به گزارش وی‌پلی، بازار بازی‌های MMO موبایل بازار سختی برای شناخت است. چرا که 90 درصد بازی‌های این بازار صرفاً کپی از یکدیگر هستند. هرچند که بازار آن کمی غریبه و تازه است اما با همین قلمرو کوچک نیز همراه با شگفتی‌های فراوانی است. تکنولوژی چند نفره (مولتی پلیر) موبایل در حال فراگیر شدن است اما هنوز بازی‌های بسیاری مانده تا ارزش واقعی این سبک در موبایل به درستی شناخته شود در زیر برترین بازی‌های این سبک خواهیم پرداخت.

Ingress

ingress-android

شروع لیست با این بازی است. این بازی یکی از بازی‌های نوظهور و در حال تکمیل چند نفره موبایل است که از سیستم جی‌پی‌اس گوشی شما استفاده می‌کند تا دنیای مربوط به خودش را خلق کند. بازی Ingress بخاطر مقیاس خالص فروشش بسیار خاص است. نه تنها این بازی بسیار غول پیکر است، بلکه تمرکز اصلی آن بر روی META است هنگامی که تیم‌ها تلاششان را برای خلق پورتال‌ها یا درگاه‌ها می‌کنند. این بازی در دهمین جایگاه لیست است چرا که بخاطر فقدان کاراکترها و همچنین اینکه شما بر روی شهر خیالی این بازی زندگی نمی‌کنید و نمی‌توانید در رویدادها شرکت که آنها کمی بی ارزش می‌کند.

Order and Chaos Online

free-order-chaos-online

در شماره 9 لیست، Order and Chaos Online جای دارد. این جایگاه پایین بخاطر سن بالای این بازی و فقدان خاص بودن آن است. این بازی درواقع نسخه شماره دو بازی wow است که برای موبایل تنظیم شده است. البته آنقدرها هم بد نیست اما تنها می‌توان به حضور آن بروی موبایل دلخوش بود. روند رقابت‌ با دیگر بازیکنان و دریافت ماموریت نیز بر روی این بازی وجود دارد. بازی Order and Chaos Online شاید  آنقدر خلاقانه نباشد اما در نوع خودش حضورش بر روی موبایل با ارزش است. این بازی برای تمام سنین مجاز است و قیمت آن آنقدرها بالا نیست.

Boom Beach

Boom-Beach-War-Battle

بازی Boom Beach از نوع سبک MMORTS در زیر مجموعه خودش است که بازیکنان به ساخت تجهیزات دفاعی می‌پردازند در عین اینکه باید به جزیره دشمن حمله ور شوند تا به جایزها دست پیدا کنند. گرافیک آن کارتونی و بسیار خوش ساخت است، و این بدین معناست که در بیشتر دستگاه‌ها به راحتی اجرا می‌شود و گیم‌پلی آن بسیار اعتیاد آور است. در حقیقت سطح بالایی از استراتژی در این بازی وجود دارد که هم می‌توانند برای بازیکنان تازه وارد کافی باشد و هم برای یک هاردکور سخت کوش!

Parallel Kingdoms

parallelkingdom_reg_bg_image_lo

همچون بازی شماره ده ما بازی Parallel Kingdoms نیز از جی‌پی‌اس برای دنیایش استفاده می‌کند. البته در این بازی بسیار بهتر استفاده شده است چرا که این عنصر بر اساس کاراکترها تعریف شده است و بسیار گیم‌پلی ساده‌تر و قابل هضم تری دارد. شما به کشتار و قتل هیولاها در غارهای تاریک خواهید پرداخت. پیشرفت شما بر اساس سطوح (Level) صورت می‌گیرد، مهارتهای خاصی دارید و از سیستم اقتصادی نیز بهره می‌برد.

Dungeon Hunter 4

DungeonHunter4-image

این بازی حاوی تعداد زیادی از شخصیت‌ها و کاراکتر هاست اما در همین حال اکشن بسیار مهیجی برای گیم‌پلی‌اش آماده کرده است. در حالیکه بازی‌های مشابه فراوانی وجود دارند که هر کدام زیبایی‌شناسی خاصی دارند، باید این نمره را به کیفیت ساخت آن بدهیم تا دید که می‌تواند استانداردها را کسب کند یا خیر.

