وقتی که بازی Counter Strike Global Offensive یا CS:GO را اجرا می کنم و چشمانم منوی اولیه بازی را می بیند با خودم فکر می کنم که:

من صدها ساعت درگیر مبارزه با تروریسم و جنگیدن با تروریسم بوده ام و هزاران ساعت را در تمامی نسخه های متفاوت 1.6 یا CS:GO سپری کرده ام پس چطور من هنوز استاد این بازی نیستم؟!!

حقیقت این است که بهتر شدن در بازی Counter-Strike فقط با بازی کردن در Counter-Strike امکان پذیر نیست حتی گاهی اوقات خیلی بیهوده است. مخصوصاً زمانی که شما وقت کافی برای آنالیز حرکت ها و بازی های قبلی خودتان نمی کنید. به قطع این امکان وجود دارد که شما ماه یا و یا سالها یک اشتباه را بارها و بارها پشت سر هم تکرار می کنید.

مبانی بازی Counter-Strike بسیار مبهم اند. اینکه چه سطحی نفوذ پذیر است، و یا اینکه اصلاً با چه سلاحی به این سطح نفوذپذیر است؟ نارنجک های دودزا چطور کار می کنند؟ آیا بازیکنی که چندین بار در دست های اولیه بازی می بازد می تواند نهایتاً یک Snipe اساسی و بزرگ بخرد؟ اگر به دنبال پیدا کردن جواب این سوال ها هستید باید مشق هایتان را بخوبی انجام دهید و دروس خامی را در این زمینه فرا بگیرید و با تجربه ی خودتان بپزیدشان تا جواب سوالهای بالا را به درستی بدانید.

برای من، یادگیری دریچه ای از فهم بهتر از بازی Counter-Strike را رقم زد. مدت ها پیش وقتی که این آموزه ها را به آغوش کشیدم بازی از یک مکانیک خشک و موتور مانند به یک بازی شطرنج یا تنظیم عقربه های ساعت تبدیل شد. شطرنجی در مورد پول، تنظیم زمان ها، فریب ها، روحیه دادن، فرستادن پیام های صوتی و فرخواندن هاست.

مطمئناً اطلاعاتی زیادی برای یادگیرفتن وجود دارد. اما ویدئوهای آموزشی که در زیر به شما پیشنهاد می کنم پیشرفت قابل توجهی در بازیکنانی که در اولین مراحل یادگیری بوده ایجاد کرده است. بازیکنانی که در جستجوی اعتماد به نفس برای رقابت در مبارزه ها و درگیری ها هستند.

تکنیک های شلیک مسلسل ها

 

مسلسل های مثل نان و پنیر برای تمامی مراحل بازی Counter-Strike هستند و فهم مکانیزم کارکرد آنها (و تفاوت اساسی بین آنها) مثل بسکتبالیستی است که پرتاب های آزاد فوق العاده ای دارد. به گفته ی یکی از بهترین بازیکنان CS:GO به نام adreN می گوید:

هیچوقت ننشینید، چرا که هیچ تاثیری در میزان لگد سلاح شما ندارد و هیچ وقت از فاصله ی طولانی هدفی را به رگبار نبندید!

مدیریت مالی

 

دومین مسئله مهم از آموزش های بازی CS:GO بحث های اقتصادی بازی است. بازیکن TheWarOwl شما را با اولین چم و خم خرید و پس انداز کردن در بازی آشنا می کند. عمل کردن به گام گام این نکات بسیار مهم است. یکی از بحث های مورد علاقه ی من او به آن می پردازد تخمین وضعیت مالی رقیب برای انتخاب سلاح های مخالف و کاربردی است.

زمان بندی در رسیدن ها

 

بازی Counter-Strike به شیوه ی بسیار ظریفی طراحی شده است که دو تیم CT و TS از دو نقطه مخالف یکدیگر به سمت هم در نقشه حرکت کنند و به مبارزه بپردازند تا هر کدام بتوانند بر نقشه مسلط شوند. مسلط شدن بر زمان بندی ها به خصوص برای پرتاب نارنجک در نقطه ی مشخصی در این نقاط برخورد بسیار مهم است. شرطی که شاید نقشی تاثیر گذار در پیروزی بر رقیب شما داشته باشد.

حساسیت موس

 

نصیحتی که من به تمام دوستداران بازی Counter-Strike این است که حساسیت موس تان را در پایین مرحله ای که می توانید تنظیم کنید تا حدی که بتوانید با حرکت موس تا 180 بچرخید.

نارنجک های دودزا

 

برای کسی مثل من، نارنجک های دودزا کمترین سلاحی است که با آنها کار کرده ام. در کنار اینکه جنبه ی تاثیر آنها در بازی Counter-Strike بسیار نادیده گرفته شده است. پس بسیار از بازیکنان بسیار بی اهمیت و صرفاً برای حمل چیزی می روند و آن را می خرند و بدون آنکه بدانند در کجا ها باید از آنها استفاده کنند و یا اینکه چقدر در نبرد اهمیت دارند. ویدئوی بالا که در اوایل سال ضبط شده بود دو تکنیک اساسی را در پرتاب این نارنجک ها و استفاده هندسی از اینکه چطور حریف را کور کنیم را مطرح می کند.