همانطور که بسیار از افراد جیک می‌گویند، باحال ترین افراد کلکسیون‌ داران هستند، مخصوصاً وقتی که آن بازی ها، بازی های قدیمی باشند. جمع کردن کنسول‎های بزرگ مسئله دیگری است.

اما گجتی در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان نوید جدیدی را به جمع آوران کلکسیون می‌دهد. (البته که از یعضی لحاظ می‌توانند با کپی‌ رایت مشکل داشته باشد.)

این دستگاه که با نام The Retro Freak شناخته می‌شود کنسول کوچکی است که می‌ تواند خانه‌ای برای بیشتر بازی‌های قدیمی باشد. اسلات‌ها و جایگاه‌های این دستگاه پذیرای تمام بازی‌های دهه 80 به بعد می‌باشد و می‌تواند آن ها را اجرا کند.

این کنسول همچنین دارای ویژگی‌هایی است که هرچند در دهه 80 موجود نبودند اما امروز نیاز اساسی شمرده می‌شوند:

  • اتصال با کابل HDMI
  • رزولوشن 1,280×720
  • فیلتر خروجی برای اجرای بهتر پیکسل‌های قدیمی
  • سیستم ذخیره‌سازی خودکار داخلی
  • پشتیبانی از دسته‌های بازی USB همچون PS3 و PS4
  • پشتیبانی از NES، SNES، Sega Genesis، Sega Megadrive، Game Boy، Turbo Grafx-16، PC Engine و بازی‌های PC Engine Super Grafx

کافیست دیسک SNES بازی Mario Kart کارت را متصل کنید و آن را با کابل HDMI به تلویزیونتان متصل کنید و می‌توانید تجربیات و خاطرات کودکی‌تان را دوباره مرور کنید و با کمک سیستم بهبود پیکسل آن تصویر بهتری را ملاحظه کنید.

خط اتصال و کابل‌ها کمی حالت یدکی دارد، اما شما می‌توانید ظاهر بازیتان را کمی با توجه به ویژگی‌هایش تغییر بدهید، همچون خطوط اسکن که قابلیت خاموش و روشن شدن دارند. شما همچنین می‌توانید میزان بهبود تصویر پیکسلی را مشخص کنید و اینکه چه مقدار از این نرخ بهبود بخشیده شود تا 60Hz قابل تنظیم است. تمام این ویژگی برای تنظیم هرچه بهتر بازی های قدیمی با نمایشگرهای جدید است.

و برای طرفداران خاص؛ شما می‌توانید خاصیت تقلب را فعال کرده و خودتان را به حالت «شکست ناپذیر» ببرید با نهایت پول و جان برای زنده ماندن و بازی کردن.

در مقابل تمام ادعاهایی که در مقابل این کنسول یعنی  The Retro Freak مطرح است که بیشترشان ارزش خاصی ندارد، هرچند که ما نتوانستیم نگاهی به بروشور این محصول در نسخه دمو بیندازیم و این کنسول هنوز پخش آن در آمریکا شروع نشده است و در آسیا در ازای مبلغی در حدود 20000 یِن (180 دلار آمریکا) قابل خریداری است و بعد از آسیا در استرالیا پخش خواهد شد.

اما نگاه به این عکس واقعاً ما را یاد دوران خوب کودکی با بازی قدیمی Mario Kart می‌اندازد و تورنومنت‌هایش که ساعت وقت را پای آن صرف می‌کردیم. این کنسول یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به بازی‌های قدیمی باتوجه به تجهیزات امروزی است.