چندی پیش انتظار ها به سر رسید بازی Dark Souls 3 منتشر شد. خبر خوب برای طرفداران سری های بازی Dark Souls این است که جدیدترین نسخه آن بسیار پر و پیمان و چالش برانگیز است. اما برای کسانی که اشتیاق امتحان جدیدترین نسخه آن را برای اولین بار دارند شاید کمی هولناک بنظر برسد. برای آن دسته که سری های Dark Souls را می شناسند، «بد نامی» این بازی در سخت بودن آنهاست؛ چه بسا بسیاری از بازیکنانی که مدتهای طولانی چشم انتظار و لحظه شمار سری جدید بوده اند. پس نیازی به ناامید شدن یا واکنش منفی به Dark Souls نیست چرا که بعد از سپری کردن چندین دست انداز به زودی چهره ی یک ماجراجویی واقعی را به شما نشان خواهد داد. این نکات به سرعت شما را به نقطه دلخواهتان خواهند رساند.

این نکات برای جلوگیری از لو رفتن داستان به ابتدایی ترین و کمترین توضیح از گیم پلی Dark Souls 3 خواهد پرداخت. همچنین از نام بردن اسم Boss یا داستان خاصی از چگونگی کشتن آنها خودداری می شود. اگر طرفدار جدید هستید یا مطمئن نیستید که واقعا Dark Souls 3 بازی مطلوب شماست این پست را مطالعه کنید.


همه چیز با یک سپر خوب و Estus Flask اضافه شروع می شود

شروع های سخت اولین چالشی است که باعث اجتناب شما برای ادامه بازی می شود. قدرت زیاد دشمنان یا ضربات سنگین Boss از جمله عوامل رها کردن بازیکنان تازه کار در بازی Dark Souls 3 است. تمام چیزی که شما نیاز دارید پیدا کردن سپری است که بتواند بطور 100 درصد شما را در برابر ضربات فیزیکی محافظت کند و چیزی که بتواند تبدیل به یک Estus Flask اضافه شود. (Estus Flask معجون هایی هستند که می توانند در استراحتگاه های Bonfire دوباره پر شوند و HP شما را زیاد کنند.)

eccf7d116dc3a831d2d83356dea96aa5-650-80

برای افزایش Estus Flask هایتان باید ابتدا Estus Flask Shard پیدا کنید و آن را پیش آهنگرتان ببرید تا آن را تبدیل به Estus Flask کند. برای پیدا کردن Estus Flask Shard به Bonfire: Firelink Shrine بروید. از پله های معبد بالا رفته تا به ورودی سه تاق به محوطه بیرون معبد برسید. به دنبال برجی (کلید برج را حتماً باید از قبل تهیه کنید) بگردید و از آن بالا بروید در آخرین طبقه برج از جایی که به با پُلی به برج بعدی متصل می شود (جایی که پل خراب شده است) به پایین بر روی پشت بام بپرید. به سمت چپ پشت بام حرکت کرده تا در طبقه پایینی بام ها در یک جنازه یک Estus Flask Shard پیدا کنید. همین طبقه از بام ها را به سمت چپ ادامه داده تا به تاق هایی برسید که یکی از آنها در ورودیشان است از پله های وصل کننده دورگرد استفاده کرده تا بر روی آنها یک Estus Flask Shard دیگر پیدا کنید.

قبل از هر چیزی Endurance را زیاد کنید

ضربه زدن در Dark Souls همه چیز نیست. این مسئله که چقدر شما Damage دریافت می کنید رابطه مستقیمی با میزان Endurance شما در قدرت های کلی کاراکترتان دارد. اینکه چقدر می تواند Damage را جذب کنید یا چقدر می توانید شمشیرتان را در هوا بچرخانید، دویدنتان یا شیرجه زدن هایتان؛ همه اینها به توان شما در Endurance باز می گردد. تمام HP دنیا را هم که داشته باشید نمی تواند شما را در مقابل ضربات ممتد یک غول بی شاخ و دم حفظ کند اما اگر Endurance کافی داشته باشید می توانید بدوید، جاخالی بدهید و یا در بدترین مواقع فقط فرار کنید.

