راهنمای عیب یابی برای خطای Msvcp100.dll

خطای Msvcp100.dll زمانی ظاهر می شود که فایل DLL به هر صورت ممکنی پاک یا گم شده باشد.

گاهی اوقات خطاهای Msvcp100.dll می تواند از registry سیستم عامل، ویروس یا تروجان و یا حتی مشکلات سخت افزاری باشد.

پیام های زیادی می تواند مشکل خطای Msvcp100.dll را بازگو کند اعم از :

Msvcp100.dll Not Found
This application failed to start because Msvcp100.dll was not found. Re-installing the application may fix the problem.
Cannot found [PATH]\ Msvcp100.dll
The file Msvcp100.dll is missing
Cannot start [APPLICATION]. A required component is missing : Msvcp100.dll. Please install [APPLICATION] again.

ممکن است با خطای Msvcp100.dll زمان اجرا کردن سیستم عامل یا حتی زمان خاموش کردن سیستم، زمان نصب شدن یک برنامه یا استفاده از آن، و یا حتی زمان نصب سیستم عامل خود رو به رو شوید.

مهم نیست که خطای DLL چه زمانی اتفاق میوفتد، این بخش مهم است که در هنگام عیب یابی زمان درست را تشخیص دهیم – برای اینکه دقیق متوجه شویم که Msvcp100.dll چه زمانی اتفاق می افتد. داشتن زمینه ی قبلی در تشخیص و رفع مشکل بسیار موثر است.

پیام خطای Msvcp100.dll ممکن است بر روی هر سیستم متصل به مایکروسافت بوجود آید – سیستم عامل های 10، 8، 7، ویستا، XP و 2000 و حتی هر برنامه ای از فایل Msvcp100.dll به طور مستقیم یا به هر نحوی به آن مربوط باشد.

چگونه خطای Msvcp100.dll را برطرف کنیم؟

شما باید Msvcp100.dll را از منبعی معتبر، سالم و امنی که یک کپی از فایل DLL داشته باشد دانلود کنید.

هرگز Msvcp100.dll را از سایت های ”DLL download” دانلود نکنید – دلایلی بسیاری وجود دارند که دانلود DLL از اینگونه سایت ها ایده خوبی نمی باشد.

اگر سیستم عامل به دلیل خطای Msvcp100.dll بارگذاری نشود، قبل از مراحل زیر، ویندوز را در حالت امن (Safe Mode ) اجرا کنید :

راه حل اول:

برنامه ی Microsoft Visual C++ 2010 SP1 Redistributable Package MFC Security Update دانلود و اجرا کنید.

این برنامه Msvcp100.dll را با آخرین کپی های آماده شده توسط مایکروسافت جایگزین یا تصحیح می کند.

شما گزینه های دانلودی زیادی را به خاطر دانلود این مجموعه از مایکروسافت دریافت می کنید که البته بستگی به نسخه ی سیستم عامل نصب شده  شما دارد ( 32 bit  یا 64 bit ).

این راه حل را با دقت بسیار انجام دهید زیرا در بسیاری مواقع همین راه مشکل Msvcp100.dll را برطرف می کند و احتیاجی به مراحل زیرین نمی باشد.

راه حل دوم:

برای سیستم عامل خود تمام به روز رسانی ها را نصب کنید.

اگرچه ممکن است نصب های انجام شده از مرحله قبل این مشکل را حل کرده باشند اما شاید SP یا patch دانلود شده از مرحله ی قبل در نصب به روز رسانی سیستم عامل خود باعث اخطار Msvcp100.dll شوند.

راه حل سوم:

ممکن است نمایان شدن اخطار “missing” فایل Msvcp100.dll بخاطر این باشد که احتمالا به صورت تصادفی این فایل حذف شده و به سطل بازیافت منتقل شده باشد، از داخل سطل بازیافت ( Recycle Bin) فایل Msvcp100.dll را بازیافت کنید.

اگر فایل DLL در پوشه مناسب نیست، برنامه هایی که با آن کار می کنند، نمی  توانند از آن استفاده کنند و به همین دلیل خطا نشان داده می شود.

اگر فکر می کنید فایل Msvcp100.dll را غیرعمد پاک کرده اید، و داخل سطل بازیافت نباشد، این احتمال وجود دارد که آن را قبلا خالی کرده اید.

ممکن هست بتوانید فایل Msvcp100.dll را از یک فایل یا برنامه ی پشتیبانی بازیابی کنید.

شما ممکن است Msvcp100.dll را پاک کرده باشید چرا که ممکن بوده درست کار نمی کرده یا اینکه توسط کدهای رایانه ای مخرب آلوده شده باشد.

