معرفی بازی فورتنایت Fortnite

معرفی بازی فورتنایت Fortnite

معرفی بازی فورتنایت Fortnite

معرفی بازی معرفی بازی فورتنایت Fortnite

سبک بازی

اکشن، مسابقه ای، آنلاین، زنده ماندن

قابلیت اجرا بر روی

  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • PC
  • MAC OS

تاریخ انتشار بازی

توسعه دهندگان بازی

Epic Games

منتشر کنندگان بازی

Epic Games

موتور بازی سازی

Unreal Engine 4

سن مجاز

12+

مدهای بازی

آنلاین

معرفی بازی فورتنایت

فورتنایت یک بازی ویدیوئی آنلاین است که توسط اپیک گیمز توسعه یافته و در سال 2017 منتشر شده است.

بازی فورتنایت در سه ورژن جداگانه ارائه شده است که هر کدام یک مد از بازی هستند، غیر از آن گیم پلی عمومی این سه ورژن و موتور بازی آنها یکسان است:

فورتنایت: نجات دنیا که یک بازی تیراندازی تیمی تلاش برای زنده ماندن برای بیشتر از 4 بازیکن است که در آن بازیکنان با موجودات زامبی شکل مبارزه می کنند و با استحکاماتی که می توانند بسازند از اهداف دفاع میکنند.

فورتنایت بتل رویال که یک بازی بتل رویال رایگان است که در آن بیش از 100 بازیکن برای اینکه آخرین فردی باشند که زنده می ماند با یکدیگر می جنگند.

فورتنایت کرییتیو که در آن بازیکنان آزادانه جهان ها و میدان های مبارزه را می سازند.

دو مد اول بازی در سال 2017 به عنوان بازی هایی که به صورت دسترسی اولیه ارائه میشوند منتشر شدند و ورژن کرییتیو درششم دسامبر 2018 منتشر شد.

ورژن نجات دنیا تنها برای پلتفرم های ویندوز، مک‌اواس، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است، در حالی که ورژن بتل رویال علاوه براین پلتفرم ها برای نینتندو سوئیچ، IOS و اندروید نیز منتشر شده است.

برای بازی کردن هر کدام از ورژن های فورتنایت نیاز به یک حساب کاربری اپیک گیمز در ویندوز، مک اواس، iOS، اندروید و نینتندو سوئیچ است.

برای بازی کردن بر رگیم‌پینو استیشن 4 یا ایکس باکس نیازی به داشتن اکانت اپیک گیمز نیست، زیرا بازیکنان به جای این اکانت با گذرواژه ایکس باکس لایو یا PSN شان شناسایی می شود.

در حالیکه دو بازی اول برای اپیک گیمز موفق بوده اند، فورتنایت بتل رویال با جذب بیش از 125 میلیون بازیکن و کسب ماهانه صدها میلیون دلار در کمتر از یک سال تبدیل به یک موفقیت بی نقص شد و به این ترتیب یک پدیده فرهنگی شده است.

مدهای بازی فورتنایت

در حال حاضر، فورتنایت به صورت سه مد بازی مختلف توزیع شده است که از موتور بازی یکسانی استفاده می کنند و گرافیک، ویژگی های هنری و مکانیسم بازی مشابهی دارند.

فورتنایت: نجات دنیا Survival

بازی فورتنایت نجات یافتن Survival

به صورت یک بازی بازیکن در برابر محیط طراحی شده است که در آن 4 بازیکن در ماموریت های مختلف برای رسیدن به یک هدف مشترک با هم همکاری می کنند.

بازی پس از اینکه یک طوفان شدید سراسر زمین را فرا می گیرد آغاز می شود و این طوفان موجب می شود که 98% از جمعیت زمین ناپدید شوند و نجات یافتگان مورد حمله “husk” هایی که شبیه زامبی هستند قرار میگیرند.

بازیکنان در نقش روسای مراکز پناهگاه ها قرار می گیرند و به جمع آوری منابع، نجات بازماندگان و حفظ تجهیزاتی که به جمع آوری اطلاعات در طوفان یا به عقب راندن طوفان کمک می کنند می پردازند.

بازیکنان در ماموریت ها تعدادی از آیتم های درون بازی را جایزه می گیرند که شامل کاراکتر های قهرمانان، طرح واره ای از تله ها و اسلحه ها و بازماندگان هستند که هر کدام از آنها را می توان از طریق تجربه بدست آمده به سطح بالاتری برد تا ویژگی های آنها بهبود پیدا کنند.

فورتنایت بتل رویال Battle royale

مسابقات بتل رویال در فورتنایت

یک بازی رویال بتل بازیکن در برابر بازیکن برای بیش از 100 بازیکن است که به بازیکن این امکان را می دهد که به صورت انفرادی، دونفره یا در یک گروه (که معمولا شامل سه یا چهار بازیکن است) بازی کند.

بازیکنان بی سلاح از یک “بتل باس” که در بالای نقشه بازی پرواز می کند از آسمان به زمین فرود می آیند.

زمانی که آنها به زمین می رسند درحالی که سعی می کنند که زنده بمانند و به بازیکنان دیگر حمله کرده و آنها را نابود کنند، باید به دنبال سلاح ها، آیتم ها، منابع و حتی اتومبیل ها بگردند.

در طول یک راند، اندازه منطقه امن بازی به خاطر طوفانی که در راه است کوچک و کوچک تر می شود.

