در این مطلب با 8 مورد از ترفندهای جدید بازی فیفا 19 با شما همراه خواهیم بود. می خواهید قبل از اینکه بازی فیفا 19- FIFA 19 وارد بازار شود، مثل تمرین های قبل از شروع فصل کمی تمرین کنید؟ در اینجا بهترین توصیه هایمان را به شما ارائه می دهیم.

فیفا 19 این هفته وارد بازار می شود و مانند همیشه احتمال دارد که چند روز طول بکشد که با بازی کلنجار بروید تا بازی دست تان بیاید و با تغییرات آن رو به رو شوید؛ به خصوص در مورد ویژگی جدید Timed Finishing.

البته ما از قبل با این بازی آشنا بودیم و برایمان چیز جدیدی نیست. ما هفته گذشته را بی وقفه در حال بازی کردن فیفا بودیم و لیستی از نکاتی را فراهم کردیم که به شما کمک می کنند که خیلی سریع بتوانید خودتان را با بازی جدید وفق دهید.

آشنایی با 8  مورد از ترفندهای حرفه ای بازی فیفا 19

1. عجله نکنید

Timed finished fifa 19

ویژگی جدید  Timed Finishing در فیفا 19 می تواند بسیار موثر باشد، اما یاد گرفتن طرز استفاده از آن نیز می تواند سخت باشد.

برای این کار باید بعد از اینکه دکمه شوت یکبار فشار داده شد، با یک زمانبندی دقیق دوباره فشار داده شود.

پیدا کردن یک زمان دقیق بین این دو ضربه، تفاوت بین آه حسرت و فریاد خوشحالی را برای شما ایجاد می کند.

بهترین راه برای تمرین کردن این است که  Trainer را روشن کنید، مد Movement & Mechanics را انتخاب کنید اما سایر کمک ها را به جز Timed Finishing غیر فعال نمایید.

با این کار هنگام شوت زدن یک نوار رنگی بازخورد بالای سر بازیکن شما نمایش داده خواهد شد، چیزی شبیه swing- o- meters (یک دستگاه گرافیکی که اثرات نوسان را از یک طرف به دیگری نشان می دهد) در بازی های گلف. زمانی که نوار کاملا سبز شود، زمان درستی برای زدن ضربه دوم است.

حالا سطح سختی بازی را کمی کمتر کنید و کمی راحت تر بازی کنید.

به این ترتیب مدافعان حریف در متوقف کردن شما کمی کندتر خواهند بود و این به شما فرصت کافی را خواهد داد که بر روی زمانبندی شوت هایتان تمرکز کنید.

2. اما این کار را زیاد تکرار نکنید

زمانی که با توانایی های این ویژگی آشنا شدید، ممکن است وسوسه شوید که همیشه از آن استفاده کنید؛ اما به یاد داشته باشید که این کار ریسک بیشتری دارد.

اگر در این کار اشتباه کنید، ممکن است موقعیتی را از دست بدهید که ممکن بود آن را با یک ضربه استاندارد و معمولی تبدیل به گل می کردید.

هنگامی که در جلوی دروازه تجمع بازیکنان زیاد می شود نیز مراقب باشید.

وقتی توپ در محوطه جریمه است و شما به دنبال کسی هستید که توپ را وارد دروازه کند، ممکن است وسوسه شوید که دکمه شوت را فشار دهید و امیدوار باشید که گل می شود.

اما حالا در چنین موقعیتهایی می توان به آسانی Timed Finish را فعال کرد و به جای زدن به زیر توپ، شما احتمالا توپ را تحت کنترل خودتان در خواهید آورد و آن را تبدیل به گل خواهید کرد.

3. از حرکات فلیک Flick استفاده کنید

blank

فلیک حرکتی است که در آن یک بازیکن به سرعت و با مهارت، با سر یا پا ضربه ای رو به جلو به یک توپ در حال حرکت می زند.

EA تعداد زیادی از حقه ها و حرکات فلیک جدید را به بازی اضافه کرده است و افرادی که عاشق خودنمایی هستند، ممکن است ساعت ها وقت صرف کنند تا به طرز ماهرانه ای از آنها استفاده کنند، اما از میان آنها یک مورد بسیار ساده وجود دارد که هر کسی می تواند به آسانی از آن استفاده کند.

فشردن استیک راست به داخل (R3)، مهم نیست که توپ نسبت به بدن بازیکن کجا باشد، فشردن استیک راست این دستور را به آنها می دهد که توپ را با حرکت فلیک به هوا پرتاب کنند.

فشار دادن دوباره آن باعث می شود که آنها سعی کنند که به این کار ادامه دهند. اگر این حرکت را با حرکاتی که با فشار دادن استیک چپ انجام میشوند ترکیب کنید، حتی می توانید flick turn هایی را به سبک دنیس برگکمپ انجام دهید.

