به گزارش گیم‌پینو، استدیو EA جمعه اعلام کرد که بهینه سازی با عنوان «مشکلات عمده‌ای که کاربران در تیم‌ها با آن سر و کار دارند» منتشر خواهد شد، جایی که تمام بازیکنان و یا تیم‌ها آنچنان که باید و شاید حاضر نشدند.

مدیر بخش اجتماعات شرکت EA گفت:

کار ما نشان می‌دهد که تغییرات زیادی در راستای اتفاق افتادن در بخش‌های بدنسازی و شیمی است.

«بدنسازی» و «شیمی» جنبه‌های از حالات هافبک‌ها هستند که در حالت Ultimate Team سهمی مهمی در بهتر کردن رتبه بازیکنان در یک اجتماع دارد. بدنسازی به صورت بازی های جداگانه ارزیابی می‌شود و در عملکرد پیشین اکانت بازیکنان جای دارد. شیمی نیز حایگاهیی که بازیکنان با توجه به جنبه‌های بدنی‌شان حاضر می‌شوند و سازگاری‌شان با بازیکنان دیگر و دیگر عوامل بررسی می‌شود.

مشکل اصلی اینجاست که هیچکدام از این دو ویژگی بالا در بخش Football Ultimate Team کارایی چندانی نداشته‌اند، جایگاهی که بازیکنان در حال چینش بهترین حالت ممکن برای ستاره‌های تیم ملی فوتبالشان هستند.

کاربران در زیر گروه‌های FIFA در شبکه اجتماعی Reddit مشکلات و باگ‌هایی را دریافته‌اند که از وقوع بی نقص این دو ویژگی به صورت کامل جلوگیری می‌کرده است. با این مثال که در بعضی از نسخه‌ها، حالت عادی بازی جدای از آن دو ویژگی برآیند بهتری داشته است.

نسخه بهینه‌ساز پیش رو برای تمامی پلتفورم هاست. رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 3 و 4، ایکس باکس 360 و وان. هرچند که تاریخ نهایی برای این بهینه ساز مطرح نشده است.

حالت Football Ultimate Team سهم عظیمی از استدیو EA در بازی FIFA را تشکیل می‌دهد. درآمدی که بسیاری از نمودارهای EA در سال ماری جدید را تغییر داد و رشد 26 درصدی را نسبت به سال پیش بوجود آورد.