راهنما و آموزش بازی فورتنایت : پایه ای ترین نکات برای بازیکنان تازه کاری که برای اولین بار مبارزه بتل رویال (battle royale) را شروع می کنند.

همه ما می دانیم که مدت زیادی از معرفی بازی فورتنایت می گذرد اما هنوز همه با آن آشنا نیستند.

اما اگر بالاخره می خواهید وارد مبارزه بتل رویال شوید و به دنبال یک آموزش بازی فورتنایت برای افراد تازه کار می گردید، ما در اینجا به شما کمک می کنیم که بازی را خیلی آسان شروع کنید.

جنگ در فصل 9 بازی fortnite با ویژگی های نوآورانه ای ادامه می یابد، بنابراین، اگر از قبل با این بازی آشنا نیستید، هنوز این فرصت را دارید که بازی را شروع کنید و حتی شاید آنقدر مهارت پیدا کنید که یک ویکتوری رویال را ببرید.

اگر به دنبال آموزش ها و ترفندهایی برای بازی فورتنایت می گردید، ما تمام این نکات و ترفندهایی که می توانند به شما کمک کنند که بفهمید چگونه باید بازی کنید، بجنگید و از همه مهم تر تا مراحل آخر بازی زنده بمانید تا در بازی پیشرفت کنید را می دانیم.

سوار اتوبوس جنگ (Battle Bus) شوید، از راننده تشکر کنید، به زودی مبارزه را شروع خواهیم کرد.

 

آموزش بازی فورتنایت

در ادامه با آموزش های بازی فورتنایت Fortnite برای شروع بازی و گیمرهای تازه کار همراه ما باشید.

1. نمی توانید چیزهایی که از جزیره spawn بر میدارید را همراه خود ببرید

وقتی برای اولین بار به جزیره spawn وارد می شوید، اسلحه ها، مهمات و مصالح ساختمانی را خواهید یافت که در اطراف پراکنده شده اند و منتظرند که آنها را بردارید و شما این امکان را دارید که آنها را بردارید، اما نمی توانید آنها را با خود به نقشه فورتنایت (Fortnite map) ببرید.

جزیره Spawn را یک مکان تمرینی برای یاد گرفتن نحوه بازی در نظر بگیرید.

اگر چه احتمالا حداکثر فقط برای یک دقیقه آنجا خواهید ماند تا اینکه صد بازیکن وارد بازی شوند.

شما می توانید به طرف هر کسی که در اطراف است شلیک کنید اما این اسلحه ها به هیچ کس آسیبی وارد نخواهند کرد یا اگر موقتا حس صلح طلبی دارید و نمی خواهید به کسی شلیک کنید، سعی کنید دست تان را در ساختن خیلی سریع یک ساختمان کوچک آماده کنید (در نکته 8 ام جزئیات بیشتری را در این باره ارائه خواهیم داد).

2. تا آنجا که ممکن است پیاده شدن از اتوبوس (Battle Bus) را به تعویق بیندازید

اتوبوس شروع بازی فورتنایت

صدای بوق بتل باس هر زمان که بتوانید بر روی نقشه زیر آن بپرید به صدا در می آید اما در برابر میل پیوستن به جمع بازیکنانی که سعی می کنند هر چه سریع تر به پایین بپرند مقاومت کنید.

در عوض سعی کنید تا زمانی که فقط حدود 3 ثانیه باقی مانده است که بتل باس به انتهای مسیر پرواز خود برسد صبر کنید و سپس بپرید.

در این صورت در جایی فرود می آیید که بازیکنان کمتری در آن خواهند بود و یا هیچ بازیکنی در آنجا نخواهد بود که در دو دقیقه اول مسابقه به روی تان اسلحه بکشد و رقابت کمتری بر سر غنائم وجود خواهد داشت.

زمانی که دارید با گلایدر به پایین می روید، سعی کنید بر روی یک خانه یا یک ساختمان فرود بیایید زیرا به احتمال زیاد درون آنها صندوقچه ای وجود دارد یا حداقل بعضی از آیتم ها و غنیمت های اصلی در آنها یافت می شوند.

برای وارد شدن به این ساختمان ها با تبر به سقف آنها ضربه بزنید تا داخل شوید. حالا که حرف از گلایدر شد …..

