راهنمای عیب یابی برای خطای Kernel32.dll

دلایل پیام خطای Kernel32.dll همانند پیام های دیگر متفاوت است. فایل Kernel32.dll با مدیریت حافظه ی ویندوز در ارتباط است.

هنگامی که ویندوز شروع به فعالیت می کند، Kernel32.dll  به یک حافظه محافظت شده بارگذاری می شود تا برنامه های دیگر سعی نکنند از همان فضای حافظه برای اجرای عملیات خود استفاده کنند.

این خطا غالبا با پیام ” خطای صفحه نامعتبر ” نمایان می شود که بدین معنی است که برنامه دیگری (یا بسیاری از برنامه های دیگر) سعی در دسترسی به همان فضای مشابه در حافظه رایانه شما دارد.

تعدادی از مدل های مختلف وجود دارد که خطای صفحه “خطای صفحه ی Kernell32.dll ”  ممکن است در رایانه شما نشان داده شود.

بسیاری از برنامه نرم افزار های مختلف ممکن است خطا kernel32.dll  را در ویندوز ایجاد کنند، اما در اینجا برخی از پیام های خاص این خطا که ممکن است آن ها را مشاهده کنید، می بینیم:

Explorer caused an invalid page fault in module Kernel32.dll
Iexplore caused  an invalid page fault in module Kernel32.dll
Commgr32 caused an invalid page fault in module Kernel32.dll
Error in Kernel32.dll
]PROGRAM NAME] has caused an error Kernel32.dll
Failed to get proc address for GetLogicalProcessorInformation (Kernel32.dll)
This application has failed to start because KERNEL32.dll was not found. Re-installing the application may fix the problem.

پیام های خطای Kernel32.dll  ممکن است هنگامی که ویندوز شروع به فعالیت می کند، هنگامی که یک برنامه باز می باشد، هنگامی که یک برنامه در حال اجرا است، زمانی که یک برنامه بسته شده است یا تقریبا در هر زمان در طول یک دوره فعالیت سیستم عامل، ظاهر می شود.

بسته به خطا هایی خاص، پیام های خطا kernel32.dll  در هر تعداد از برنامه های نرم افزاری در سیستم عامل های مایکروسافت مثل سیستم عامل های 95، 10، 8، 7 ویستا و XP استفاده می شود.

چگونه خطای Kernel32.dll را رفع کنیم؟

راه حل اول:

سیستم خود را یکبار مجددا راه اندازی کنید، امکان دارد خطای kernel32.dll رفع شود.

راه حل دوم:

برنامه را دوباره نصب کنید در صورتی که invalid page fault in module kernel32.dll  رخ می دهد که فقط زمانی که از یک برنامه نرم افزاری استفاده می کنید.

احتمالا، برنامه نرم افزاری به احتمال زیاد دلیل این خطا شده است، بنابراین حذف و نصب مجدد برنامه ممکن است ترفندی باشد برای رفع این مشکل.

اطمینان حاصل کنید که بسته های سرویس یا سایر برنامه های مورد نیاز موجود در برنامه را نصب کنید. یکی از این ها ممکن است مشکل kernel32.dll را حل کند که نرم افزار باعث آن می شود.

در صورت لزوم، ممکن است نیاز به متوقف کردن استفاده از یک برنامه خاص داشته باشید که تنها دلیل این مشکل می باشد.

راه حل سوم:

از به روز رسانی سیستم عامل برای به روز رسانی کامپیوتر خود را با هر گونه patch  های جدید سیستم عامل و یا بسته های مربوطه ی دیگر که ممکن است در دسترس باشد استفاده کنید.

یک نسخه ی قدیمی سیستم عامل ممکن است باعث خطای DLL شود.

در ویندوز XP  به طور خاص و هنگامی که Skype  نصب شده است، شما ممکن است پیام خطای kernel32.dll  را هنگام تلاش برای اجرای برنامه دریافت می کنید اگر شما SP3  را نصب نکرده باشید.

راه حل چهارم:

تعمیر فایل های لیست پرونده های بسیار آسیب دیده. فقط اگر ویندوز 95 یا ویندوز 98 را اجرا می کنید، این مرحله عیب یابی را امتحان کنید و فقط اگر خطای صفحه kernel32.dll را توسط Msgsrv32، Mprexe،  Commgr32، Explorer، یا Iexplore دریافت کنید.