در اولین فرصت Tower Key را بخرید

در اوایل بازی شما فرصتی برای خریدن یک کلید کهنه ی برج از دستفروشی در Firelink Shrine دارید. این برج قدیمی بخشی از Firelink Shrine است که در طبقات بالایی و پایینی قفل شده است. زیاد معطل نکنید و کمی Soul خرج کنید و کلید را بخرید چرا که انبوهی از چیزهای ارزشمند و خوب منتظر شما هستند. بسیار دقیق باشید و همه جا را بگردید و بدانید تمام ریسک های این برج ارزش به جان خریدن دارند.

https://gfycat.com/CompetentUnselfishClumber

هیچ موقع Battle Arts یادتان نرود

بازی Dark Souls برای خون جگر خوردن شما طراحی شده است، پس اگر دشمنی غیرقابل کشتن بود، شما هنوز او را کامل کشف نکرده اید! طراحان برای کمک به شما سیستم مبارزه ای جدیدی به اسم Battle Arts طراحی کرده اند که به هر سلاح و یا سپر شما توانایی خاصی می دهد. حرکات فوق العاده ی رزمی، Buffهای موقت و توانایی دفع حملات بعضی از این Battle Artsها هستند. این امر بسیار ساده ایست که شما کل بازی را پشت سپرتان باشید و از جادوهایتان استفاده کنید اما بد نیست گاهی از پشت سپرتان در بیایید و از ابزارهایتان استفاده کنید. شاید بتوانید یک دشمن سرسخت را براحتی شکست بدهید.

مردی عریان با کاتانا

یکی از مکان های خوبی که می توانید Battle Arts خود را تمرین کنید مستقیماً بیرون Firelink Shirne است. از راه اصلی سمت چپ بالا بروید به مردی بر می خورید که کاتانا در دست دارد و از تکنیک ها خوبی برای مبارزه استفاده می کند؛ همچنین ضربات او بسیار سریع و مهلک است. اما اگر چندین بار شما را بکشد تمرین بسیار فوق العاده ای برای Battle Arts محسوب می شود. در مبارزات بروی دفع حمله، جاخالی دادن و زمان بندی استفاده از Estus Flask تمرکز کنید. در مقابل تمام مرگ هایی که انتظارتان را می کشد او هم به شما آیتم هایش را می دهد!

4ee04bd91bfcffd9a12ddd0f7243d63c-650-80

در طبیعت بازی غرق شوید

طراحی فوق العاده عناصر محیطی در Dark Souls بسیار دلپذیر است مخصوصا زمانی که به چشم اندازهای بازی خیره می شوید و می توانید تشخیص دهید از کجا آمده اید و به کجا می روید. گاهی اوقات پیش می آید که می توانید تمام ترکیب کلی مرحله ای که باید سپری کنید و دشمنایتان را در یک چشم انداز ببینید. چشمتان برای NPCهای ریزی که با کشتنشان آیتم می گیرید و گوشه های دنج محیط تیز باشد؛ مخصوصا زمانی که از بالا به محیطی می نگرید. در بازی ظالمانه ای مثل Dark Souls سعی کنید هرچیزی را که می بینید بردارید.

به سمت دیوارهای مشکوک شیرجه بزنید شاید ناپدید شوند

هوای دوستانتان را داشته باشید

یکی از بخش های دلپذیر Dark Souls کاراکترهایی هستند که در طول بازی ملاقاتشان می کنید. آنها داستان و تقاضاهای خودشان را دارند بعضی نیز خلقیات خاصی دارند که شاید در طول زمان آشکار شود؛ پس مطمئن باشید که با تمامشان صحبت می کنید تا زمانی که به دیالوگ تکراری برسند این شاخصی است که به شما می فهماند که این کاراکتر کامپیوتری (NPC) چیز دیگری برای گفتن به شما ندارد. اگر شما آن ها را نادیده بگیرید شاید به طور کلی ناپدید شوند و این بدین معناست که شما یک فرصت فوق العاده را از دست دادید. کمی صبرتان را زیاد کنید و به پای حرف های آنها بنشینید.

c1fcd36583151dd03ddb91e515b9ab4e-650-80

از خرج کردن واهمه نداشته باشید

سیستم مالی بازی Dark Souls 3 بر پایه ی Souls برقرار است و هیچ وقت گرفتنشان پایانی ندارد. دشمنان ( و Soul که در ازای کشتنشان به شما می دهند) بعد از هربار استراحت در یک Bonfire دوباره ظاهر می شوند. تمام خرجتان را برای Level Up نگذارید. تعداد انبوهی از سلاح ها و پوشش هایی هستند که می توانید بخرید یا ارتقا بدهید و یا حتی تزریقات جدید بکنید همچنین Spellها و کلیدهایی هستند که انتظارتان را می کشند، ولخرج باشید و از تمام چیزهای خریدنی اطرافتان لذت ببرید.

پذیرای مرگ باشید

بازی Dark Souls 3 زمانی سخت است که شما مرگ را مرگ بپندارید. این عادت بسیار رایج بین بازیکنان تازه وجود دارد که مردن را شکست می پندارند اما چالش اصلی کشفیات شماست. اگر شما بمیرید و آیتم جدیدی و یا راه جدید کشف کنید این یک پیشرفت است نه مرگ! Dark Souls پیشرفت بسیار کندی نسبت به ناشناخته هایش دارد مثل خوردن سوپ با چنگال! اما نهایتاً به آن خواهید رسید.

منبع +