3. گلایدر به صورت اتوماتیک کار می کند

زمانی که دارید از بتل باس به پایین می پرید، راهی وجود ندارد که گلایدر را دیرتر به کار بیاندازید زیرا وقتی که به ارتفاع مشخصی در بالای زمین رسیدید، گلایدر به طور اتوماتیک باز می شود.

چتر فقط زمانی که بر زمین فرود آمدید باز می شود، بنابراین صبر کنید و نزدیک ترین فاصله را تا یک ساختمان پیدا کنید.

4. قبل از اینکه مقدار زیادی از معجون محافظتی بنوشید، کمی از آن بنوشید

نوشیدن معجون سلامتی در فورتنایت

در اطراف نقشه بطری های آبی کوچک و بزرگی را پیدا خواهید کرد که اگر از تریگر راست برای نوشیدن آنها استفاده کنید، به شما به ترتیب 25 شیلد و 50 شیلد می دهند (همان دکمه ای که برای شلیک کردن استفاده می کنید).

وقتی که تعداد شیلد های شما به 50 یا بیشتر از آن رسید دیگر امکان این را نخواهید داشت که بیشتر از بطری های کوچک بنوشید، بنابراین سعی کنید آنها را اول بنوشید تا جای اضافه ای در کوله بارتان نگیرند.

امکان نوشیدن از بطری های بزرگ شیلد به هر مقداری وجود دارد و فرقی نمی کند شیلد شما در چه سطحی است. پس اگر یکی از آنها را در مسیرتان یافتید: در آن را بردارید و هر چه سریع تر جرعه جرعه بنوشید.

5. تفنگ های جنگی یا SMG ها اسلحه های خوبی برای شروع کار هستند

به عنوان یک قانون کلی، وقتی که برای اولین بار سعی می کنید که بازی با فورتنایت را یاد بگیرید، همیشه سلاح های جنگی یا SMG ها را با خود داشته باشید.

تفنگ های تک تیر انداز در فاصله های زیر 75 متری کارایی نخواهند داشت، بنابراین اگر چه بهتر است یکی از آنها را دم دست تان نگه دارید اما از آنها در مبارزاتی که در فواصل نزدیک انجام می شوند استفاده نکنید، مگر آنکه واقعا مجبور باشید.

چیز دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که وقتی در حال یاد گرفتن بازی فورتنایت هستید و اگر می خواهید در یک مبارزه نفر به نفر به کسی از نزدیک شلیک کنید، بهتر است استفاده از شات گان را در اولویت قرار دهید.

البته باید بگوییم که شات گان ها آسیب خیلی زیادی را وارد می کنند و برای کشتن با یک شلیک مناسب هستند، بنابراین وقتی در حال جستجو در خانه ها، زیر زمین ها و یا هر فضای کوچک دیگری هستید یکی از آنها را دم دست تان بگذارید.

6. به درجه کمیاب بودن آیتم ها توجه کنید

آیتم های کمیاب در فورتنایت

اسلحه های خاکستری معمول ترین اسلحه ها هستند و بعد از آن اسلحه های سبز، آبی، بنفش و طلایی به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

اسلحه های طلایی مانند RPG و تفنگ جنگی SCAR قدرت فوق العاده ای دارند، بنابراین اگر دیدید که جایی روی زمین افتاده اند به آسانی از آنها نگذرید.

بر روی Up در D-pad بزنید تا آنها را به کوله بارتان منتقل کنید و اگر نمیتوانید تصمیم بگیرید که باید کدام یک از آنها را بردارید، می توانید بر روی اسلحه هاور کنید تا ببینید که هر کدام قدرت آسیب رسانی هر کدام چقدر است.

7. با هدفون روشن بازی کنید

حتما در حین بازی یک جفت هدفون مناسب را روی گوش هایتان داشته باشید زیرا شنیدن صدای پاها (یا به احتمال بیشتر صدای شلیک های اسلحه) و تشخیص اینکه این صدا ها از کدام طرف می آیند می تواند تفاوت بین مرگ وبازگشت دوباره پس از مرگ را برای تان ایجاد کند.

دانستن اینکه بازیکنان در چه جهتی حرکت می کنند به شمابه اندازه چند ثانیه ارزشمند فرصت می دهد تا خود را آماده کنید، می توانید اسلحه تان را عوض کنید و شات گان بردارید یا خیلی سریع یک پوشش برای خودتان بسازید.

