بازی Batman Arkham Knight، یک بازی سبک اکشن، ماجراجویی است که توسط شرکت Rocksteady Studios توسعه پیدا کرده است و ناشر این بازی هم Warner Bros, Interactive Entertainment می باشد. این بازی برای کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر، سیستم عامل ویندوز منتشر شده است. بازی Batman Arkham Knight چهارمین بازی از سری بازی های بتمن به حساب می آید که پس از بازی Batman Arkham Origins ساخته شده است. تاریخ انتشار این بازی 23 June 2015 بوده است.

گیم پلی بازی Batman Arkham Knight

بازی به صورت جهان باز در شهری به نام Gotham City اتفاق می افتد و بازیکن میتواند به راحتی بدون بارگیری، در محیط این شهر گشت و گذار کند منظور از بارگیری یعنی زمانی که بازیکن وارد یک ساختمان می شود و قصد خارج شدن از آن را دارد نیاز به نمایش صفحه لودینگ ندارد و بازیکن به راحتی از ساختمان خارج میشود. ابزارهای زیادی از بازی های قبل در این بازی هم در دسترس بازیکن میباشد که میتوان به Grapnel Gun, Line Launcher, batarangs ، سیستم شمارنده، دوربین مخصوص شناسایی و ابزارهای هک از راه دور اشاره کرد.

Batmanwatches-riot-batman-arkham-knight-image-3

دستگاه گیرنده اخلاگر یا Disruptor Receiver نسبت به نسخه قبل به روزتر و بهینه تر شده است  و به یک تفنگ جهت غیرفعال سازی و منفجر کردن سلاح ها و هواپیماهای بدون سرنشین دشمن و … مجهز شده است. سلاح کنترل از راه دور batarang که با بهره گیری از امکان اسکنر داخلی آن میتوان این ابزار را به هر مکانی پرتاب کرد و از محیط اطراف اطلاعات مختلف را جمع آوری نمود. برای شنود به گفتگوهای اشخاص میتوان از ابزاری به نام Voice Synthesiser استفاده کرد و با توجه به گفتگوهایی که بین کاراکترها رد و بدل میشود، به دستگیری افراد شرور پرداخت.

با توجه به سیستم جدید پرواز، بازیکن میتوان به ارتفاعات بالاتر اوج بگیرد و با سرعت بیشتری پرواز کند. امکان استفاده از ابزارهایی از جمله batarang و line launcher در هنگام پرواز برای بازیکن فرآهم شده است.میتوان با استفاده از تفنگ قلابدار یا همان Grapnel Gun جهت را هنگام پرواز و گلایدنیگ به سرعت تغییر داد.

BatFlight_Gotham-night-batman-arkham-knight-image-2

بتمن قابلیت حمله های پست سر هم و قدرتمندی بر روی دشمنان و توانایی دفاع در مقابل ضربات دشمنان را دارد ترکیب این حرکات میتواند به بازیکن این امکان را بدهد که در حال حرکت در بین دشمنان به آنها ضربه های سنگینی را وارد کند و در عین حال از دریافت ضربه هم در امان باشد.

Bat_counter-dodge-batman-arkham-knight-image-1

دشمنان به دو دسته تقسیم می شوند گروهی که برای ضربه زدن از باطوم های شوک دار به همراه سپر دفاعی برای دفاع از خود استفاده میکنند و گروه دیگری هم که از سلاح های گرم برخوردارند و میتوانند صدمه های زیادی را به بتمن وارد کنند. سیستم جدید مبارزه در بازی Batman Arkahm Knight به بازیکن این امکان را میدهد تا ضربات پشت سر هم را بدون توقف به دشمنان   وارد کند. بازیکن امکان استفاده از ابزارها و تجهیزات دشمنان را هم دارد مثلا میتواند از چوب بیسبال دشمنان استفاده کند و قبل از اینکه این چوب بشکند چندین بار در ضربه زدن به دشمنان از این وسایل استفاده کند.

