امسال تکنولوژی واقعیت مجازی کانون توجهات هستند آن هم به دلیل انتشار دو محصول مهم Oculus Rift و HTC Vive است. در حالیکه هنوز برآیند و تحلیلی نسبت به فروش این محصولا نیست، محققان بازار IDC فروش را فوق العاده ارزیابی می کنند.

IDC تخمین می زد که فروش محصولات HTC، Sony، Samsung و Oculus رو هم به رقمی در حدود 9.6 میلیون محصول در پایان سال 2016 برسد در حالیکه می تواند رقمی معادل 2.6 بیلیون دلار تولید سرمایه کند. باتوجه به نوپا بودن این تکنولوژی این رقم ها می توانند کاملا دچار تناوب شوند.

کارشناسان از وقوع این پدیده که هنوز تبعات آن مشخص نشده از پدیده گلوله برفی نام می برند، شرایطی که آینده آن بسیار غیرقابل پیش بینی و سودآوری و مضر بودن آن هنوز مشخص نشده است و استدیو های بازی ها گریبان گیر خویش می کند.

Tom Mainelli سخنگوی گجت های نمایشی IDC می گوید:
«در سال 2016 هدست های واقعیت-مجازی که از سوی شرکت های HTC، Oculus و Sony تولید شده اند به بیش از 2 میلیون قطعه می رسد. زمانی که تولیدات عظیم را با تولیدات بدون صفحه نمایش شرکت Samsung و دیگر خرده شرکت های تولید کننده جمع می کنید، تنها جای خالی بازی های قوی را برای این انقلاب عظیم حس می کنید!»

Lewis Ward محقق بازی های کامپیوتری IDC اشاره کرد:
«بازی های کامپیوتری منجی استفاده از تکنولوژی های Oculus Rift، HTC Vive یا Playstation VR هستند. زمانی که محصولی در آستانه پخش به بازار است کم کم زمزمه های استفاده از آن شنیده می شود، من مطمئن هستم پیش از تعطیلات، زمزمه های این تکنولوژی شنیده خواهد شد و اخبار مهیج استفاده از هدست های واقعیت-مجازی به گوش اعضای خانواده یا دوستانتان خواهد رسید.»

تحلیل IDC آینده روشنی برای بازی سازی می بیند؛ به بیانی دیگر پیشرفت سریع این تکنولوژی بازی سازان را ملزم به تهیه و تولید محتوایی جالب خواهد کرد که در مزد آن فروش بیشتر این تکنولوژی است.

IDC در پایان سال 2020 تولید 64.8 بیلیونی را تخمین می زند که در ورای اینها تکنولوژی AR که سخت افزار Microsoft’s HoloLens است نیز بازار را با تولید 45.6 بیلیونی اش خواهد بلعید.

منبع +