بازیکنانی که در خارج از منطقه امن هستند آسیب می بینند و اگر نتوانند به موقع آن ناحیه را ترک کنند حذف می شوند.

این مسئله بازیکنان باقی مانده را وادار می کند که در یک منطقه کوچک تر جمع شده و با یکدیگر درگیر شوند. آخرین بازیکن، آخرین دو بازیکن یا آخرین گروه باقی مانده برنده است.

فورتنایت کرییتیو Creative

بازی فورتنایت خلاقیت Creative

یک مد بازی سندباکس است که درآن به بازیکنان آزادی کاملی داده می شود تا هر چه که در جزیره می خواهند مانند میدان های مبارزه، مسابقات، چالش های پلتفرمی و خیلی چیزهای دیگر را بسازند.

اپیک گیمز بعضی ازمحبوبترین ساخته ها را در کرییتیو بررسی می کند و آنها را در نقشه بتل رویال و در ناحیه ای که “بلاک” نام دارد می گنجاند. خلاقیت های برجسته همچنین در “creative Hub” به نمایش در می آیند.

در دو مد اول بازیکنان می توانند از تبر برای تخریب سازه های موجود در نقشه استفاده کنند تا منابع اصلی که چوب، آجر و فلز هستند را جمع آوری کنند.

بعد از آن بازیکنان می توانند در تمام مد ها از این متریال ها برای ساختن استحکاماتی چون دیوار ها، طبقات و پله ها استفاده کنند.

چنین استحکاماتی می توانند با اضافه کردن چیزهایی شبیه پنجره ها یا درها تغییر داده شوند. متریال های مورد استفاده ویژگی های مقاومتی متفاوتی دارند و می توانند با استفاده از متریال های بیشتری از یک نوع بروز شده و تبدیل به متغیر های قوی تری شوند.

در ورژن نجات دنیا یا Survival این مورد به بازیکنان این امکان را می دهد که استحکامات قویتری را پیرامون یک هدف یا تونل های پر از تله بسازند تا از طریق آنها  Huskها را در تله بیاندازند.

در بتل رویال این متریال ها وسیله ای را برای حرکت سریع در نقشه، محافظت در برابر آتش دشمنان یا برای ایجاد وقفه ای در پیشروی یک دشمن فرام می کنند.

بازیکنان در مد Creative تشویق می شوند که در طراحی استحکامات خود بیشتر خلاق باشند.

تمام مد های بازی به صورت بازی های رایگان تولید شده اند اگرچه در سال 2019 ورژن نجات دنیا به صورت دسترسی اولیه ارائه شد و برای بازی کردن آن نیاز است که بازی شود.

پولسازی در دو ورژن اول بازی از طریق استفاده ازV-Bucks  انجام می شود که پول درون بازی است و با پول دنیای واقعی قابل خریداری است اما در مد نجات دنیا از طریق انجام ماموریت ها و دستیابی به دیگر اهداف بازی نیز قابل دستیابی است.

در مد نجات دنیا میتوان برای بدست آوردن مجموعه ای از آیتم های تصادفی، از V Buckبرای خرید پیناتاهایی استفاده کرد که شبیه لاما هستند.

در “بتل رویال” V Buck ها را می توان برای خرید آیتم های زینتی مانند مدلهای کاراکتر یا چیزهایی شبیه این خرج کرد و یا می توان از آنها برای خرید “بتل پس” یا جواز مبارزه استفاده کرد.

بتل پس یک پیشرفت سطح بندی شده از جوایز سفارشی سازی برای بدست آوردن تجربه و تکمیل اهداف مشخصی در طول فصل “بتل رویال” است.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Fortnite

برای اجرای بازی Fortnite حداقل سیستم مورد نیاز شامل: رم، سی پی یو، کارت گرافیک مشخص شده است. در صورتی که سیستم شما از مشخصات زیر ضعیف تر است، نصب و راه اندازی این وب سایت توصیه نمی شود.

سیستم عامل
Windows 7/8/10 64-bit
پردازنده گرافیکی
Intel HD 4000
پردازنده محاسباتی
Core i3 2.4 Ghz
رم (RAM)
4 گیگابایت
فضا (Hard Drive)
20 گیگابایت

سیستم پیشنهادی مورد نیازبازی Fortnite

سیستم پیشنهای بازی Fortnite که از سوی سازندگان بازی تعیین شده در زیر قابل مشاهده است. در صورتی که مشخصات سخت افزاری سیستم شما با موارد زیر یکسان و یا بالاتر است می توانید بازی را در کیفیت بسیار بالایی و بدون مشکل تجربه کنید.

سیستم عامل
Windows 7/8/10 64-bit
پردازنده گرافیکی
Nvidia GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 equivalent DX11
پردازنده محاسباتی
Core i5 2.8 Ghz
رم
8 گیگابایت
فضا
20 گیگابایت

امتیازات بازی Fortnite

در این بخش امتیازات بازی که توسط منابع شناخته شده و معتبر از جمله: آی جی ان، پی سی گیمر و یا گیم اسپات به آن داده شده است را مشاهده می کنید و در نهایت میانگین کلی امتیازات کسب شده قابل مشاهده است.

PCGamer امتیاز 8.7 از 10
Polygon امتیاز 7.5 از 10
Gamespot امتیاز 8 از 10
IGN امتیاز 9.6 از 10
Metacritic امتیاز 8.1 از 10
Gamesradar امتیاز 8 از 10
میانگین امتیاز
8.1

آخرین بازی ها

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *