چگونه قابلیت های In-Game Overlay و In-Home Streaming متعلق به استیم را برای یوپلی فعال کنیم

 

Ubisoft در سال 2012 یک سرویس Distribution دیجیتال را به نام یوپلی منتشر کرد. اکنون بازی های آن ها را هنوز می توان از استیم متعلق به شرکت Valve خریداری کرد. با این وجود نسخه های خرد تر بازی های این شرکت در یوپلی فعال می شوند و در استیم نمی توان آن ها را فعال کرد.

علاوه براین بازی های استیم معمولاً گران تر هستند. بنابراین شما در نهایت با ترکیبی از یوپلی و استیم باید کار کنید. اما اگر از دو سیستم چت با دوستان خوشتان نیاید چه ؟ و اگر بخواهید از In-Home Streaming استیم برای Stream کردن بازی هایی که در یوپلی فعال کرده اید استفاده کنید چه ؟

 

چرا قابلیت add a non-steam game to my library برای بازی های یوپلی کار نمی کند ؟

برای سال های متمادی نرم افزار استیم به شما اجازه داده است تا non-steam games خود را به library اضافه کنید. اساساً استیم فقط از شما می خواهد که مکان فایل .exe را مشخص کنید. پس از اضافه کردن بازی می توانید آن را از طریق استیم و Steam Overlay آن را اجرا کنید، و همه دوستانتان همین جا خواهند بود.

 

blank

متاسفانه DRM system متعلق به یوپلی فایل .exe بازی را مجبور می کند به جای بازی یوپلی را اجرا کند. وقتی یوپلی اجرا می شود شما مجبورید بازی را از یوپلی اجرا کنید. این کار دوباره از همان فایل .exe استفاده می کند اما ایندفعه بازی اجرا می شود.

به خاطر اینکه یوپلی در اجرای بازی از استیم دخالت می کند استیم گیج می شود و دنبال بازی ای برای نمایش می گردد اما موفق نمی شود. برای استیم اینگونه می نماید که انگار شما بازی را بسته اید.

 

آزمون و خطای من با In-Home streaming و Steam In-game

برای حل کردن این مشکل مقداری تلاش لازم است. حقیقتاً من وقتی به این مشکل برخورد کردم که می خواستم بازی The Crew را از طریق Steam In-Home Streaming بازی کنم. هر بار که تلاش کردم استیم پس از 5 ثانیه Broadcast بازی را پایان می داد؛ دقیقاً جایی که یوپلی اجرا می شد. اگر دوباره تلاش می کردم The Crew یک popup به من نشان می داد که در آن اعلام می کرد که بازی هم اکنون اجرا شده است. به طرز عجیبی این به استیم اجازه می داد تا روی آن popup تمرکز کند و به استیم کردن بازی ادامه دهد. پس من توانستم بروم سراغ پی سی دیگرم و به درون بازی Alt+Tab کنم. با این حال چون استیم روی آن popup کوچک متمرکز شده بود نه صدایی وجود داشت، نه in-game overlay ای. واضح بود که این راه حل ایده آلی نیست ولی مقداری پیشرفت داشتم . . .

 

چگونه بازی های یوپلی را به استیم اضافه کنیم

 

راه حل این مشکل از آن چیزی که به نظر می رسد ساده تر است. به جای اضافه کردن The Crew (یا هر بازی یوپلی دیگر) شما به سادگی فقط باید خود یوپلی را به library اضافه کنید. این به استیم اجازه می دهد تا صبور تر باشد و روی پنجره ای که توسط یوپلی باز می شود تمرکز کند.

 

مرحله 1 Add a non-steam game

به Games بروید و Add a non-steam game را انتخاب کنید.

blank

 

 

مرحله 2 Browse

روی Browse کلیک کنید

 

 

blank

مرحله 3 uplay را پیدا کنید

برای من uplay در : C:\Games\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\Uplay.exe واقع شده است. ولی با این حالت مسیر نصب پیش فرض معمولاً باید این باشد : C:\Program Files (x86)\Ubisoft Game Launcher\Uplay.exe

مرحله 4 اضافه کردن برنامه های انتخاب شده

استیم شما را به پنجره ی Add a game باز می گرداند. این بار uplay تیک خورده است. اکنون روی Add selected programs کلیک کنید.

blank

مرحله 5 تغییر نام یوپلی به بازی دلخواه

اکنون نام یوپلی را به بازی ای که میخواهید اضافه کنید تغییر دهید. برای مورد من The Crew اسم بازی بود. این کار را با راست کلیک روی یوپلی تازه اضافه شده در library استیم خود انجام دهید. سپس به properties بروید.

 

blank

 

مرحله 6 بازی را اجرا کنید

اکنون همه چیز آماده است. از library خود یوپلی را اجرا کنید و پس از آن از داخل یوپلی بازی مورد نظر خود را نیز اجرا کنید و Steam in-game ovelay در دسترس خواهد بود.

 

Steam in-home streaming چه ؟

این کار همچنین مشکلات Steam in-home streaming را نیز برطرف می کند. با اجرا یوپلی به جای the crew من توانستم The Crew را همراه با صدا در HTPC خودم Stream کنم. علاوه بر این دسته ی XBOX 360 که وصل کردم کاملاً کار می کرد.