به دنبال یادگیری ترفندهای بازی فورتنایت و ترفندهایی که باعث برنده شدن می شوند، هستید؟ قصد دارید تا پیروزی در ویکتوری رویال Victory Royale را به عنوان بازیکن اول در Fortnite تجربه کنید؟

ما قصد داریم در این مطلب شما را با 19 ترفند آموزشی بازی فورتنایت آشنا کنیم که به شما در بردن در بازی به خصوص ویکتوری رویال کمک خواهد کرد.

فورتنایت یک بازی آسان است و به نظر می رسد که کار با آن در نگاه اول نسبت به بازی پابجی (PlayerUnknown’s Battlegrounds) بسیار آسانتر باشد.

اما چیزی که به مرور زمان یاد می گیرید این است که این بازی عمیقا بر اساس استراتژی پیش میرود و موفقیت مداوم در این بازی نیازمند داشتن مهارت عالی در استفاده از مکانیسم ها است.

تمرین مداوم بهترین راه برای بهتر شدن در هر چیزی است اما این 20 نکته و توصیه حرفه ای درباره فورتنایت به شما کمک می کنند که در مسیر اولین رویال ویکتوری قرار بگیرید.

نکات حرفه ای و ترفندهای بازی فورتنایت Fortnite

آیا بازیکن با تجربه ای هستید و به دنبال چیزی می گردید که باعث برتری شما نسبت به سایرین شود و به 10 بازیکن برتر بازی و یا حتی به اولین پیروزی تان در بازی نزدیک شوید؟ نکات پیشرفته ای که در اینجا ارائه می دهیم شما را در مسیر پیشرفت هدایت می کنند.

1- در انتخاب مبارزات دقیق باشید

هر کسی که ویدئو هایی را از این بازی در یوتیوب یا در پخش زنده بازی بازیکنان مهم فورتنایت تماشا کرده باشد، ممکن است متوجه شده باشد که بازیکنان با هر حریفی که بتوانند پیدا کنند شروع به مبارزه می کنند و غالبا به دنبال چنین دردسری می گردند.

ما در اینجا می گوییم که این کار برای یک استراتژی برد زیان آور است.

یکی از بزرگترین مواردی که نیاز خواهید داشت که به سرعت آن را فرا بگیرید این است که اگر خود را درگیر یک مبارزه نکنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و یا اگر در یک رویارویی با شکست مواجه شدید فرار کنید.

به یاد داشته باشید که هدف شما در این بازی زنده ماندن است و نه اینکه مانند بازی Call Of Duty به دنبال بیشتر کردن نرخ بی معنی کشتار / مرگ باشید.

2- در طوفان گیر نکنید

گیرکردن در طوفان بازی فورتنایت

یکی دیگر از قوانین اصلی فورتنایت: سر به سر طوفان نگذارید.

طوفان هیولایی است که نمی توان آن را کنترل کرد و بزرگترین دشمن شماست، حتی ترسناک تر از آن 99 مورد دیگری که در مسیر بین شما و رویال ویکتوری قرار گرفته اند.

این مسئله خصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که شما به 10 بازیکن برتر نزدیک می شوید، چرا که ناحیه امن کوچک تر می شود و طوفان ضربات سخت تری را وارد خواهد کرد.

همیشه از آن فرار کنید. اگر نمی توانید با پا فرار کنید، سعی کنید که یک چرخ دستی الکتریکی گلف را پیدا کنید.

چرخ دستی های الکتریکی گلف تنها اتومبیل موجود در بازی هستند و شما را خیلی سریع تر از پاهایتان از نقطه A به نقطه B می برند.

3- اول شلیک کنید، بعد غنیمت جمع کنید

زمانی که در حال جستجوی آیتم ها و ابزارهایی هستید که به شما کمک کنند تا پیروز شوید، فراموش نکنید که اگر مرده باشید، آن ابزار ها برایتان فایده ای نخواهند داشت.

وقتی به منطقه جدیدی وارد می شوید، کمی صبر کنید و قبل از اینکه به دنبال جعبه غنائم بروید، منطقه را به دقت بررسی کنید تا کسی در گوشه ای در کمین ننشسته باشد.

4- تک بعدی نباشید

اینونتوری در فورتنایت

شما می دانید که نباید هیچ وقت در مبارزه ای که در آن از اسلحه استفاده می شود، همراه خود چاقو ببرید؟

خوب، این مورد درباره بازی فورتنایت نیز صحت دارد:

شما هیچ وقت نمی خواهید بدون اینکه کوله باری از آیتم های متنوعی را همراه داشته باشید که به شما کمک کنند که خود را با تغییرات تطبیق دهید، وارد هیچ مبارزه ای شوید.

همانطور که نمی خواهید در فاصله نزدیک از یک تک تیرانداز (sniper) استفاده کنید، نخواهید خواست که در مقابل فردی که می تواند با اسلحه اش از فاصله چند صد متری درست به هدف شلیک کند، از تفنگ ساچمه ای استفاده کنید.

نمونه ای از یک کوله بار متناسب و خوب، داشتن یک تفنگ ساچمه ای (shotgun)، یک تفنگ جنگی (assault rifle) و یک تفنگ تک تیر انداز (sniper rifle) است و اینکه در دو قسمت از کوله بارتان آیتم های مربوط به سلامتی به همراه داشته باشید.

شما مجبور نیستید که همیشه از این مجموعه استفاده کنید (در حقیقت وقتی بیشتر بازی می کنید، متوجه خواهید شد که بدست آوردن سخت تر از فکر کردن است) اما ایده این است که قادر باشید هر چقدر که می توانید، در هر فاصله ای، از خودتان محافظت کنید.

5- از محیط برای ردگیری بازیکنان دشمن استفاده کنید

استفاده از محیط اطراف برای برنده شدن در فورتنایت

اگر شما مهارت های رد گیری را در گروه دوستان تان پیدا کرده اید، زمان آن است که در اینجا از آنها استفاده کنید.

بسته به اینکه افراد چگونه در فورتنایت ساخت و ساز ها را انجام می دهند، شما در بازی به ساختارهایی برخورد خواهید کرد که به دلایلی در دنیا رها شده اند.

این ساختمان ها ممکن است یک رمپ یا یک قلعه خیلی بلند باشند. اما به هر حال بهتر است به اینکه آنها در کجا قرار دارند و محل قرار گیری عناصر خاص چگونه است توجه کنید.

برای مثال، اگر دیدید که یک رمپ به یک کوه منتهی می شود، احتمالا می توانید شرط ببندید (یا حداقل فرض کنید) که دشمنان در آنجا مستقر شده اند.

دیگر این با شماست که از این اطلاعات برای شروع جنگیدن استفاده کنید و یا برای فرار کردن.

6- رفتن به ارتفاع بالا کلید موفقیت است

کلید پیروزی فورتنایت رفتن به ارتفاعات

در تمام بازی های تیر اندازی، قرار داشتن در ارتفاع های بلندتر بازیکن را در موقعیت بسیار بهتری نسبت به دشمنانش قرار می دهد زیرا در این صورت شما می توانید همه جا را بررسی کنید و دید بهتری خواهید داشت.

داشتن دید بهتر همچنین به این معنی است که می توانید نواحی بیشتری را مورد هدف قرار دهید؛ نواحی که ممکن است دشمنان سعی کنند در آنجا کمین کنند.

این قانون در فورتنایت نیز کاملا صحت دارد اما ابعاد جدید و تغییراتی که سیستم ساختمانی ایجاد می کند، توجه به این مسئله را برای موفقیت شما ضروری تر می کند.

اینکه قادر باشید که بالای سر حریف تان یک ساختمان چند طبقه بسازید، آنها را در موقعیتی قرار می دهد که سعی کنند که از گلوله هایی که به سمت شان شلیک می کنید جاخالی بدهند و این می تواند باعث وحشت شان بشود.

توانایی شما برای ساختن این ساختمان ها تقریبا همیشه می تواند تغییراتی را در موقعیت ایجاد کند که به نفع شما باشد.

7- می توانید با پریدن بر روی سکو ها در مکان هایی قرار بگیرید که دسترسی به آن سخت باشد

اگر در بازی به مجموعه ای از سکو ها برخوردید، بر روی آن ها بپرید. این کار نه تنها کار مفرحی است بلکه به شما این امکان را می دهد که بیشتر از مقدار ماکزیمم ارتفاعی که در بازی مجاز است بپرید.

این سکو ها به خصوص زمانی مفید هستند که بخواهید به بالای یک ساختمان بروید اما لوازم مورد نیاز برای آن را ندارید (یا نمی خواهید از آنها استفاده کنید).

8- با یک ضربه پایگاه ها را از بین ببرید


blank

در حالی که به نظر می رسد که تنها می توان با استفاده از لوازمی خاص از بعضی از پایگاه های موجود در بازی بالا رفت، اما باز هم آنها نقطه ضعفی دارند:

پایه آنها. مانند هر ساختمان دیگری اگر پایه آنها را از بین ببرید، فرو خواهند ریخت.

حتی نیازی نیست که با تبر زدن به آن، مقاومت آن را از بین ببرید: به یک رمپ یا دیوار به حد کافی گلوله شلیک کنید تا خرد شود و فرو بریزد.

به همین ترتیب ساختمان را به طور کامل از زمین جدا کنید و ببینید که چطور فرو می ریزد و اگر شانس این را داشته باشید که نارنجک یا پرتاب کننده راکت پیدا کنید، آنها خراب کردن ساختمان ها را ده برابر برایتان آسان تر می کنند.

9- بدانید که چه موقع کنار بکشید

به نوار جان بازیکن در فورتنایت توجه کنید

یکی از مهارت هایی که نیاز دارید که خیلی سریع به آن دست پیدا کنید این است که فرسایشی بودن مبارزه و جنگ را تشخیص دهید.

وقتی بر سر این موضوع بحث می شود، معمولا از مهمات حرف می زنند اما غیر ممکن است که بدانیم آنها چه مقدار مهمات همراه خود دارند.

در عوض، از پرامپت های سلامتی برای فهمیدن احتمال بردتان در یک مبارزه استفاده کنید.

وقتی به یک دشمن شلیک می کنید، خواهید دید که شماره هایی در بالای سرشان ظاهر می شوند که نشان دهنده مقدار آسیبی هستند که شما به آنها وارد کرده اید.

اگر عددها آبی باشند و بعد کم کم رنگ سفید و زرد بگیرند، به این معنی است که آنها معجون سپر داشته اند و شما نوار سلامتی شان را کاملا در معرض خطر قرار داده اید.

اگر شلیک های شما به صورت آبی نشان داده نمی شوند و شما هنوز کمی از سپر دفاعی خود را دارید، مبارزه را خواهید برد.

در غیر این صورت، بهتر است گزینه هایی که برای عقب نشینی سریع دارید را بررسی کنید. یکی از بهترین گزینه های شما برای یک فرار سریع ریفتها یا ریفت نارنجک ها هستند.

اینها به شما این امکان را می دهند که به درون یک پورتال بپرید که شما را از طریق آسمان جا به جا می کند و به شما امکان می دهد که بر باد سوار شوید و به محل امن تر یا سودمندتری بروید. در تمام مدت به دنبال این ریفت ها باشید.

 10- ذخایری که در اطراف رها شده اند، تله های مرگبار بسیار خوبی هستند

تله گذاری در منابع فورتنایت

وقتی پایان بازی نزدیکتر می شود، شانس بیشتری را خواهید داشت که ذخایری را پیدا کنید که در اطراف رها شده اند.

این ذخایر شامل نادر ترین اسلحه ها در بازی هستند؛ مانند تفنگ های افسانه ای SCAR-L، پرتاب کننده های راکت ها، اسلحه های تک تیر انداز.

بر سر این ذخایر رقابت شدیدی وجود دارد.

اگر در موقعیتی قرار دارید که می توانید در یک شرایط امن یکی از آنها را از آن خود کنید، گنبدی را پیرامون خود بسازید و آن را مثل پیناتا بشکنید و باز کنید.

اما بدانید که دیگران نیز ممکن است در اطراف شما به دنبال آن باشند تا آن را مال خود کنند و ممکن است آن را به عنوان یک طعمه در آنجا رها کرده باشند و منتظر باشند که به طرف آن بروید تا به شما شلیک کنند.

هر وقت که خواستید خودتان هم می توانید از این تاکتیک استفاده کنید تا بعضی از بازیکنان حریف را خیلی آسان بکشید.

11- هیچ کوهی آنقدربلند نیست که نتوان از آن بالا رفت

بالارفتن از کوه های بلند در فورتنایت

چه اینکه بخواهید از طوفان فرار کنید، خودتان را در بالای کوه مخفی کنید یا فاصله بین خودتان و دشمنان تان را کم کنید، ساختن یک راه بسیار عالی برای کم کردن زمان سفر هستند.

نمی توانید کوه را دور بزنید؟ از بالای آن بروید. عبوراز دریاچه با شنا کردن خطرناک است؟ از روی آن عبور کنید. نه، نه با قدرت های ماورایی، بلکه با قطعات چوب.

12- چوب مهمترین متریالی است که دارید

چوب مهمترین ابزار فورتنایت

ممکن است وقتی بازی را شروع می کنید فکر کنید که جنس قویترین ساختمان ها از فلز است و ساختمان های آجری و چوبی از نظر قدرت به ترتیب در درجه دوم و سوم هستند. از نقطه نظر سلامت و قدرت حق با شماست.

اما آنچه بازی برایتان روشن نکرده است این است که چوب غالبا ممکن است بهترین شکل پوشش برای شما باشد.

دلیل آن روشی است که بازی برای میزان سالم بودن قطعات هر ساختمان ایجاد کرده است.

این قطعات با یک درصد ثابت از ماکزیمم درجه سالم بودن شان روی هم قرار می گیرند، به طوری که بیشترین درجه سالم بودن مربوط به چوب و کمترین درجه متعلق به فلز است.

سطح سلامتی (HP) یا سالم بودن چوب به طور پیش فرض از بقیه بیشتر است و چوب سریع ترین جنسی است که سطح سالم بودن اش کامل می شود، بنابراین یک دیوار چوبی نو با دو شلیک یک تفنگ ساچمه ای خراب می شود، در صورتی که برای خراب کردن یک دیوار آجری یا فلزی تنها یک شلیک کافی است.

این باعث می شود که در موقعیت هایی که به سطح بالایی از کارایی نیاز است و باید خیلی سریع عمل کنید، چوب یک گزینه مطمئن باشد؛ به طوری که برای محافظت از خودتان تنها نیاز دارید که پشت سر هم دیوار های چوبی را در زیر پای خود بسازید.

آیا کمی وقت کمی دارید و در موقعیت نسبتا امنی قرار دارید؟ با مواد دیگرپایگاه قوی تری را برای اهداف بلند مدت تان بسازید.

13- برای اینکه ساختن آسان تر شود، کنترل ها را عوض کنید

از آنجا که مکانیک های ساختمان ها اهمیت زیادی دارند، باید بدانید که یک شمای کنترل مرکزی برای ساختن وجود دارد که درون بازی گنجانده شده است و  Builder Pro نامیده می شود.

این شِما دکمه هایی که کار ساختن را انجام می دهند را به دکمه های شولدر کنترلر نسبت می دهند. درحالی که تریگرهای چپ و راست به ترتیب برای رسیدن به پله ها و دیوار ها هستند.

این شمای کنترلی به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه مجبور باشید دستتان را از روی دکمه ها بردارید، چیزهایی که می خواهید را بسازید. به این ترتیب نه تنها کار سریع تر انجام می شود، بلکه بسیار امن تر نیز خواهد بود.

14- با خوردن از میوه ها و خوراکی های طبیعت، سلامتی تان را ارتقا دهید

اغلب در فورتنایت به آیتم های بر می خورید که در یک ناحیه پراکنده شده اند، در حالی که به نظر میرسد که بعضی از موادی که در اثر برخورد شهاب سنگی بزرگ بر جای مانده اند، گونه ای غذای فضایی شبیه توفو هستند که خاصیت حفاظت کنندگی دارند.

آنها را پیدا کنید به خصوص غذاهای shield تا دیگر نگران سلامتی تان نباشید.

 

ترفندهای بازی فورتنایت برای بازی کردن دونفره و گروهی

blank

تیمی بازی کردن در فورتنایت می تواند نسبت به بازی تک نفره تجربه بسیار متفاوتی باشد. اگر روش بازی تان اینگونه است، پس بهتر است این موارد را به یاد داشته باشید.

15- بر روی آنهایی که اسلحه دارند تمرکز کنید

تمام کسانی که از بازی تک نفره به بازی دو نفره یا گروهی روی آورده اند، می دانند که چقدر می تواند شوک آور باشد وقتی ببینید که بعد از آنکه بازیکنان مورد اصابت شلیک شما قرار گرفتند، نیروی تازه ای می گیرند.

آنها به روی زانوهایشان می افتند تا فرصتی را پیدا کنند که توسط هم تیمی هایشان که در آن نزدیکی هستند، دوباره جان بگیرند.

بر روی بازیکنان با اسلحه تمرکز کنید

اما قبل از آنکه بروید و ما بقی گلوله هایتان را برای کشتن دشمنی که به زمین افتاده است هدر دهید، وقت تان را صرف پاکسازی اطراف کنید و مطمئن شوید که دوستان آنها در گوشه ای در اطراف کمین نکرده اند.

به یاد داشته باشید که آنهایی که بر روی زمین افتاده اند نمی توانند به شما شلیک کنند، دیگران می توانند (همچنین، شما می توانید از دشمنانی که بر زمین افتاده اند، به عنوان طعمه ای برای به تله انداختن هم تیمی هایشان استفاده کنید، بنابراین بگذارید کمی زنده بمانند).

 16- گاهی اوقات باید بگذارید بمیرند

بر روی دیگر سکه، اگر هم تیمی های شما بر زمین افتاده اند، شاید بهتر باشد بر روی مهارت صبرکردن و احتیاط کردن تان کمی تمرین کنید.

ببینید که آیا می توانید تهدید را از بین ببرید؟ یا آیا هم تیمی تان می تواند به محل امنی برسد که نه شما و نه او در تیررس قرار نگیرید؟

اگر نمی توانید به او برسید، او را به دست سرنوشت بازی بسپارید زیرا همیشه اینکه یک بازیکن زنده بماند بهتر از آن است که هیچ کس زنده نماند.

17- ترفند مهم بازی فورتنایت : در جمع کردن غنایم حریص نباشید

فورتنایت در جمع کردن غنایم حریص نباشید

اگر چه طمع ممکن است شما را در زندگی به خیلی جاها برساند، اما در فورتنایت باعث پیشرفت سریع تان نمی شود.

اگر هم تیمی تان یک بمب دود به همراه دارد و شما دو شات گان، یک پیستول و یک SMG دارید، چند تا از آنها را بیاندازید.

اگر کسی به گلوله نیاز دارد و شما بیشتر از 300 بسته کامل گلوله دارید، می توانید کمی از آنها را رها کنید. اگر هم تیمی تان HP 2 (امتیاز سلامتی) دارد و شما تمام وسایل درمانی را دارید، آنها را بیاندازید.

داشتن سه هم تیمی سالم کارها را برایتان آسان تر می کند بنابراین اگر مشکلی در این رابطه دارید، سعی کنید که به آنها به عنوان یک سرمایه گذاری برای موفقیت فکر کنید.

18- ارتباط برقرار کردن، مهمترین اسلحه شماست

ارتباط با هم تیمی ها در فورتنایت

اولین کاری که باید هنگام مشاهده دشمن انجام دهید چیست؟ وقتی تنها هستید، کاری که می کنید شاید این باشد که شلیک کنید و دعا کنید که به هدف بخورد.

اما وقتی در یک گروه بازی می کنید، ارزش آن را دارد که قبل از آنکه هر حرکتی را انجام دهید، هر چیزی که درباره دشمنانتان فهمیده اید و موقعیت مکانی آنها را به هم تیمی هایتان بگویید.

همچنین باید از طریق squawk box درباره آیتم هایی که پیدا کرده اید، موقعیت جغرافیایی طوفان و منطقه امن و اینکه نیاز به مهمات دارید و یا نیاز به درمان و ریلود شدن دارید به هم تیمی هایتان گزارش دهید.

بعضی از این اطلاعات ممکن است جزئی به نظر برسند اما این اطلاعات در مجموع در هر مرحله از بازی استراتژی تان را شکل خواهند داد.

19- جلوتر از هم تیمی ها حرکت نکنید

اگرچه زیاده خواهی ممکن است در زندگی شما را به جاهای خوبی برساند، اما در فورتنایت باعث پیشرفت نخواهد شد

یکی از بدترین تجربه ها در فورتنایت این است که در حالی که تنها مانده اید، گیر دشمن بیفتید و فاصله یتان از هم تیمی هایتان آنقدر زیاد باشد که نتوانند به کمک تان بیایند. وقتی از اتوبوس پیاده می شوید، سعی کنید در همان محیط اطراف پیاده شوید.

مجبور نیستید که منزل به منزل به دنبال یکدیگر باشید.

به من اطمینان کنید، غنایم زیادی آن بیرون وجود ندارند که به دنبال شان بروید و فضای خیلی کمتری وجود دارد.

سعی کنید که به اندازه کافی نزدیک به یکدیگر بمانید تا بتوانید در کمتر از 15 ثانیه مبارزه ای را شروع کنید.

 

در این مطلب سعی کردیم تا 19 ترفند بازی فورتنایت را برای شما جمع آوری کنیم در این بازی به شما برای حرفه ای شدن کمک کنند.

 

 

در صورتی که شما ترفندهای موثری در بازی فورتنایت را می دانید و از آن در بازی استفاده می کنید در بخش دیدگاه آنها را برای ما بنویسید تا در متن اصلی به نام خودتان قرار گیرند.