راه حل پنجم:

تعمیر خرابی فایل thumbs.db. اغلب موارد، Explorer caused an invalid page fault in module” “Kernel32.dll خطا توسط یک فایل خراب شده thumbs.dll  در یک پوشه یا زیر پوشه ای است که شما در حال تلاش برای دسترسی به آن است.

راه حل ششم:

آیا فایل های dll را روی دسکتاپ خود ذخیره کرده اید؟ اگر چنین است، آنها را حذف کنید. این گاهی اوقات می تواند اشتباهات kernel32.dll را ایجاد کند.

راه حل هفتم:

یک اسکن ویروس را اعمال کنید. برخی از ویروس های کامپیوتری خاص باعث اشتباهات kernel32.dll  به عنوان بخشی از آسیب آنها به رایانه شما می باشند.

قرنطینه و نابود کردن ویروس می تواند موضوع شما را به طور کامل حل کند.

راه حل هشتم:

CHKDSK را اجراکنید تا سیستم اسکن شود و هر خطای سیستم که ممکن است خطا DLL  را ایجاد می کند، رفع شود.

راه حل نهم:

به روز رسانی راه انداز ها برای هر سخت افزار که ممکن است مربوط به خطا kernel32.dll  باشد.

به عنوان مثال، اگر خطای kernel32.dll  هنگام چاپ به چاپگر شما ظاهر شود، سعی کنید راه انداز های چاپگر خود را به روز رسانی کنید.

اگر شک کردید که راه انداز های سیستم باید به روزرسانی شوند اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، درایور کارت گرافیک خود را به روزرسانی کنید.

راه انداز های کارت گرافیک قدیم اغلب باعث خطاهای kernel32.dll می شود.

راه حل دهم:

شتاب دهنده ی سخت افزاری روی کارت گرافیک خود را کاهش دهید. در حالی که غیر معمول است، برخی از رایانه ها وقتی که شتاب دهنده ی سخت افزاری در تنظیمات پیش فرض روی شتاب کامل تنظیم می شوند، این خطا نمایان می شود.

راه حل یازدهم:

آیا رایانه تان را اورکلاک کرده اید؟ اگر چنین است، سعی کنید تنظیمات سخت افزاری خود را به طور پیش فرض که توسط سازنده توصیه شده است مجددا راه اندازی کنید.

اورکلاک شدن سیستم یکی از دلایل به وجود آمدن مشکلات kernel32.dll  شناخته شده است.

راه حل دوازدهم:

حافظه سیستم خود را برای بررسی آسیب دیدگی، بررسی کنید. پیام های خطا Kernel32.dll  از برنامه ها و فعالیت های تصادفی در سیستم عامل می تواند نشانه ای از خرابی سخت افزار حافظه رایانه شما باشد.

یکی از این برنامه ها به وضوح شناسایی خواهد شد اگر شما مشکلی داشته باشید یا حافظه ی سیستم خود را سلامت کرده باشید. اگر این تست ها به نتیجه نرسید، حافظه را تعویض کنید.

راه حل سیزدهم:

نصب ویندوز خود را تصحیح کنید.

اگر با نصب مجدد نرم افزار و تست های سخت افزاری مشکل حل و رفع نشود، نصب تعمیری سیستم عامل بایستی جایگزین فایل های آسیب دیده یا گمشده شده ای که ممکن است پیام های kernel32.dll  را ایجاد کنند را جایگزین می کند.

راه حل چهاردهم:

یک نصب بی نقص سیستم عامل را انجام دهید. این نوع نصب به طور کامل Windows را از رایانه شما حذف می کند و دوباره آن را از ابتدا نصب می کند.

ما این مرحله را توصیه نمی کنیم مگر اینکه احساس کنید که خطای kernel32.dll  توسط یک برنامه تنها (مرحله 2) ایجاد نمی شود.

اگر یک قسمت نرم افزاری باعث نمایان شدن پیام خطای kernel32.dll شود، نصب مجدد ویندوز و سپس نصب همان نرم افزار ممکن است شما را به جایی بازگرداند که شما شروع به کار کرده اید.

راه حل پانزدهم:

در نهایت، اگر همه چیز کاملا شکست خورد، از جمله نصب بی نقص از آخرین مرحله ( مرحله ی قبل )، احتمالا باید به دنبال یک مشکل سخت افزاری مثل هارد دیسک یا یک قطعه سخت افزاری دیگر باشید.

 

  • اگر هارد دیسک احتمالا دلیل این مشکل باشد، هارد دیسک جدیدی را جایگزین کنید و سپس سیستم عامل را مجددا از نو نصب کنید.