4. زمان را در دست بگیرید

حالا که جنگ فیزیکی بین بازیکن ها چیزی بیشتر از قدرت نمایی است، فشردن تریگر چپ می تواند هنگامی که سعی در تصاحب توپ یا نگه داشتن توپ دارید، کارهای فوق العاده ای را برایتان انجام دهد

اگر توپ در اختیار شماست و دفاع حریف کمی بیش از حد به شما نزدیک می شود، از بدن بازیکن برای محافظت از توپ استفاده کنید و درحالی که به دنبال کسی برای پاس دادن می گردید، تریگر چپ را برای دور نگه داشتن آنها فشار دهید.

اما به یاد داشته باشید که شما برای این کار تمام روز را وقت ندارید.

این موضوع برای مبارزه بازیکنان در هوا بر سر توپ نیز صدق می کند. اینکه چه کسی اول سرش را به توپ می رساند، اغلب برنده آن لحظه را مشخص می کند و نگه داشتن سریع تریگر چپ می تواند به شما کمک کند که بییشتر از حریف تان به هوا بپرید.

5. سعی نکنید کاری که نمی دانید چقدر برایش شانس دارید را بزور انجام دهید

تغییر در روشی که مبارزات 50/50 انجام می شود، همراه با تاثیری که  Active Touch بر روی چگونگی حرکت توپ می گذارد، به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که یک پرش یا ضربه ناموفق شما را وادار به عقب نشینی کند.

این به آن معنی است که همیشه ارزش آن را ندارد که برای توپی ریسک کنید که از تصاحب کردن آن یا گل کردن آن مطمئن نیستید.

بنابراین شما گاهی اوقات فقط باید به این فکر کنید که به جای آنکه سعی کنید از حریف پیشی بگیرید، موقعیت خود را حفظ کنید و از فضای خود محافظت کنید.

اما از تکل زدن هراسی نداشته باشید. حتی وقتی که فکر نمی کنید بتوانید توپ را تصاحب کنید، گاهی اوقات تنها اقدام به تکل زدن برای از بین بردن تمرکز حریف کافی است.

6. توپ را زود سانتر کنید

سانتر توپ در فیفا 19

شما احتمالا از تلاش برای سانتر کردن توپ در فیفا 18 ناامید شده بودید.

جز اینکه سانتر کردن سخت بود و سانتر ها کوتاه بودند، اینکه آیا در نهایت مهاجم شما می توانست توپ را بگیرد یا نه کاملا به شانس شما بستگی داشت.اما سانتر ها در فیفا 19 بهتر شده اند.

توپ هایی که زود به دست بازیکنتن میرسند خطرناک هستند، خصوصا اگر شما بازیکنانی را داشته باشید که از میانه زمین  به جلو دویده باشند، بنابراین آنقدر معطل نکنید تا محوطه جریمه حریف شلوغ شود.

توپ را زود سانتر کنید و به هم تیمی هایتان اعتماد کنید که وقتی توپ به زمین رسید، آنها خود را به توپ می رسانند و فراموش نکنید که می توانید هنگام زدن ضربات سر و همچنین ضربات والی از Timed Finishing استفاده کنید

7. استفاده از سرعت را متوقف کنید

سریعترین بازیکنان در فیفا 18 طوری خود را از دست مدافعین رها می کردند که انگار در حال یک فوروارد سریع هستند، اما سرعت در فیفا 19 کمی کنترل شده تر است.

بنابراین شما نمی توانید زیاد روی سرعت بازیکنان تان حساب کنید که البته این چیز خوبی است.

همچنین به نظر میرسد که وقتی بازیکنان برای مدت زیادی به سرعت می دوند، بیشتر خسته می شوند و این قانون وقتی بازیکنان به آن طرف زمین می رسند، بر کارایی آنها تاثیر خواهد گذاشت.

بنابراین زیاد از دکمه سرعت را نگه ندارید.

8. از سیستم جدید تاکتیک های پویا استفاده کنید

گیم پلن جدید بازی فیفا 19

قبلا تغییر فکری که میشد با ضربه زدن به چپ یا راست  D-pad در بازیکنان ایجاد کرد، این بود که باعث می شد بازیکنان در زمین به جلو بکشند یا به عقب برگردند،

اما در بازی فیفا 19 می توان خیلی بیشتر بر روی تفکر بازیکنان کار کرد.

حالا شما می توانید سیستم های تاکتیکی کاملا متفاوتی را انتخاب کنید.

می توانید مواردی مانند اینکه بازیکنان می خواهند چقدر سریع توپ را به سمت جلوی زمین ببرند؛ اینکه تیم شما چگونه وقتی در حال دنبال کردن بازی است، پرس را انجام می دهد.

اینکه زمانی که می خواهید بازی را در دست خودتان نگه دارید، هنگام زدن ضربات کرنر و ضربات آزاد، چه تعداد از بازیکنان شما باید در محوطه جریمه باشند و خیلی چیز های دیگر را تغییر دهید.

تغییر دادن این تنظیمات و فعالسازی آنها ساده است اما این تغییرات می توانند تاثیر زیادی را بر روند بازی شما بگذارند.

در صورتی که بازی فیفا 19 را به تازگی آغاز کرده اید حتما مطلب زیر که شامل 11 ترفند آموزشی اساسی برای شروع بازی فیفا 19 تهیه شده است را مطالعه کنید.

11 ترفند بازی فیفا 19 که باید قبل از شروع بازی بدانید