آیا تا به حال کلمه ایردراپ Airdrop را از بین دوستان خود به خصوص در زمینه ارز دیجیتال شنیده اید؟ در این مطلب به بررسی انواع ایردراپ های ارز دیجیتال و آموزش پیدا کردن آنها می پردازیم.

ایردراپ چیست؟

منظور از ایردراپ ارز دیجیتال زمانی است که یک پروژه بلاک چین توکن ها یا کوین های رایگان را بین افراد جامعه خود به صورت رایگان توزیع می کند.

ایردراپ در دنیای رمز ارزها در واقع روشی محبوب و تاکتیکی برای بازاریابی (مارکتینگ) پروژه های جدید است که در آن به گروه های مختلف و برای ایجاد یک جامعه بزرگ تر و قوی تر، جذب کاربران جدید و جلب توجه در بین سرمایه گذاران یا پاداش دادن به هولدرهای بلند مدت و کاربران وفادار توکن های رایگان توزیع می شود.


بیشتر بخوانید : ایردراپ جدید

شما می توانید لیست جدیدترین و آخرین ایردراپ های ارز دجیتیال در لینک بالا و سایت مهرارز مشاهده کنید.

انواع مختلف ایردراپ چه هستند؟

انواع ایردراپ

انواعی مختلفی از ایردراپ ها بسته به هدف یک پروژه و تیم سانده آن که معمولا توسط اعضای تیم مارکتینگ و بازاریابی کمپین هایی ایجاد میشود، قابل پیاده سازی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

استاندارد

در این روش کاربران پس از ثبت نام در یک سایت مشخص و وارد کردن اطلاعات درخواست شده به همراه آدرس کیف پول (والت) خود توکن های رایگان دریافت می کنند.

در واقع هر شخصی با یک اتصال اینترنت و یک کیف پول الکترونیکی قادر به شرکت در این نوع می باشد.

ایردراپ اختصاصی و ویژه

معمولا برای کسانی است که در یک پروژه خاص ارز دیجیتال، پلتفرم و یا اپلیکیشن تراکنشی را انجام داده و یا در فعالیت های مربوط به آن شرکت کرده باشند.

برای مثال ایردراپ های یونی سواپ و یا 1inch که به کاربران اختصاصی آنها انجام شده بود.

پاداش

ایردراپ های پاداش یا Bounty معمولا به کسانی تعلق می گیرد که کارهای ساده را انجام دهند که این کارها معمولا شامل دنبال کردن شبکه های اجتماعی ، به اشتراکی گذاری یک پست و یا حتی ایجاد پست جدید برای معرفی پروژه در بین دوستان است.

کاربران می بایست کارهای از پیش تعیین شده را انجام داده و اطلاعات مربوط به آن را در یک فرم یا سایت برای شرکت داده شدن در کمپین پاداش ارسال کنند.

ایردراپ هولدرها

ایردراپ هولدرها معمولا به کسانی تعلق میگیرد که یک توکن یا کوین خاص را در کیف پول خود برای مدت مشخص و یا در زمان مشخص نگه داری کرده باشند.

این مورد معمولا بدون اطلاع قبلی انجام شده و کاربران معمولا یک توکن جدید را که بر روی یک شبکه خاص مانند اتریم، ترون، سولانا و یا سایر بلاک چین ها ایجاد شده است را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

هارد فورک Hardfork

منظور از ایردراپ هارد فورک زمانی است که دارندگان و هولدرهای یک کوین خاص به میزان کوین های هولد شده به همان مقدار از یک بلاک چین و شبکه جدید که از روی شبکه آن کوین کپی سخت یا اصطلاحا هارد فورک گرفته اند توکن ها یا کوین های رایگان دریافت میکنند.

برای مثال این اتفاق زمانی که شبکه بیت کوین گلد از بیت کوین یک هارد فورک ایجاد کرد و دارندگان بیت کوین همگی کوین های BTG را به صورت رایگان دریافت کردند.

چگونه می توان به ایردراپ ها جدید دسترسی پیدا کرد؟

برای دسترسی به جدیدترین ایردراپ ها در دنیای ارز دیجیتال می بایست موارد زیر را آماده کنید:

  • ایجاد یک کیف پول جدید ترجیحا متامسک (Metamask) یا Trust Wallet
  • ایجاد یک حساب جدید در توییتر و تلگرام اگر از قبل ایجاد نکرده اید

معمولا موارد فوق برای شرکت در انواع ایردراپ کافی است اما توصیه ما این است که در شبکه های اجتماعی زیر نیز یک اکانت جدید ایجاد کنید:

  • فیس بوک
  • دیسکورد
  • میدیوم (Medium.com)
  • کوین مارکت کپ

پس از انجام کارهای فوق می توانید در با ورود به سایت های ایردراپ با توجه به راهنماهای آموزشی آنها، در هر یک از کمپین های فعال شرکت کنید.

سایت مهرارز یکی از سایت های ایرانی در زمینه معرفی ایردراپ های جدید ارز دیجیتال است که به زبان فارسی جدیدترین کمپین ها را از انواع مختلف برای علاقه مندان به صورت رایگان درج می کند.

کافی است پس از فرآهم کردن نیازهای اولیه به این سایت وارد شده و اولین ایردراپ خود را به صورت کاملا رایگان با راهنماهای درج شده دریافت کنید.