اخبار کنفرانس E3 2016

تمام تمرکز نینتندو بر روی یک بازی بود!

به نقل از گیم‌پینو نینتندو در کنفرانس امسالش چند بازی برای معرفی داشت اما The Legend of Zelda: Breath of the Wild بی‌شک ستاره نمایش او بود. البته این مسئله کاملاً واضح است چرا که رفتار نینتندو با افسانه زلدا رفتاری کاملاً خاص است. بازی که بیشتر دست اندر کاران بازی آن را انرژی تمام وقت این استدیو می‌دانند. اما با غیبت NX در نمایش نینتندو به نظر می‌رسد زلدا بیشتر شبیه تنها امید برای نینتندو بود.

3082159-7978746474-zelda (1)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild همه چیز را کنار زد

جواب سوال این است: «بله!» یک بازی می‌تواند تمامی یک نمایش را از آن خود کند. حداقل زمانی که به خوبی Zelda باشد. در واقع Breath of Wild طبیعت باز یک بازی NES Zelda واقعی را به شما ارائه می‌دهد و به شما مکانیزم بقایی همچون شکار، پخت و پز و دوام ابزار را به شما پیشنهاد می‌دهد. شبکه عظیمی از سیستم‌های داخلی که بیشتر آنها فیزیک بازی و هوش مصنوعی آن است که بازی را مناسب طیف عظیمی از نتایج مختلف بر اساس کسی که دسته بازی را در دست گرفته می‌کند.

با هر فردی که در E3 صحبت می‌کردم رفتار مختلفی نسبت تجربیاتش داشت یا راوی یک واژه نامناسب برای توصیف حالش به کار می‌برد. اما عنوان Breath of the Wild بسیار، از بازی‌های جالب و هیجان انگیز نینتندو در این سال‌ها فاصله دارد و می‌تواند تنها دلیلی باشد که مردم از NX استقبال کنند. این سری شاید عنوانی باشد که بسیاری از استانداردهای سری خودش را بازتعریف کند و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

3082170-9506054192-Wii-U

مجبور به بازی کردن Zelda با GamePad نیستید

هنگامی که نینتندو Star Fox Zero را در سال پیش عرضه کرد، طرفداران در ابتدا بسیار هیجان زده بودند که یک عنوان دوست داشتنی به روی صحنه بازگشته است اما بعد از آن نینتندو بمبش را انداخت و آن این بود که این بازی فقط برای GamePad طراحی شده است و فقط می‌تواند توسط واسط‌های تبلت سنگین اجرا شود. در حقیقت Star Fox Zero بازی بدی نبود و GamePadها در بسیاری از موقعیت‌ها شرایط خوبی داشتند اما مردم به دنبال گزینه‌های متفاوت هستند نه قوانین سر سخت! برای The Legend of Zelda: Breath of the Wild بازیکنان قادر خواهند بود هم با GamePad و هم دسته‌های سنتی Wii U Pro از بازی لذت ببرند. نینتندو به طرفدارانش گوش کرده بود و مسئله‌ای که در مورد NX وجود دارد و طراحی یک دسته جدید را برای این کنسول شاید نامعقول جلوه بدهد.

3082187-prebrief_09

نینتندو صاحب جالب ترین غرفه در E3

برای این که نینتندو به بازیکنان و طرفدارانش تجربه واقعی Zelda را ارئه بدهد، نینتندو بزرگترین و استادانه‌ترین غرفه را برای نمایش Zelda ایجاد کرده بود. داخل آن کپی تمام مقیاس دشمن‌ها، دوستان و حتی چمن‌های مصنوعی بازی شبیه سازی شده بود و تجربه یک پارک تفریحی بسیار خاطره انگیز را به طرفداران ارائه می‌دهد کسانی که شاید به جز نمایش به مسائل دیگری نیز اهمیت می‌دهند.

3082210-2430306805-30799

اعلامیه بزرگ Amiibo

نینتندو نمی‌تواند فرصتی را بدون در نظر گرفتن Amiibo جدید رها کند! در ادامه رونمایی از هیکل جدید Super Mario از Daisy و Waluigi و Boo. نینتندو همچنین سه Amiibo جدید از Zelda معرفی کرد. در حالیکه The Legend of Zelda: Breath of the Wild سال آینده منتشر خواهد شد هیکل Amiibo تیر انداز، سوارکار و محافظ Zelda به فروش خواهد رسید که نینتندو ادعا می‌کند پر جزئیات ترین اسباب بازی‌های سال هستند. Amiibo محافظ در نوع خودش بسیار جالب است با توجه به اندازه‌اش که هر کدام از پاهایش شکل و حالت خاصی به خود گرفته‌اند. این مسئله نیز تایید شده است که هر کس که در طی انتشار نسخه فیزیکی Amiibo گرگ را دریافت کند می‌تواند در نسخه بازی نیز این از این گرگ به عنوان همراهش در طول سفرهایش استفاده کند.

3082218-9354089420-ninte

اعلام NX

ما می‌دانیم که نینتندو در حال کار بر روی NX، پلتفورم بازی بعدی آن است. اما فرای آن تنها جزئیات رسمی آن عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild است که برای این سیستم منتشر خواهد شد. NX تماماً در مورد مفاهیم جدید است و برنامه حال حاضر آن انتشار را برای مارس 2017 خبر می‌دهد. در حقیقت Zelda شاید بیشتر یک فروشنده سیستم باشد اما اگر نینتندو می‌خواست به راستی بر E3 حکمرانی کند راه بهتری به جز معرفی کنسول جدید باقی نمی‌ماند.

3082226-2163403428-maxre

اعلام Mother 3 (Earthbound 2)

نینتندو پیشتر به ما اجازه دسترسی به Earthbound و Earthbound Beginnings را داده بود اما در مورد قسمت سوم چه اتفاقی افتاده است؟ Mother 3 -همانطور که می‌دانید Earthbound 2- در پایان سال برای کنسول Wii U در ژاپن منتشر خواهد شد و همه ما امید یک اعلامیه از آن برای غرب جهان در طول E3 داشتیم اما افسوس که چنین چیزی قرار نیست اتفاق بافتد.

در زیر تصاویری از آخرین نسخه  The Legend of Zelda: Breath of the Wild مشاهده می‌کنید.