آموزش رفع خطای Xinput1_3.DLL

مشکلات Xinput1_3.DLL در ارتباط یک یا چند مسئله با Microsoft DirectX ایجاد می شود.

فایل Xinput1_3.DLL یکی از فایل های موجود در نرم افزار DirectX می باشد.

از آن جایی که دایرکت ایکس با اکثر بازی های ویندوز و برنامه های گرافیکی پیشرفته مورد استفاده در ارتباط است و مورد استفاده قرار می گیرد، خطاهای Xinput1_3.DLL معمولا زمانی که یکی از این برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرند ظاهر می شوند.

چندین مورد از خطاهای Xinput1_3.DLL که امکان دارد هنگام استفاده از این برنامه ها روی کاپیوتر شخصی شما ظاهر شوند را در پایین نشان می دهیم:

The file Xinput1_3.DLL is missing
DLL Not Found
File Xinput1_3.DLL not found
DLL not found. Reinstalling might help fix this

خطاهای Xinput1_3.dll غالبا زمان اجرا شدن یک بازی یا برنامه ای که می تواند با دایرکت ایکس در ارتباط باشد، ظاهر می شود، هر چند که این اتفاق بیشتر زمان اجرای بازی های رایانه ای رخ می دهد.

هر سیستم عامل مایکروسافتی از زمان ویندوز 98 تحت تاثیر اخطار Xinput1_3.dll و دیگر مسائل دایرکت ایکس، بوده است مثل سیستم عامل های 10 ، 8 ، 7 ، ویستا و XP و یا حتی ویندوز 2000.

چگونگی و آموزش رفع خطای Xinput1_3.dll

فایل دی ال ال برای Xinput1_3.DLL را به صورت جداگانه از سایت های دانلود dll دانلود نکنید.

دلایل متعددی برای این که این کار ایده یی خوبی نیست وجود دارد، حتی اگر این فایل را برای Xinput1_3.DLL دانلود کرده اید آن را پاک کرده و از روش های زیر برای رفع این مشکل در سیستم خود استفاده کنید:

راه حل اول:

سیستم خود را یکبار از نو مجددا راه اندازی کنید، خطای دی ال ال ممکن است با یکبار راه اندازی مجدد و ساده بطور کامل رفع شود.

راه حل دوم:

آخرین نسخه از دایرکت ایکس را نصب کنید.

احتمالا ارتقای آن به آخرین نسخه ی موجود مشکل را حل کند اما مطمئن شوید که حتما آخرین نسخه ی آن می باشد زیرا معمولا مایکروسافت نسخه های به روز رسانی را بدون نام یا شماره نسخه ارائه می دهد.

حتما به آخرین نسخه به روز رسانی کنید حتی اگر با نسخه ی موجود بر روی سیستم خودتان هم از لحاظ فنی تفاوتی نمی کرد.

در همه سیستم عامل های 10 ، 8 ، 7 ، ویستا ، XP و 2000 این دایرکت ایکس پشتیبانی می شود و علاوه بر آن تمام کمبود های موجود در فایل های DirectX 11 , DirectX 10 و DirectX 9 را به آن اضافه می کند.

دانلود آخرین نسخه دایرکت ایکس از وب سایت ماکروسافت

نکته: برای دانلود این دایرکت ایکس نیاز به اتصال به اینترنت در هنگام نصب وجود دارد.

راه حل سوم:

فرض می کنیم که شما آخرین نسخه ی DirectX از مایکروسافت را دارید ولی همچنان خطای DLL را دریافت می کنید و قادر به حل کردن آن نمی باشید، یک کپی از برنامه دایرکت ایکس داخل دیسک CD یا DVD برنامه یا بازی رایانه ای که می خواهید آن را نصب کنید وجود دارد.

معمولا اگر برنامه یا بازی ای از DirectX استفاده کند، توسعه دهندگان یک کپی از دایرکت ایکس در فایل های نصبی آن برنامه قرار می دهند.

در بعضی اوقات این فایل از DirectX از خیلی از برنامه دانلودی در اینترنت بهتر عمل می کند و باعث رفع مشکل می شود.

با توجه به نکته گفته شده سعی کنید که دایرکت ایکس موجود در بسته بازی و یا نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب کرده و بازی را اجرا کنید.

راه حل چهارم:

بازی یا نرم افزاری که در اجرایش با خطا مواجه می شوید را یکبار حذف و دوباره نصب کنید.

در بعضی مواقع ممکن است در فایل های برنامه یا بازی ای که با DLL کار می کنند اتفاقی رخ داده باشد و حذف و نصب مجدد آن بتواند روشی برای حل این مشکل باشد.

راه حل پنجم:

اگر با انجام این مراحل خطای xinput1_3.dll حل نشد، فایل DLL را از آخرین بسته نرم افزاری دایرکت ایکس بازیابی کنید. این فایل را به صورت جداگانه از فایل دانلود DirectX استخراج نمایید.

آموزش این کار به زودی در سایت قرار گرفته و لینک آن در این بخش اضافه می گردد …

راه حل ششم:

می توانید درایورهای کارت گرافیک خود را به روز رسانی کنید.

اگرچه معمول ترین روش برای حل این مشکل نیست، اما در برخی موارد ، به روز رسانی درایورهای گرافیک در رایانه می تواند این مشکل DirectX را اصلاح و رفع نماید.

آیا به کمک بیشتری نیاز دارید؟

در صورتی که مشکل حل نشد در بخش دیدگاه ها و نظرات مشخصات و نام بازی و یا نرم افزار را ارسال نمایید تا راهنمایی بهتر به شما داشته باشیم.

کاملا مطمئن شوید که چه زمانی خطای Xinput1_3.DLL را در چه زمانی دریافت می کنید و آن را به صورت مشخص در بخش دیدگاه بیان کنید.