Avabel Online

Avabel-Online-game-image

بازی Avabel Online بیشتر بازی سبک شرقی است اما کاراکترهای قابل انتخاب بیشتر نسبت به Order and Chaos دارد. شاید نسبت به بازی های دیگر آن روانی را نداشته باشد اما بسیار زیبا طراحی شده است. رقابت با افراد دیگر، مبارزه با هیولاها و دنیای بزرگتر ویژگی‌هایی است که آن را بسیار متفاوت می‌کند. این بازی شاید در بعضی جاها عمق زیادی نداشته باشد اما مطمئناً بازی بسیار شگفت انگیزی است.

Illyriad

Illyriad-game-image

در بین چهار بازی برتر Illyriad یکی از آنهاست. در بین بازی‌های موبایل این بازی یکی از آنهایست که پر است ساختن ساختمان‌های متفاوت است اما باید در نظر گرفت که Illyriad در نوع خودش بسیار جذاب است. چیزی که این بازی را بسیار متفاوت می‌کند عمق زیاد بازی است. اگر شما بازیکنی هستید که به دنبال ریز جزئیات غول‌ها و اژدهاها هستید این بازی مخصوص شما است. نه تنها دنیای آن بسیار عمیق است و پر است از افسانه‌ها مختلف بلکه گیم‌پلی آن بسیار تجربه هاردکوری است و قلمرو‌ها و اقتصاد آن بسیار چالش برانگیز است. این بازی، بازی ساده‌ای نیست اما به محض اینکه وارد آن شدید بسیار می‌توانند جذاب باشد.

Zenonia

Zenonia-4-Return-of-the-Legend

سری بازی Zenonia بسیار تقدیر شده است. بازی Zenonia از اولین بازی اش تا جدیدترین ویرایش آن با نام Zenonia Online داستان بسیار خوبی و گرافیک بسیار تمیزی و شفاف و گیم‌پلی چالش برانگیزی داشته است. Zenonia پیشتر فعل و انفعالات آنلاینی داشته است که بازیکنان در حالت چند نفره به رقابت باهم می‌پرداختند. عنوان جدید آن یعنی Zenonia Online قول‌های بسیار بزرگتری داده است و ادعا کرده است یکی از برجسته ترین بازی های دو بعدی موبایل خواهد بود که مکانیکش همه را شگفت زده خواهد کرد. هرچند که این بازی هنوز منتشر نشده است، اگر آخرین نسخه Zenonia را بازی نکرده اید حتماً آن را به شما توصیه می‌کنیم.

Clash of Clans

Clash-of-Clans-e1392659745720

مطمئناً بیشتر افراد با این بازی جذاب آشنایی دارند بازی‌هایی همچون Boom Beach یا Clash of Clans که از یک سازنده هستند بزرگترین بازی‌های این سبک هستند. کپی‌های این بازی‌ها نیز بسیار زیاد شده‌اند و اغلب با ظاهر بسیار بچگانه ظاهر می‌شوند هرچند که Clash of Clans بسیار از تمامی رقیبان خود جلوتر است. از لحاظ تکنیکی بازی Boom Beach وجه شباهات بسیاری با Clash of Clans دارد مخصوصاً کیفیت حالت‌ها و حملات آن اما مطمئناً Clash of Clans خودش را از دیگر بازی‌های دیگر بازی‌سازان به خوبی جدا کرده است.

Albion Online

1146878855id5628gol

مهمترین بازی و اولین رده از بهترین بازی‌های این سبک بازی Albion Online است. هرچند که درواقع این بازی منتشر نشده است اما هم اکنون در سطح آلفا قرار دارد و آماده انتشار است و یکی از بهترین بازی‌های MMO بازیکن در برابر بازیکن است که تابحال ساخته شده است. گرافیک آن به طرز فوق العاده‌ای طراحی شده توسط سایه‌اندازی سلولی و بهتر از هر موقعی به نظر می‌رسد. سیستم هدایت آن نیز بسیار حسی ساخته شده و در بیشتر مواقع به صحت بازی اشاره می‌کند. بله حقیقت این است که این بازی اصلاً ساده نیست. بیشتر تمرکز آن بر روی ساختمان‌های بازیکنان از خانه تا پادشاهی و ساختن گیلدها و به راه انداختن جنگ هاست. جمع کردن منابع نیز از قطع کردن درخت‌ها تا ماجراجویی در غارهای تاریک متنوع است و باید مراقب بود که مرگ انتظار شما را نکشد. کلاس خاصی در این بازی وجود ندارد اما بخش از سحرها و جادوها وجود دارد که بازی را بسیار خلاقانه کرده‌اند. پیشنهاد اصلی ما در تمام این لیست این بازی می‌باشد چرا که از بسیاری از استانداردها برخوردار است.