هیچ کس دقیق نمی داند که HTC چه میزان از هدست واقعیت مجازی خود با نام HTC Vive را به فروش رسانده است. تمام تخمین ما تخمین های آماریست. اولین آمارها از یکی از کارمندان HTC رقمی حدود 15000 را در 10 دقیقه اول فروش تخمین می زند، اما بعد از آن چه می شود؟

داده های SteamDB و SteamSpy برای بازی های ساخته شده برای HTC Vive مثل Fantastic Contraption یا Job Simulator و Tilt Brush -بازی های مجانی که همراه با HTC Vive عرضه شده اند- نشان می دهد رقمی در حدود 50000 دستگاه در حال فعالیت هستند که حدود 35000 از آنها متعلق به مصرف کنندگان است و رقمی حدود 15000 در اختیار توسعه دهندگان و شرکت ها برای ساخت نرم افزار و … قرار دارد.

این آمار برای HTC قابل ملاحظه است، برای کمپانی که سال گذشته را گریبان گیر مشکلاتش و فروش کمش بوده. ضرر و زیان های 140$ که فروش HTC Vive شاید بتواند 30$ از آن را جبران کند اما همچنان برای HTC فاجعه بار است.

همانطور که داده های UploadVR نیز اشاره می کنند این آمارها امکان دارد فراتر از اینها باشد چرا که برخی از نقاط همچون چین، که نرم افزار Steam آنقدر فعال نیست ولی کاربران HTC Vive حضور دارند.

اینطور بنظر می رسد که برای اطلاع دقیق تر از میزان فروش HTC باید دومین فصل سال را هم سپری کنیم تا HTC بیشتر شناخته شود. اما مقایسه فروش هدست Oculus Rift هم در کنار HTC Vive می تواند بسیار جالب و بحث برانگیز باشد.

بهرحال با توجه به آوازه ی نام Rift انتظار فروش بیشتری از این هدست می رود هرچند که این فاصله در ماه های اخیر به حداقل خود رسیده است.

منبع +