معرفی بازی مورتال کمبت 11

معرفی بازی مورتال کمبت 11

معرفی بازی مورتال کمبت 11

معرفی بازی معرفی بازی مورتال کمبت 11

سبک بازی

مبارزه ای، اکشن

قابلیت اجرا بر روی

  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • PC

تاریخ انتشار بازی

توسعه دهندگان بازی

NetherRealm Studios

منتشر کنندگان بازی

Warner Bros. Interactive Entertainment

موتور بازی سازی

Unreal Engine 3

سن مجاز

18+

مدهای بازی

Single-player, multiplayer

معرفی کامل بازی مورتال کامبت 11 (Mortal Kombat 11)

مورتال کامبت 11 (Mortal Kombat 11) یک بازی ویدیویی مبارزه ای است که توسط ندررلم استودیوز طراحی شده و به وسیله برادران وارنر منتشر شده است.

این بازی که بر روی موتور بازی Unreal Engine 3 اجرا می شود، یازدهمین نسخه اصلی از سری بازی های مورتال کامبت (Mortal Kombat) و دنباله Mortal Kombat X (2015) به شمار میرود.

اولین پیش‌پرده معرفی بازی در طی مراسم گیم آواردز 2018 رونمایی شد و بازی در 23 آوریل 2019 در آمریکای شمالی و اروپا برای پلتفرم های مایکروسافت ویندوز، نینتندو سوئیچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد.

در اواخر ژانویه 2019 گزارش شد که انتشار نسخه سوئیچ بازی در اروپا به تأخیر افتاده است و این نسخه بازی در تاریخ 10 می 2019 منتشر شد.

به طور کلی این بازی نظرات مثبتی را از طرف منتقدان دریافت کرده است و منتقدان گیم پلی بازی، داستان آن و بهبود قسمت آنلاین بازی را تحسین کرده اند، گرچه برخی از انتقادات در مورد تراکنش های خرد و وابستگی بیش از حد گیم پلی به تاکتیک گریندینگ (اجرای مکرر بعضی کارها) وجود داشت.

گیم پلی بازی مورتال کمبت 11

گیم پلی بازی مورتال کمبت 11

همانند دو سری قبلی این بازی، مورتال کامبت 11، یک بازی مبارزه ای 2.5 بعدی است.

در کنار بازگشت ویژگیهای Fatality (فاتالیتی یا حرکت مرگبار) و Brutality (بروتالیتی یا حرکت خشن) به بازی، ویژگی های جدیدی به گیم پلی اضافه شده است، مانند ضربه های مرگبار (Fatal Blows) و ضربه های کراشینگ (Krushing Blows).

ضربه های مرگبار حرکت های ویژه ای شبیه به حرکت اشعه ایکس در بازی Mortal Kombat X هستند.

همانند حرکات اشعه ایکس، ضربه های مرگبار باعث تلفات زیادی میشوند، اما بر خلاف آنها، این حرکات تنها هنگامی در دسترس قرار میگیرند که سلامت بازیکن پایین تر می آید و از 30 درصد کمتر می شود و فقط می تواند یک بار در هر بازی انجام شود.

Krushing Blows یک تغییر خاص در جلوه سینمایی یک حرکت خاص است که زمانی فعال می شود که یک سری شروط مشخص برآورده شده باشند، که این بیشتر شبیه به ویژگی Brutality در بازی قبلی است.

همچنین چیز جدیدی که در این بازی وجود دارد، مکانیک بلوک بی نقص (Flawless Block mechanic) است که پس از دفع یک حمله در یک زمانبندی دقیق، پنجره بازگشت را فعال می کند.

یکی دیگر از تمام کننده ها Mercy است که برای آخرین بار در بازی مورتال کامبت 3 دیده شده بود، با استفاده از مکانیسم Mercy بازیکن برنده می تواند حریف خود را احیا کند و به آنها مقدار کمی “زندگی” بدهد.

در مورتال کامبت 11، همچنین یک ویژگی تغییرات سفارشی معرفی شده است که ویژگی های سفارشی سازی کاراکتر را ارائه می دهد.

blank

مشابه سیستم Gear در بازی مبارزه ای شرکت دی‌سی کامیکس، یعنی بی عدالتی 2 (Injustice 2) که توسط ندررلم استودیوز ساخته شده است، این سفارشی سازی ها نوع بهبود یافته ای از سیستم تغییراتی که در بازی Mortal Kombat X وجود داشت هستند.

هر شخصیت دارای مجموعه اولیه ای از لباس، سلاح و حرکات است که می توانند توسط بازیکن بیشتر سفارشی و شخصی سازی شوند.