اطمینان حاصل کنید که فایلی که می خواهید بازیابی کنید قبل از حذف شدن سالم بوده باشد.

راه حل چهارم:

سیستم خود را از وجود ویروس یا بد افزار ها پاک سازی کنید. ممکن است مشکل خطای Msvcp100.dll شما از وجود یک ویروس یا بد افزاری باشد که باعث شده فایل DLL شما غیر قابل استفاده شود.

راه حل پنجم:

از System Restore برای برگرداندن تغییرات اخیر سیستم خود استفاده کنید.

استفاده از گزینه System Restore  می تواند برنامه های مهم سیستم را به نسخه ی قبلی برگردانده و خطای Msvcp100.dll را که باعث تغییراتی دراین نوع فایل های سیستم می شود، برطرف می کند.

راه حل ششم:

برنامه ای که باعث بوجود آمدن خطای Msvcp100.dll شده است را از نو مجددا نصب کنید.

اگر شما خطای Msvcp100.dll را اولین استفاده از برنامه ای، نرم افزاری  یا هنگام استفاده از آنها مشاهده کردید، این خطا مطمئنا بخاطر همان برنامه بوجود آمده است، که در این صورت نصب مجدد آن این مشکل را می تواند حل کند.

هر برنامه ای که از Msvcp100.dll استفاده می کند از یک کپی ذخیره شده در آدرس:

C:\Windows\System32\ یا C:\Windows\System64 استفاده می کند.تا زمانی که در این آدرس ها یک نسخه ی سالم از فایل DLL باید، برنامه ای که مجدد نصب می کنید نباید از نسخه ی مشابه استفاده کند.

راه حل هفتم:

طریقه ی نصب سیستم عامل خود را تعمیر و تصحیح کنید.

اگر مراحل عیب یابی بالا در مورد Msvcp100.dll موفقیت آمیز نبود و اشتباهات فایل DLL را برطرف نکرد، نصب مجدد و از اول یا یک نصب تعمیری می تواند می تواند تمام فایل های DLL سیستم عامل را به نسخه اولیه خود برگرداند و امکان رفع شدنش باشد.

راه حل هشتم:

حافظه و هارد دیسک خود را بررسی کنید. بررسی حافظه و هارد دیسک رایانه شما کاری بسیار راحت می باشد شاید آنها باعث همین اخطار باشند.

  • نکته : اگر بررسی هارد دیسک و یا حافظه با شکست مواجه شد و همچنان اخطار Msvcp100.dll را دریافت می کردید باید در اولین فرصت آن ها تعویض کنید.

راه حل نهم:

از پاک کننده های رایگان Registry برای تعمیر هرگونه مشکل در Registry که ممکن است توسط فایل Msvcp100.dll بوجود آمده باشد استفاده کنید.

این کار معمولا با پاک کردن ورودی های نامعتبر Msvcp100.dll که باعث پدیدار شدن مشکلات در فایل DLL می شود، موفقیت آمیز می باشد. ما این گزینه را فقط به عنوان آخرین تلاش غیر مخرب برای برطرف کردن مشکل DLL قبل از رفتن به مرحله ی بعدی قرار داده ایم.

ما خیلی به ندرت این روش استفاده از Registry Cleaner را پیشنهاد می کنیم.

راه حل دهم:

انجام یک نصب بی نقص از سیستم عامل می تواند همه چیز را از حافظه و هارد دیسک حذف کرده و طلاعات جدید را جایگزین کند.

در این روش تمام فایل های DLL حذف شده و فایل های جدید جایگزین می شوند.

اگر هیچ کدام از موارد بالا مشکل خطای Msvcp100.dll را برطرف نکرد، این روش باید گزینه ی بعدی شما باشد.

تمام اطلاعات موجود در هارد دیسک شما در طی این فرآیند کاملا پاک می شوند،

مطمئن شوید که در این روش بهترین عملکرد خود را ارائه دهید تا خطای Msvcp100.dll رفع شود، امکان دارد بعد از نصب مجدد مراحل مرحله ی 1 را تکرار کنید.

راه حل یازدهم:

اگر تمام مراحل بالا مشکل Msvcp100.dll را رفع نکند، باید به دنبال یک مشکل سخت افزاری باشید.برای مرحله ی بالا و برطرف نشدن مشکل این اخطار DLL قطعا ریشه در سخت افزار شما دارد.

در صورتی که برای رفع خطا همچنان مشکل دارید در بخش دیدگاه مطرح کنید تا بتوانیم بهتر شما را جهت رفع این خطا یاری دهیم.