8. قبل از آنکه بهبود پیدا کنید یه Cover یا پوشش ایجاد کنید

ایجاد دیوار برای درمان در فورتنایت

وقتی بحث بر روی موضوع ساختن باشد، باید بگویم شما باید همیشه و همیشه قبل از آنکه درمان را شروع کنید، دیوار ها را دور خود بسازید.

درمان کردن و نوشیدن معجون های محافظتی (shield)، هر دو چند ثانیه ارزشمند را زمان میبرند ( بیشتر از 10 ثانیه برای کیت های درمانی ).

در طول این زمان شما نمی توانید حرکت کنید، شلیک کنید یا درحقیقت تقریبا هیچ کار دیگری غیر از حرکت دادن دوربین انجام دهید و این به معنی آن است که شما واقعا در شرایط بسیار آسیب پذیری هستید.

بنابراین این دیوار ها مانع از اصابت گلوله ها به شما می شوند. دیوار ها می توانند به صخره ها و تپه ها متصل شوند، بنابراین نیازی نیست که به دنبال یک فضای خالی بگردید.

9. در طبقه های بالاتر از سوم خطر سقوط وجود دارد

سقوط کردن از یک ارتفاع قابل توجه (بالاتر از سه طبقه، به طور دقیق تر وقتی سه دیوار استاندارد بر روی هم قرار می گیرند) مقدار زیادی از سلامتی تان را از بین خواهد برد.

بنابراین یا رمپ ها را از بالا به پایین بسازید یا سعی کنید که از روی تپه ها یا پرتگاه ها به طرف پایین سر بخورید.

10. همیشه سعی کنید که در مبارزات ارتفاع بالاتر را از آن خود کنید و نسبت به دشمن در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشید

مبارزه در ارتفاعات بالاتر فورتنایت

وقتی اوضاع سخت شد و با یکی از 100 بازیکنی که در نقشه وجود دارند وارد یک مبارزه تیر اندازی شدید، بهتر است تا آنجا که ممکن است در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشید.

مطمئن شوید که بالاتر از حریف تان هستید، چه با ساختن رمپ هایی به طرف آسمان یا با پریدن های مکرر (که باعث می شوند که شلیک به طرف شما سخت تر باشد).

یک استراتژی خوب این است که چهار دیوار را به شکل یک مربع به دور خود بسازید. سپس رمپی را به طرف دیوار بسازید تا با حریف تان رو در رو شوید.

یک کار برای شما یک سکوی خوب را برای تک تیر اندازی فراهم می کند و می توانید در زمان ریلود شدن از آن پایین بیایید.

تنها کاری که می کنید این باشد که فرمول ساختن به طرف بالا را تکرار کنید (بپرید تا زیر پایتان را بسازید) تا اینکه در یک برج موقتی قرار بگیرید و دست بالا تر را در مبارزه داشته باشید، علاوه بر این، اسلحه، نارنجک و هر چیز دیگری که دارید نیز در ارتفاعی بالاتر از حریف قرار می گیرد.

11. نارنجک ها، بانداژها یا معجون های محافظتی را در کوله بار خود داشته باشید

ارزش آن را دارد که حداقل یکی از آیتم های بالا را در جعبه ابزار های خود داشته باشید.

نارنجک ها یک راه عالی برای خراب کردن بخشی از پوشش حریف تان هستند؛ خصوصا اگر پایین ترین قسمت ساختمان هایی که ساخته اند را مورد هدف قرار دهید.

زمانی که پایین ترین طبقه آن خراب شد، باقی آن فرو خواهد ریخت و به این ترتیب پوشش شان از آنها گرفته خواهد شد و آنها مستقیما جلوی گلوله شما قرار خواهند گرفت.

درمان های بیشتر و محافظ ها (shield) زمانی که در گوشه ای تنها مانده اید اما هنوز نمی خواهید تسلیم شوید به دردتان خواهند خورد یا اینکه می توانید اگرهم تیمی هایتان نیاز به کمک های اولیه فوری داشتند، آنها را با هم تیمی هایتان بدهید.

12. درختان را تخریب کامل نکنید

قطع درختان در بازی فورتنایت

استفاده از تبر برای خراب کردن درخت ها راه اصلی بدست آوردن چوب برای ساختن ساختمان ها است، اما درخت ها را به طور کامل تخریب نکنید.