با این حال، بر خلاف بازی بی عدالتی 2، در مورتال کامبت 11 توانایی های شخصیت ها به ظاهر آنها بستگی ندارد و این به بازیکنان این امکان را می دهد که لیست های حرکات سفارشی را مستقل از ظاهر شخصیت خود ایجاد کنند.

آموزش های بازی مورتال کامبت 11، شروعی عالی برای حرفه ای شدن

شروع بازی مورتال کمبت 11

هر کسی می داند که مشت زدن و لگد زدن چگونه است اما آیا درباره امتیاز فریمی (Frame Advantage) هم چیزی می دانید؟ درباره نحوه اجرای Frame Trap چطور؟

اگر شما ناک داون شوید، می دانید که باید از کدام حرکت دفاعی “Getup”  استفاده کنید تا از پس حمله احتمالی بعدی حریف تان بر بیایید؟

سعی کنید به مرور آموزش های بازی مورتال کمبت 11 را ببینید، به این ترتیب تمام این موارد را یاد خواهید گرفت.

مدت زمان زیادی است که بازی های مبارزه ای در بازار وجود دارند، اما تا به حال شدت مبارزه آنقدر زیاد نبوده است که نگران این باشیم یک حرکت چند میلی ثانیه طول می کشد تا شروع شود، یا چند میلی ثانیه برای مقابله با آسیب و ریکاوری نیاز خواهد بود؛ آنطور که در مورتال کمبت 11 اینگونه است.

مبارزه در برابر کامپیوتر آنقدرها چالش برانگیز نیست.

تا وقتی که بتوانید یک سری از اعمال اصلی (combo) را انجام دهید و نیمی از حملات را دفع کنید، بازیکن خوبی هستید. اما از طریق استفاده از دستیار آموزشی قوی مورتال کمبت 11، کمی بهتر خواهید شد.

کار کردن با آن به آسانی شروع می شود. حرکت و حمله. دفع و پرتاب کردن. حرکات اصلی. کمبو ها.

بازیکن با مشاهده کامل تمام درس های آموزشی سکه جایزه خواهد گرفت و این سکه ها برای باز کردن قفل صندوق های گنج، که حاوی اسکین ها، فاتالیتی ها و چیز های خوب دیگر موجود در مد کریپت بازی هستند، استفاده خواهند شد.

در مرحله بعد باید با حمله و دفاع پیشرفت کنید. کنسل کردن حرکات خاص، حملات پرشی (jump-in)، حرکت بازگشت reversal)) و تکنیک های دفاعی بیشتری که در بازی وجود دارند می توانند برای بازیکن کافی باشند.

اگر در برابر کامپیوتر بازی می کنید، این تکنیک های پیشرفته به کارتان خواهند آمد. اگر در برابر یک بازیکن ماهر بازی می کنید، آنها قطعا از این تکنیک ها در برابر شما استفاده خواهند کرد.

بعد از آن باید با قسمت  Frame Data کار کنید. کار کردن با این قسمت مرحله ای است که همه چیز واقعا جدی میشود. در اینجا بازیکن یاد میگیرد که حرکات واقعا چطور انجام می شوند.

هر حرکتی شروعی، میانه ای و پایانی دارد.

شروع حرکت که با عنوان استارت آپ آن شناخته می شود مدت زمانی است که یک حمله طول می کشد تا اجرا شود.

میانه حرکت، زمانی است که حرکت فعال است و به حریف آسیب میرساند.

پایان حرکت، زمان ریکاوی است و با تعداد فریم هایی مشخص می شود که بازیکن نمی تواند حرکتی را انجام دهد و آزاد نیست، بعد از آن بازیکن آزاد خواهد بود که وقتی حمله ای انجام گرفت دوباره حرکت کند.

این آموزش ها به گونه ای تمام این اطلاعات را در بر میگیرند که همه چیز کاملا منظقی به نظر بیاید. می توان درک کرد که حرکتی که زمان شروع کوتاه تری دارد نسبت به حرکتی با زمان شروع طولانی تر، دارای مزیت است.

مورد مهم دیگر درباره مزیت ضربه است که به تعداد فریم هایی مربوط می شود که یک مهاجم می تواند سریع تر از بازیکن مدافع یک حرکت را پیاده کند یا حمله هایی که نمی توان آنها را به طور ایمن دفع کرد.

زمانی حملات این گونه خواهند بود که یک مدافع بتواند قبل از اینکه مهاجم حرکت بعدی خود را انجام دهد، ریکاوری شود و حمله را دفع کند، به این ترتیب مدافع این فرصت را پیدا خواهد کرد که ضد حمله بزند.

