بازی Her Story یک بازی سبک ارتباط متقابل است که به شکل فیلم مانند، ایجاد شده است (اصلاحا به این سبک Interactive Movie Video Game می گویند) و توسط شرکت Sam Barlow با استفاده از موتور بازی سازی قدرتمند Unity توسعه و منتشر شده است که در آن شخصی به نام Viva Seifert ایفای نقش میکند. این بازی در تاریخ 24 June 2015 برای کامپیوتر PC و سیستم عامل های ویندوز، OS X و iOS به بازار عرضه شد. از دیدگاه سایت های مطرح نقد و بررسی بازی های ویدئویی، بازی Her Story یکی از بازی های برتر سال 2015 شناخته شده است و به همین دلیل امتیازاتی هم که از سوی این وب سایت ها به این بازی تعلق گرفته، امتیازات بالایی است که در ادامه به معرفی بازی می پردازیم.

بازیکن در بازی Her Story سعی میکند با استفاده از ویدیو کلیپ های موجود در بایگانی پلیس، پرونده یک مرد مفقود شده را حل کند.

Her_Story_Screenshot_image_1

گیم پلی بازی Her Story

بازی Her Story در مورد مجموعه ای از مصاحبه (interview) های خیالی و غیر واقعی است که پلیس در سال 1994 انجام داده است. در این بازی، بازیکن تمام سعی و تلاش خود را میکند تا از بین ویدیوهای مصاحبه ها که  در بایگانی یک کامپیوتر قدیمی ذخیره شده اند، پاسخ به سوالات مختلف که در لا به لای سوالاتی است که از همسر مرد گم شده پرسیده میشود، را پیدا کند. تمامی مصاحبه های انجام شده رونویسی شده اند و بازیکن باید با قرار دادن اطلاعات مختلف در کنار یکدیگر راز گم شدن شوهر این زن را بیابد.

معمولا در فیلم های سینمایی و سریال ها، نمونه های این چنینی که شخصی قصد حل کردن معمای یک پرونده جنایی را برعهده دارد را زیاد مشاهده کرده ایم، سریال هایی از جمله True Detective و … . مطمئنا تجربه چنین رویدادهایی حتی در قالب بازی کامپیوتری، میتواند سرشار از هیجان باشد و بازیکن را درگیر معماها و رازهای خودش کند. به دلیل اینکه بازی Her Story این حس را به بازیکن القا میکند توانسته جایگاه مناسبی در بین بازی های برتر 2015 بیابد.

Her_Story_Screenshot_image_2

تا به امروز بیشتر از 100 هزار نسخه از بازی Her Story به فروش رسیده است.

امتیازاتی که بازی Her Story از سوی سایت های بزرگ و مطرح در زمینه بازی دریافت کرده است به شرح زیر میباشد.

وب سایت امتیاز
Metacritic 86/100
Adventure Gamers 4/5
Destructoid 10/10
Game Informer 8.5/10
GameSpot 8/10
Giant Bomb 4/5
IGN 8.5/10
PC Gamer (US) 90/100
Polygon 8.5/10
USGamer 4.5/5
VideGamer.com 8/10

 

تریلر بازی Her Story