سونی در نوامبر سال 2013 فروش پلی‌ استیشن 4 را از 40 میلیون دستگاه گذراند. این مسئله پلی‌ استیشن 4 را پرفروش ترین کنسول بازی در دنیا می‌کند 21 میلیون بالاتر از ایکس باکس وان و 13 میلیون بیشتر از نینتندو Wii.

رقمی در حدود یک دهم این تعداد تازه واردان و کسانی هستند که برای اولین بار این کنسول را خریده اند. سونی حدود چهار میلیون پلی‌استیشن 4 بین ژانویه 2016 تا مه 2016 فروخته است. این رقم، میزان فروش را به یک میلیون دستگاه در هر ماه می رساند که که پلی‌استیشن را راحت ترین کنسول برای فروش برای همیشه می کند!

این مکان جدیدی برای پلی‌ استیشن 4 سونی نیست. این کنسول در جدول فروش ها از هنگامی که منتشر شده است در صدر بوده (در مکان اول یا دوم) جابجایی جایگاه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس گه گاهی اتفاق افتاده است اما حکمرانی پلی‌استیشن 4 از انتشار آن در سال 2013 بی چون و چراست.

در این مسابقه چقدر پلی‌استیشن 4 جلوتر از رقیبانش است؟ باید بگوییم بسیار زیاد!

این مسئله بر همه پر واضح است که کنسول نینتندو Wii U فروش بسیار بدی داشته است. در مقایسه با فروش 40 میلیونی پلی‌استیشن 4، کنسول نینتندو فروشی حدود کمتر از 13 میلیون در مارس 2016 داشته است. اوضاع موقعی وخیم تر می شود که این کنسول شرکت نینتندو یک سال پیشتر از پلی‌استیشن 4 به بازار عرضه شده بود.

تا آنجایی که اطلاع داریم شرکت مایکروسافت انتشار اخبار فروش جهانی اش برای ایکس باکس وان را متوقف کرد. به جای آن مایکروسافت میزان کاربران را در بوق و کرنا می کند و اینکه چه تعداد بازیکن از بازی های ایکس باکس وان استفاده کرده اند و آنها را بازی کرده‌اند برای مثال، بر اساس نزدیکترین تخیمن برای یکی از بازی های شرکت EA که در طول کنفرانسی مطرح شده بود، ایکس باکس وان رقمی در حدود 20 میلیون فروش داشته است. (البته این آمار به ژانویه 2016 باز می گردد، انتظار می رود فروش 3 میلیونی به این رقم اضافه شده باشد.)

با انتشار هدست واقعیت مجازی جدید سونی در پاییز امسال و بازی که بسیاری منتظر آن هستند با عنوان The last Guardian برای پلی‌استیشن 4 در اواخر سال میلادی جاری، بعید به نظر می رسد که پلی‌استیشن 4 و سونی به این زودی ها ورطه را به حریفان واگذار کنند.