مشکلات و خطای پیدا نکردن دی ال ال d3dx9_43.dl در یک یا چند روش با دایرکت ایکس Microsoft DirectX در ارتباط است.

فایل d3dx9_43.dl یکی از فایل های موجود در مجموعه نرم افزار های دایرکت ایکس است.

از آنجایی که DirectX با اکثر بازی های ویندوز و برنامه های گرافیکی پیشرفته در ارتباط است و مورد استفاده قرار می گیرد، خطاهای d3dx9_43.dl معمولا هنگام استفاده از این برنامه ها نمایش داده می شوند.

روش های مختلفی برای پدیدار شدن خطاهای d3dx9_43.dll روی کامپیوتر شخصی شما وجود دارند.

در اینجا چند مورد خاص خیلی مرسوم از پیام های خطای d3dx9_43.dl که ممکن است با آن مواجه شوید، وجود دارد:
خطای D3dx9_43.DLL Not Found
خطای The file D3dx9_43.DLL is missing
خطای File D3dx9_43.DLL not
خطای  D3dx9_43.DLL not found. Reinstalling might help fix this

پیغام خطای d3dx9_43.dl می تواند به هر برنامه ای که از دایرکت ایکس Microsoft DirectX استفاده می کند مربوط باشد، اما بیشتر این پیغام در ارتباط با بازی های کامپیوتری می باشد.

توجه به اینکه در چه جایی (چه هنگامی) خطای D3dx9_43.DLL برای شما نشان داده می شود، بخش مهمی از اطلاعات است که در هنگام عیب یابی مفید خواهد بود.

هر سیستمی که تا الان با ویندوز همراه بوده از زمان Windows 98 ممکن است با خطای d3dx9_43.dl و یا سایر مسائل DirectX رو به رو شود که شامل:

سیستم های Windows 10 , windows 8 , windows 7 , windows Vista , windows XP و Windows 2000 می شود.

چگونه خطای d3dx9_43.dl را رفع کنیم؟

فایل دانلود D3dx9_43.DLL را به صورت جداگانه از هر سایت دانلود DLL دانلود نکنید. دلایل بسیار زیادی وجود دارند که دانلود DLL ها از این سایت ها اصلا ایده ی خوبی نمی باشد.

حتی اگر از قبل هم d3dx9_43.dl را از یکی از همین سایت های دانلود دی ال ال DLL دریافت کرده اید، آن را حذف کنید و از این مراحل برای حل این مشکل استفاده کنید:

گام اول

سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید،ممکن است خطای d3dx9_43.dl فقط یک Fluke باشد که با راه اندازی مجدد ساده می توان آن را رفع کرد.

ریست ویندوز 10

 

گام دوم

آخرین نسخه دایرکت ایکس Microsoft DirectX را نصب کنید.

احتمالا ، به روز رسانی به آخرین نسخه DirectX ، خطای عدم یافت D3dx9_43.DLL را حل می کند.

مایکروسافت معمولا نسخه های به روز رسانی DirectX را بدون شماره یا نام نسخه ی بروز رسانی منتشر می کند، پس مطمئن شوید که آخرین نسخه را دانلود و نصب می کنید، حتی اگر نسخه ی شما از لحاظ فنی یکسان باشد.

همان برنامه ی نصب دایرکت ایکس با تمام نسخه های ویندوز مثل ویندوز های 10 ، 8 ، 7 ، ویستا و XP و مابقی کار می کند و همچنین فایل هایی که در نسخه های قبلی در DirectX 10 ، DirectX 11 و یا DirectX 9 کم باشد را جایگزین می کند.

دانلود اخرین نسخه نرم افزار دایرکت ایکس از وب سایت ماکروسافت (نسخه نیاز به نصب از طریق اینترنت پس از دانلود)
دانلود آخرین نسخه کامل دایرکت ایکس (نسخه بدون نیاز به اینترنت پس از دانلود)

گام سوم

فرض می شود که آخرین نسخه ی به روز رسانی شده ی دایرکت ایکس هم هنوز خطای d3dx9_43.dl را دریافت می کند و هنوز رفع نشده است، برنامه ی نصب DirectX را در دیسک DVD یا CD برنامه یا بازی خود جست و جو کنید.

معمولا، اگر برنامه یا بازی ای از دایرکت ایکس استفاده می کند، توسعه دهندگان آن بازی یا برنامه یک کپی از DirectX را در داخل دیسک نصب قرار می دهند.

گاهی اوقات واقعا برنامه موجود در دیسک از تمام فایل های دانلود شده در اینترنت بهتر عمل می کنند و مشکل را حل می سازند.

گام چهارم

بازی یا برنامه ای که در اجرایش با این خطا مواجه می شوید را حذف کنید و آن را از نو دوباره نصب کنید.

ممکن است در برنامه اتفاقی افتاده باشد که خطای d3dx9_43.dl ظاهر شود و حذف کردن و نصب دوباره ی آن بازی یا برنامه می تواند روشی کارساز باشد.

گام پنجم

فایل d3dx9_43.dl را از آخرین بسته ی نرم افزاری دایرکت ایکس بازیابی کنید.

اگر مراحل بالا برای رفع خطای d3dx9_43.dl کار ساز نبود ، سعی کنید از فایل دایرکت ایکس ، بسته d3dx9_43.dl را بصورت جداگانه استخراج کنید.

گام ششم

درایور های کارت گرافیک خود را به روز رسانی کنید.

در حالی که این معمول ترین راه حل نیست، در برخی موارد، به روز رسانی درایور های کارت گرافیک در رایانه شما می تواند این مسئله دایرکت ایکس را رفع کند.

کمک بیشتری می خواهید؟

اگر خودتان نمی خواهید در هنگام رو به رو شدن با این مشکلات، حتی با وجود کمک داده شده، آنها را حل کنید.

از کلید واژه “برطرف کردن مشکلات کامپیوتری”  استفاده کنید، برای لیستی پر از گزینه های پشتیبانی برای شما، بعلاوه کمک به همه چیز در طی این مسیر مثل دانستن هزینه های تعمیر، گرفتن فایل های خود، انتخاب یک سرویس تعمیر، و موارد بیشتر.

شما میتوانید از طریق فرم ارسال نظرات و دیدگاه ها در همین صفحه با ما در تماس باشید تا در صورت بروز مشکلات دیگر پاسخگوی شما باشیم.