سیستم جدید بازی، چند کاراکتر یا Dual Play در این نسخه از بازی معرفی شد که در آن بازیکن میتواند کاراکتر خود را با دیگر کاراکترهای بازی عوض کند کاراکترهایی از جمله  Robin, Nightwing و Catwoman این کار زمانی که در حالی که بازیکن در مبارزات آزاد است امکان پذیر میشود. هر کاراکتر با شکست دادن دشمنان امتیازاتی را کسب میکند که میتوان از این امتیازات در جهت مبارزه به صورت تیم دونفره استفاده کرد.

بازیکن قادر است تا با استفاده از تجهیزات هک از راه دور از ابزارهایی که دشمن برای دستگیری و از بین بردن بتمن استفاده میکند، از جمله مواد منفجره بر علیه خودشان استفاده کند. همانند بسیاری از بازی های دیگر جان و حرکات قابل ارتقا و قابلیت آزاد کردن تجهیزات جدیدتر وجود دارد و این تغییرات از طریق جمع آوری امتیاز تجربه یا Experience Point اتفاق می افتد.

در بازی Batman Arkham Knight، بازیکن علاوه بر ماموریت های اصلی، میتواند ماموریت های جانبی با نام “Most Wanted” را هر زمان و با کاراکتر دلخواهش ، بازی کند. امکان بررسی جرم و جنایت ها از جمله قتل یکی از بخش های بازی است که در آن بازیکن با استفاده از ویژگی Detective Vision میتواند صحنه جرم را بازسازی کند و از طریق آن سرنخ هایی را برای دستگیری مجرم پیدا کند، امکان استفاده از ابزاری به نام Tissue Scanner هم وجود دارد که میتوان با استفاده از آن به سرنخ هایی از اجزای بدن مقتول ها رسید.

اگر شما موفق به پایان بخش داستانی بازی شوید، یک مد جدید به نام Game Plus آزاد میشود که در آن میتوان تمام داستان بازی را با استفاده از تمامی ابزارها، تجربه و توانایی ها مجددا بازی کرد.

یکی از جذابترین بخش های بازی بتمن ماشین بتمن به نام Batmobile است که در با استفاده از آن میتوان کارهای زیادی انجام داد. این ماشین ضد گلوله است و بازیکن میتواند در هر زمان که بخواهد آن را در بازی صدا بزند تا ماشین به سمت او بیاید. بازیکن میتواند در حال حرکت با فشردن یک کلید از ماشین به آسمان پرتاب شود و پرواز کند که یکی از بخش های جذاب بازی به حساب می آید. این ماشین در دو مد کار میکند یکی مبارزه و دیگری مسابقه که با تغییر حالت به هر مد میتوان به ویژگی های خاصی از آن دست پیدا کرد. همانند خود بتمن، بت موبیل هم قابلیت به روز رسانی و ارتقا را دارد و میتواند تجهیزات جدیدی را به آن اضافه کرد.

RoaringBatmobile-AK-batman-arkham-knight-4

تریلر بازی Batman Arkahm Knight

تریلری از گیم پلی بازی Batman Arkham Knight

امتیازاتی که از سوی سایت های بازی به Batman Arkham Knight  اختصاص داده شده است به شرح زیر است.

Destructoid
7/10
Edge 8/10
Game Informer 9.5/10
GameSpot 7/10
GamesRadar 4/5
IGN 9.2/10
GamesTM 9/10
Polygon 10/10
videoGamer.com 10/10

 

این بازی کاندیدای دریافت بهترین کارگردان هنری، بهترین کارایی و بهترین بازی اشکن، ماجراجویی سال 2015 برای The Game Awards است.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Batman Arkham Knight

<"table class="post-table table>

سیستم عامل Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System Required) پردازنده Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 660 (2 GB Memory Minimum) | AMD Radeon HD 7950 (3 GB Memory Minimum) رم 6 GB فضا 45 GB دایرکت ایکس 11