دهد. هرچه چالش سخت تر باشد، جایزه بهتری نیز خواهد داشت.

باز کردن امکانات بازی ولتا فیفا 2020

همچنین این امکان وجود دارد که بجای انجام چالش ها، از Volta Coin برای خرید لباس و دیگر موارد ظاهری استفاده شود. این سکه ها از طریق انجام مسابقات بدست می آید.

صرفا بازی کردن مسابقات سکه به همراه خواهند داشت، اما پیروزی در آنها با رتبه بالای تیم این جوایز را بیشتر می کند. پیروزی در تورنومنت یا لیگ ولتا نیز جوایزی به همراه خواهند داشت.

از سکه همچنین می توان برای خرید وسایل تکراری نیز استفاده کنید. وسایلی که می خواهید دیگر اعضای تیم نیز داشته باشند.

ترفندهای بازی Volta FIFA 2020 : نحوه پیروزی در مقابل هوش مصنوعی و بازیکن (PVP)

برنده شدن در بازی volta fifa 2020

بازی کردن بخش ولتا فیفا 2020 به مانند این است که آموزش فیفا از ابتدا شروع شود. سرعت بازی سریعتر شده است، فضا تنگ تر و موقعیت قرارگیری فوتبالیست ها مهم تر از همیشه است.

نکاتی برای شروع بازی volta fifa 2020

1- کنترل و مدیریت مدافعینی که توپ در اختیار ندارند بسیار مهم است.

با قرار دادن آنها در جایگاه های مناسب می توان توپ ها را در میانه راه قطع کرد و فضاهای حرکت مهاجمین را بست و در زمان مناسب، با انجام فشار بر روی بازیکن حریف توپ بدست آید. قرار ندادن بازیکنان در جایگاه های مناسب، یک گل ساده را به حریف تقدیم می کند.

2- یادگیری چندین حرکت ساده اما مفید ضروری است. شناخت دریبل ها و حرکات نمایشی مفید و تمرین آنها می تواند برگ برنده بازی ها باشد.

3- نگرانی درباره انجام تکنیک های متفاوت و مداوم نیاز نیست، در Volta فوتبالیست ها معمولا براساس مهارت های خود اکثر کارها را به خوبی انجام می دهند.

یکی از نکات خیلی مهم در گیم پلی، عدم انجام تکل تا زمانی است که اطمینان وجود داشته باشد تکل موفقیت آمیز خواهد بود. در Volta فوتبالیست های زیادی در زمین حضور ندارند و تکل اشتباه می تواند فضای خالی بسیاری در اختیار حریف قرار دهد.

4- ارسال صحیح توپ بسیار مهم است. کافی است با یک پاس دقیق و حساب شده، مهاجم صاحب توپ شود و گل به آسانی به ثمر برسد. زمین های بازی خیلی بزرگ نیستند و می توان از این مزیت استفاده کرد.

پس از این پس در مسابقات 2v2 یا 3v3 بهتر است بازیکنان عجله نداشته باشند و بهترین موقعیت را برای پاس دادن انتخاب کنند.

5- در زمین های بزرگ، پرتاب های بزرگ معمولا مفید است. مخصوصا در زمان هایی که تیم حریف در موقعیت هجومی است و مهاجم بازیکن در خط دفاعی حریف تنها قرار دارد.

6- عجله ممنوع! اغلب حریف برنامه حمله خود را چیده است و منتظر یک فرصت است، در این برنامه حمله، دریافت توپ از بازیکن و ضدحمله نیز وجود دارد. نگه داشتن توپ و انتظار برای حرکت حریف بهترین تاکتیک است.

دریبل و مهارت های نمایشی در این قسمت می توانند مفید باشند و به حفظ توپ و حرکت با آن کمک کنند.

7- از فضاهای خالی استفاده شود. اکثر بازیکنان Volta به دلایل مختلف، فضاهای باز را در اختیار حریف می گذارند، فضاهایی که می تواند توسط بازیکن استفاده شود و با یک حمله سریع و غافلگیرکننده، گل بدست آید.

8- هرگز دروازه بان از دروازه خارج مشود. در Volta دروازه بانان خارج از دروازه بی فایده هستند.

9- تسلیم هرگز! در Volta بازگشت به بازی چندان سخت و زمان بر نیست. کافی است که روحیه حفظ شود و با حملات برنامه ریزی شده، حتی بازی هایی که با 3 گل اختلاف بازیکن عقب است را جبران کند.

بازی هایی در Volta برگزار شده است که هر دو تیم بیش از 10 گل به ثمر رسانده اند، پس جای نگرانی نیست!

10- ترکیب های مختلف آزمایش شود. شاید فوتبالیستی که از لحاظ مهارتی در جایگاه پایین تری قرار دارد، بتواند در ترکیب درست، مشکلات تیم را حل کند. بازیکنان نیاز است با استفاده از ترکیب های مختلف، بهترین ترکیب را برای خود و فوتبالیست های خود پیدا کنند.

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز نکاتی را بلد هستید و از آنها برای پیروزی بر حریفان استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات این تکنیک ها را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.