عنوان جدیدی به نام بازی APB Reloaded برای ایکس باکس وان منتشر شده که از بازی معروف GTA الهام گرفته است. این انتشار آغاز به کاری برای یک بازی آزاد و گسترده در سبک MMO برای این کنسول به شمار می رود.

تمامی بیانیه های این بازی برای رایانه های شخصی در سال 2010 شروع شده بود. این بازی توسط خالق Grand Theft Auto، استدیو دیوید جونز گسترش داده شده. استدیویی که بیشتر برای عنوان Crackdown شناخته می‌شود.

بنیان اصلی بازی APB Reloaded براساس شبیه سازی نسخه مولتی پلیر بازی GTA بوده است. این بازی داستان طولانی برای انتشارش داشت، ابتدا بطور غیر رسمی منتشر شد سپس بعد از مرحله فروش مجددا به صورت رسمی به عنوان یک بازی رایگان تحت عنوان بازی APB: Reloaded در سال 2011 منتشر شد و هم اکنون توسط Reloaded Games گسترش و توسط Ravenscourt منتشر می‌شود.

بازی APB: Reloaded روی ایکس باکس وان همچون نسخه رایانه شخصی آن است. این بازی رایگان یک دنیای آزاد (open-world) را به شما ارائه می دهد که تا 100 بازیکن می توانند در آن به مبارزه بپردازند. (50 نفر علیه 50 نفر) طیف گسترده ای از سلاح ها و وسایل حمل و نقل همراه با تنظیمات زیاد در دسترس است. و بازیکنان می توانند میان مجریان قانون یا خلافکاران نقش خودشان را انتخاب کنند و انتقامشان را در صحنه های خیابان از هم بگیرند.

در حالیکه بازی برای دانلود و بازی کردن رایگان است (هرچند که شما نیاز به ایکس باکس لایو و اشتراک طلایی دارید) پرداخت های درون برنامه ای نیز وجود دارد. شما می توانید اعتبار اولیه بخرید. اعتباری که در بازی می توانید از طیف گسترده ای از اسلحه ها و لباس ها بهره مند شوید و آن را از فروشگاه تهیه کنید.

توسعه دهندگان این موضوع را «انتشار نرم» می نامند. از این رو می توان انتشار بی سر و صدای این بازی را توجیه کرد. کسانی که این بازی در 30 روز اولیه بازی کرده‌اند. (یا قبل از اینکه نسخه بروزرسان آن منتشر شود) یک «بسته بنیان‌گذار» دریافت می کنند که شامل محتویات گوناگونی است: همچون شعله آتش بازی و وسیله نقلیه. اگر شما بیشتر از 10 ساعت در این بازی بازی کنید یک بسته الحاقی دیگر شامل پوسته سلاح های مختلف نیز دریافت می کنید.

نسخه پلی‌استیشن 4 بازی APB Reloaded نیز در دست ساخت است. هرچند که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است. در پست بلاگ این بازی، توسعه دهندگان گفته‌اند APB: Reloaded بعد از نسخه بروزرسان ایکس‌باکس وان برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

این پستِ بلاگِ توسعه دهندگان، کاربران رایانه های شخصی را نیز خطاب قرار داده و از آنها بخاطر مشکلات پیش رو عذر خواهی کرده است:

همانطور که بسیاری از ما می‌دانیم، ما در حال توسعه بخش اصلی بازی (یا جهنم توسعه‌دهندگان) برای مدت طولانی بوده‌ایم. نسخه کنسول این بازی باید عملاً مدت ها پیش روانه بازار می‌شد و ما موظف بودیم موتور جدید نسخه کنسول را قبل از روانه کردن آن به بازار عوض کنیم. از آنجایی که این موتور برای رایانه‌های شخصی بسیار خوب کار نمی‌کند، شاید در طولانی مدت کمی دلسرد کننده باشد.

این پست همچنین اشاره می کند که با انتشار نسخه کنسول این بازی، مزیت بسیار بزرگی برای کاربران رایانه‌های شخصی خواهد بود.