در عوض وقتی سطح سلامت درخت ها در نوار ضربه (hitbar ) به 50 رسید، ضربه زدن را متوقف کنید زیرا به جای گذاشتن ردیفی از گیاهان تخریب شده موجب می شود که دنبال کردن و ردگیری شما و شکار کردن شما برای بازیکنان دیگر به طور قابل توجهی آسان شود.

13. انواع مختلفی از بمب ها وجود دارند

مشخص است که نارنجک ها چه می کنند اما اگر بمب های سایه ای (shadow) یا بوگی (boogie) را پیدا کردید گیج نشوید.

بمب های سایه ای برای چند ثانیه شما را از دیدرس پنهان می کنند و همچنین به شما این امکان را می دهند که سریع تر حرکت کنید و از روی دیوار بپرید، بنابراین می توانید قبل از اینکه دوباره ظاهر شوید به طور پنهانی خود را به پشت دشمنان خود برسانید.

بمب های بوگی شبیه توپ های دیسکوی کوچک هستند که باعث می شوند که دشمنان به طور غیر قابل کنترلی شروع به رقصیدن کنند و این به این معنی است که آنها نمی توانند به روی شما سلاح بکشند…

اما شما قطعا می توانید که گلوله های اسلحه تان را بر روی آنها خالی کنید، البته اگر خودتان تحت تاثیر این انفجار قرار نگیرید.

14. مطمئن شوید که مد درستی را از لابی انتخاب کرده اید

انتخاب مد صحیح لابی در فورتنایت

وقتی بازی را شروع می کنید، بازی به طور اتوماتیک شما را در یک گروه قرار می دهد که هر بخش از این گروه به صورت تصادفی با بازیکنان پر شده است.

شما ممکن است بخواهید به جای بازی در گروه به صورت تکی یا دو نفره بازی کنید، بنابراین ابتدا مد بازی را عوض کنید. بازی در هر مدی که باشد، در بالای دکمه “Ready” نشان داده می شود.

15. به حالت نیم خیز حرکت کردن صدای پای تان را به حداقل می رساند

برای دزدکی رفتن باید به روش مخفیانه ای عمل کرد و مخفیانه عمل کردن یک راه عالی برای این است که خودتان را به آن بتل رویال مطلوب نزدیک کنید.

مخفی نگه داشتن خود بخشی از مشکل است، اما اگر درحالی که نیم خیز هستید، حرکت کنید، حرکت تان نسبت به دویدن بسیار آهسته تر و بی سر و صدا تر خواهد بود.

این کار اگر بتوانید صدای کسی که در اطراف تان است را بشنوید، حیله بسیار مفیدی است زیرا می توانید قبل از اینکه آنها به دنبال شما بیایند، تدبیری بیاندیشید که خود را به مخفیگاه بهتری برسانید.

16. مجبور هستید که برای آنکه جوایز بیشتری را دریافت کنید، جواز ورود به مبارزه را بخرید

blank

اگر چه بدون اینکه هیچ پولی خرج کنید هم جوایز زیادی برای بدست آوردن وجود دارند، اما اگر می خواهید بهترین اسکین ها و آیتم های دیگر را داشته باشید باید چالش های Fortnite Battle Pass Challenges را به طور کامل پشت سر بگذارید.

این چالش ها در پس جوار مبارزه ( Battle Pass) قفل شده اند و برای باز شدن قفل آنها و دستیابی به این چالش ها باید جواز ورود به مبارزه یا بتل پس را بخرید.

قیمت آن 950 V-Bucks است، یعنی شما نیاز خواهید داشت که کوچکترین بسته V-Bucks را با قیمت 9.99 دلار یا 7.99 یورو بخرید.

بعد از آن دیگر باید بازی و هر تعداد که می توانید چالش ها را پشت سر بگذارید تا بعضی از لوازم و وسایل مخصوص را بدست آورید.

17. می توانید تقریبا هر چیزی را با تبر بشکنید

اگر فکر می کنید که در یک ساختمان گیر افتاده اید یا ساختمانی را دور خودتان ساخته اید نترسید.

شما می توانید تقریبا هر چیزی را با تبر بشکنید، پس تنها کاری که باید بکنید این است که با ضربه زدن و خراب کردن راه خود را باز کنید.