با این حساب تمام داده های موجود در لیست حرکات pause-menu منظقی به نظر میرسند.

اطلاعات موجود در  Frame Data در محله آخر آموزش ها پوشش داده می شوند.

در این آموزش ها به بازیکنان آموزش داده خواهد شد که کمبوهای (مجموعه ای از عملیات ها) موثری بسازند و وقتی این کمبو ها در بازی در اختیار بازیکن قرار می گیرند، از امتیازات آنها استفاده کنند و با بلوک کردن و حمله کردن فشاری را بر حریف اعمال کنند تا بتوانند کنترل بازی را در دست بگیرند.

بازیکنان همچنین در مورد زونینگ خواهند آموخت. زونینگ دانستن نقاط قوت یک کاراکتر خاص و یاد گرفتن تکنیک هایی برای نگه داشتن حریف در یک فاصله مطمئن است.

تمام این اطلاعات جدا از هم در آموزش های مبتنی بر کاراکتر با هم جمع می شوند.

بازیکنان می توانند با هر کدام از کاراکتر های مبارز بازی کنند و نه تنها حرکات خاص هر کدام از آنها را ببینند، بلکه بفهمند که این حرکات چگونه انجام می شوند و چه مزایایی دارند.

آموزش های مورتال کمبت 11 می تواند چیز های زیادی را به شما یاد بدهد، چیزهایی که بهتر بود به عنوان یک طرفدار بازی های مبارزه ای خیلی زودتر یاد می گرفتید.

اما این اطلاعات هیچ گاه تا به حال اینقدر جذاب ارائه نشده بودند. حالا شما دانش قوی تری را درباره نحوه کار بازی خواهید داشت؛ به علاوه مقدار زیادی سکه که می توانید آنها را در بخش کریپت بازی خرج کنید.

به زودی لینک آموزش و ترفندهای بازی مورتال کمبت 11 در همین بخش قرار خواهد گرفت منتظر باشید …

8 ترفند بازی مورتال کمبت 11 قبل از شروع بازی

 

blank

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Mortal Kombat 11

برای اجرای بازی Mortal Kombat 11 حداقل سیستم مورد نیاز شامل: رم، سی پی یو، کارت گرافیک مشخص شده است. در صورتی که سیستم شما از مشخصات زیر ضعیف تر است، نصب و راه اندازی این وب سایت توصیه نمی شود.

سیستم عامل
Windows 7 / 10 - 64bit
پردازنده گرافیکی
NVIDIA® GeForce™ GTX 670 or NVIDIA® GeForce™ GTX 1050 / AMD® Radeon™ HD 7950 or AMD® Radeon™ R9 270
پردازنده محاسباتی
Intel Core i5-750, 2.66 GHz / AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz or AMD Ryzen™ 3 1200, 3.1 GHz
رم (RAM)
8 گیگابایت
فضا (Hard Drive)
50 گیگابایت یا بیشتر

سیستم پیشنهادی مورد نیازبازی Mortal Kombat 11

سیستم پیشنهای بازی Mortal Kombat 11 که از سوی سازندگان بازی تعیین شده در زیر قابل مشاهده است. در صورتی که مشخصات سخت افزاری سیستم شما با موارد زیر یکسان و یا بالاتر است می توانید بازی را در کیفیت بسیار بالایی و بدون مشکل تجربه کنید.

سیستم عامل
Windows 7 / 10 - 64bit
پردازنده گرافیکی
NVIDIA® GeForce™ GTX 780 or NVIDIA® GeForce™ GTX 1060-6GB / AMD® Radeon™ R9 290 or RX 570 PIXEL SHADER: 5.0 VERTEX SHADER: 5.0 DEDICATED VIDEO RAM: 3072 MB
پردازنده محاسباتی
Intel Core i3-2100, 3.10 GHz / AMD FX-6300, 3.5 GHz or AMD Ryzen™ 5 1400, 3.2 GHz
رم
8 گیگابایت
فضا
50 گیگابایت یا بیشتر

امتیازات بازی Mortal Kombat 11

در این بخش امتیازات بازی که توسط منابع شناخته شده و معتبر از جمله: آی جی ان، پی سی گیمر و یا گیم اسپات به آن داده شده است را مشاهده می کنید و در نهایت میانگین کلی امتیازات کسب شده قابل مشاهده است.

PCGamer امتیاز 8.5 از 10
Gamespot امتیاز 9 از 10
IGN امتیاز 9 از 10
Metacritic امتیاز 8.1 از 10
میانگین امتیاز
8.5

آخرین بازی ها

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *