یکی از بازیهای مهیجی که تا چند روز آینده به بازار می آید، بازی Just Cause 3 نام دارد. ای بازی ساخته شرکت Avalanche Studios و ادامه نسخه قبلی بازی یعنی Just Cause 2 است. بازی Just Cause 3 یک بازی جهان باز، Open-World سبک اکشن، ماجراجویی به حساب می آید که برای اولین بار در نوامبر 2014 معرفی شد و تاریخ انتشار آن هم اول دسامبر 2015 تعیین شده است. شرکت Square Enix قرار است بازی Just Cause 3 را برای کنسول های بازی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر PC منتشر کند.

Just Cause 3 ، بازی کردن بر روی صفحه نمایش های تا کیفیت 4k را نیز پشتیبانی میکند.

داستان بازی Just Cause 3

داستان بازی از چند سال بعد از اتفاقات نسخه قبلی یعنی Just Cause 2 شروع میشود. کاراکتر اصلی بازی یعنی Rico Rodriguez از سازمان بیرون می آید و به زادگاه خود مکانی با نام Medici باز میگردد، که یک جزیره خیالی در مدیترانه است و زیر سلطه دیکتاوری جنرالی با نام Di Ravello قرار دارد. هدف اصلی این دیکتاتور تسلط به جهان است و در این زمان کاراکتر بازی، ماجرای خود را برای متوقف کردن Di Ravello و برنامه هایش را آغاز می کند.

گیم پلی بازی Just Cause 3

همانطور که اشاره شد این بازی، یک بازی کاملا Open-World است و به صورت سوم شخص طراحی شده است. نقشه بازی از نظر بزرگی همانند نسخه قبلی بازی یعنی Just Cause 3  است با این تفاوت که 1000 کیلومتر مربع برای تنظیمات و بخش های جدید بازی به آن اضافه شده است.

زمین بازی از نظر حجمی دارای پستی بلندی های بیشتری شده است تا بازیکن بتواند به صورت عمودی بیشتر در نقشه حرکت کند، به همین دلیل گذرگاه ها و غارهای زیرزمینی بیشتری در بازی تعریف شده است. اندازه ساختمان ها در Just Cause 3 واقعی تر و تاثیرگذار تر شده است.

Urga_Pocomaxa_X4_(side) (Copy)

بازیکن با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار دارد میتواند در دنیای بازی گشت و گذار کند، تجهیزاتی که در نسخه قبلی برای این کار استفاده میشده یعنی چتر نجات و قلاب در این بازی هم گنجانده شده اند با این تفاوت که این تجهیزات از نظر عملکرد مکانیکی در بازی بهبود پیدا کرده و طبیعی تر عمل میکنند.

ویژگی تازه ای که برای بازیکن تعریف شده است لباس پروازی است با نام Wingsuit که به صورت دائمی قابل استفاده است و میتوان از آن برای پرواز کردن در دنیای بازی و جا به جایی سریعتر، استفاده کرد. ویژگی این لباس این است که حتی زمانی که بازیکن در حال نزدیک شدن به زمین است میتواند مجددا به آسمان بازگردد. گیمر میتواند در هر زمان چه ماموریت ها و چه مواقع آزاد بین استفاده از چترنجات و لباس پرواز به دلخواه یکی را انتخاب کند.

JC3_wingsuit (Copy)

علاوه بر تجهیزات یاد شده دیگر موارد یعنی امکان استفاده از سلاح های متنوع، وسایل حمل و نقل از جمله هواپیما، کشتی و ماشین برای بازیکن فرآهم است.امکان شخصی سازی ماشین ها و یا حتی استفاده از آنها به عنوان اسلحه به بازیکن داده شده است. این بدین معنی است که بازیکن به راحتی میتواند ماشین های خود را به یک سلاح تبدیل کند و این کار با افزودن انواع اسلحه ها به ماشین امکان پذیر می باشد. ویژگی شلیک از آسمان، یعنی زمانی که در حال استفاده از چترنجات است و به زمین نزدیک میشود، میتواند تیراندازی کند، به بازی اضافه شده است.

JC3_minigun

بازیکن میتواند مکان های مختلف و مقرهای نظامی را از چنگ دشمن آزاد کند و از ویژگی Fast Travel در بازی استفاده کند.

یکی از جذابترین ویژگی های این بازی اختصاص دادن  C4 بینهایت است و بازیکن دیگر مجبور به خریدن C4 نیست.

خلاقیت و تخریب به شدت در این بازی مورد تاکید قرار گرفته است به عنوان مثال بسیار از اشیاء بازی از جمله پل ها و مجسمه ها قابل تخریب به روش های مختلف می باشد. ویژگی جدید با نام Rebel Drop به بازی اضافه شده است که در آن بازیکن میتواند با موقف کردن بازی سلاح ها، تجهیزات و وسایل نقلیه خود را از طریق منوی توقف تغییر دهد. اگر سلاحی توسط بازیکن به دنیای بازی انداخته شود دیگر بازیکنان میتوانند از آن استفاده کنند. هر چند این ویژگی یعنی تغییر تجهیزات در حالی که بازی متوقف میشود در بسیاری از بازی های بزرگ استفاده میشود اما میتوان راجع به این موضوع که این ویژگی از جذابیت بازی کم میکند هم، بحث کرد.

مدهای مختلفی از جمله Challenge Mode برای بازی تعریف شده است که در واقع همان بخش های و مسابقات جانبی و خارج از ماموریت های اصلی را تشکیل میدهد مثلا مسابقات Wingsuit و یا مسابقات تخریب. مد دیگر بازی Frenzy Mode نام دارد که در آن اهداف و مسابقات جدیدی پس از نابودی مقر دشمنان آزاد میشوند.

متاسفانه در مد آنلاین بازی امکان برگزاری مسابقات تیمی  و یا co-op وجود ندارد و امکانات آنلاین بازی نسبتا محدود شده است به مواردی چون Challenge ها. به نظر می رسد دلیل اصلی این محدودیت ها، تمرکز بیشتر سازندگان بازی بر روی ساختن دنیای بهتر و بازی جذابتر نسبت به نسخه های پیشین بوده است.

JC3_prison_raid (Copy)

نسخه هایی که قرار است از این بازی منتشر شود شامل موارد زیر است:

  • Day one edition
  • Collectors edition
  • Day one edition انحصاری EB games
  • XL edition

هر یک از این نسخه های ویژگی های مختلفی دارند که با خرید هر یک میتوانید به آن ویژگی ها دست پیدا کنید.

گالری عکس بازی Just Cause 3 با کیفیت بالا سری اول

گالری عکس های بازی Just Cause 3 با کیفیت Full HD سری دوم