بعد گذشت یک سال از پیش نمایش بازی Magicka: Wizard Wars، به انتشار نسخه ی رسمی این بازی نزدیک می شویم. استدیو سازنده این بازی Paradox Interactive اذعان کرده است که در 9 ماه اخیر شرکت دچار ضرر شده و زمان آن فرا رسیده است که بازی را منتشر کنیم.

استدیو Paradox در فرومش اذعان کرده است:
«وقتی تصمیم بر متوقف کردن گسترش و برنامه نویسی بازی شد، ما سرور را برای بازیکنان احساساتیمان باز گذاشتیم تا همچنان از بازی لذت ببرند و امیدواریم زمانی که در اختیارشان گذاشتیم برایشان مفرح بوده باشد. اما متاسفانه به مرحله ای رسیده ایم که از لحاظ اقتصادی بازدهی نداشته و در حال پسرفتیم و برای زیرساخت هایمان نیاز به بودجه داریم.»

بازی Magicka: Wizard Wars تا تاریخ 31 تیرماه همچنان بر روی Steam خواهد بود اما تمام آیتم ها و… در ازای هزینه آزاد خواهند شد یا تبدیل به Crown (واحد پول بازی) خواهند شد. همچنین بازیکنانی که برای بعضی از امکانات بازی پول داده اند باید با شرکت Paradox تماس بگیرند. همچنین امکان دارد استدیو Paradox بعضی از اصول بازی را عوض کند؛ البته تمامی این تغییرات، وابسته به شرایطی است که شرکت برای خودش تعریف کرده است.

این نتیجه گیری بسیار تاسف برانگیز است چرا که بازی Magicka: Wizard Wars توانایی و پتانسیل خود را نشان داد. اما این پتانسیل هیچ گاه به عمل تبدیل نشد. چارت های Steam نشان می دهند که تعداد بازیکنان این بازی از مهر ماه سال گذشته تغییرات زیادی نداشته است و این خود در اتخاذ این تصمیم بی تاثیر نبوده است.

 استدیو Paradox به مخاطبانش نوشت:
«در پایان تشکری از صمیم قلب به شما طرفدارانمان، کسانی که با پروژه ما بازی کردند. انگیزه و بازخورد شما در تمامی راه توسعه ی این بازی چیزی جز بی نظیری شما نبوده است.»

منبع +