اما مراقب باشید که آیکن های دایره ای قرمز کوچکی که ظاهر می شوند به این معنی هستند که شما در حال ایجاد سر و صدایی هستید که هر کس که در نزدیکی شما باشد قادر به شنیدن آن خواهد بود، بنابراین وقت بگذارید و سعی کنید که راهی برای بیرون رفتن از آن مخمصه ای که در آن گیر افتاده اید پیدا کنید.

18. شما می توانید اسکین ها، استیکرها و شکلک های موجود در گنجه تان را تغییر دهید

اسکین ها، استیکرها و شکلک ها در فورتنایت

تمام اسکین ها، آیکن های بنر، چتر ها، ابزار های برداشت، صفحات بارگذاری، پس دمه ها، شکلک ها، رقص ها، اسپری ها و خیلی از چیزهای دیگر در گنجه شما قرار دارند.

شما می توانید قبل از هر بازی آنها را از گنجه بردارید یا در آنجا بگذارید، اما این امکان را نخواهید داشت که در طول بازی آنها را تغییر دهید.

بنابراین قبل از هر بازی مطمئن شوید که ظاهرتان را دوست دارید و خود را با آیتم های مناسبی تجهیز کرده اید.

19. می توانید روزی یکبار چالش روزانه تان را تغییر دهید

تغییر چالش روزانه در فورتنایت

چالش های روزانه روزی یکبار عوض می شوند، اما اگر از آنها خوشتان نمی آید می توانید روزی یکبار عوض شان کنید.

وقتی در لابی هستید بر روی استیک آنالوگ چپ کلیک کنید تا چالش های روزانه تان نشان داده شوند، سپس گزینه ای که می خواهید جایگزین کنید را انتخاب کنید.

دوباره بر روی استیک آنالوگ چپ کلیک کنید تا آن را رد کنید، بعد از آن یک چالش دیگر را به جای آن گزینه دریافت خواهید کرد.

مهم است که به این نکته اشاره کنیم که به محض اینکه چالشی را شروع کردید، این چالش تا زمانی که آن را کامل نکنید باقی خواهد ماند. بنابراین قبل از اینکه خیلی بی پروا بازی را شروع کنید، چالش های روزانه تان را بررسی کنید.

20. از مد پلی گراند Playground برای آشنا شدن با نقشه استفاده کنید

یکی از جنبه های کلیدی پیشرفت در بازی فورتنایت یاد گرفتن نقشه است. شروع بازی عمومی و هر بار مبارزه با 99 بازیکن دیگر، در صورتی که در مبارزه موفق نباشید می تواند کاملا خسته کننده شود.

بنابراین ابتدا به مد پلی گراند بروید و نقشه را هر طور که دلتان می خواهد مورد کاوش قرار دهید.

شما آزادانه کنترل جزیره رویال بتل را در دست خواهید داشت، از Frosty Flight ها گرفته تا Wailing wood ها و هر جای دیگری در بین آنها.

همچنین تمام صندوقچه ها و اتومبیل ها حتما در مد پلی گراند ظاهر می شوند، بنابراین می توانید بفهمید که هر صندوقچه کجا قرار دارد و خود را محیط آشنا کنید و نواحی مورد علاقه تان را پیدا کنید.

21. عادت کنید که هنگام دویدن متریال ها را بردارید

عادت کنید که هنگام دویدن متریال ها را بردارید

در حالی که بازیکنانی که نشانه گیری خوبی دارند معمولا در مبارزه در جایگاه بالاتری قرار می گیرند، اما ساختن قطعا کلیدی است برای اینکه به خودتان بزرگترین مزیت ممکن را بدهید.

اما برای ساختن نیاز دارید که متریال داشته باشید و تنها راه ممکن برای بدست آوردن آنها برداشتن و جمع کردن آنهاست.

چوب معمول ترین و رایج ترین متریال بازی است و شما می توانید برای بدست آردن آن هرچیزی را از درخت ها و بوته ها گرفته تا صندلی ها و کمدها را خراب کنید.

امتحان کنید و ببینید که از کدام یک از آنها بیشترین متریال بدست می آید. پس از آن همان طور که از جایی به جای دیگر می دوید آنها را جمع کنید.

 


 

به پایان بخش آموزش بازی فورتنایت رسیدیم امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشه اگر به فورتنایت علاقه دارید میتونید مطلب زیر در مورد ترفندهای برنده شدن در بازی فورتنایت که یه مطلب کامل هست رو مطالعه کنید.

19 ترفند بازی فورتنایت Fortnite برای بردن در ویکتوری رویال