مایکروسافت در کنفرانس E3 2016

برآیند بازخوردهای کنفرانس مایکروسافت در E3 2016

به نقل از گیم‌پینو بسیاری کنفرانس مایکروسافت را از جهت معرفی دو پلتفورم بزرگ مثبت ارزیابی می‌کنند در صورتی که شاید این خبر برای کسانی که به تازگی پلتفورم ایکس‌باکس وان را تهیه کرده باشند خبر خوبی نباشد چرا که در دنیای تکنولوژی عرضه محصول جدید معمولاً همراه با از رده خارج شدن محصول قبلی است. در مورد عناوین بازی مایکروسافت هم می‌توان گفت که این کنفرانس، کنفرانس تاییدی بر اخبار لو رفته از پیش یا شایعات بود. مایکروسافت آنقدرها که انتظار می‌رفت ما را سوپرایز نکرد.

3082061-scorpio2

اعلام پروژه اسکورپیو

مایکروسافت کنفرانس E3 امسالش را به تایید خبرهای ضد و نقیض پروژه اسکورپیو پرداخت و تاریخ انتشارش را 2017 عنوان کرد. این سیستم جدید از فناوری 8 هسته‌ای ها برخوردار است و 320 گیگابایت پهنای باند حافظه‌اش است و شش ترافلاپس کارایی دارد که به آن اجازه می‌دهند بازی کردن در رزولوشن 4K را تجربه کنید. این مسئله بیان می‌کند که رزولوشن آن به 2160p خلاصه نمی‌شود.

مایکروسافت در خلال پرده‌برداری از پروژه اسکورپیو اعلام کرد که این پلتفرم با پلتفرم‌های قدیمی ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان سازگار است و از آنان پشتیبانی خواهد کرد و شما قادر خواهید بود از لوازم جانبی و دسته آنها برای یک دیگر استفاده کنید.

 

قابلیت «بازی در همه جا»

نرم افزار Xbox Play Anywhere یا بازی در همه جا به بازیکنان اجازه می دهد بازی را که یکبار خریداری شده است را بر روی ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی بازی کنند و برای این قابلیت هیچ مبلغ اضافی نباید پرداخت شود. این ویژگی در طی کنفرانس مایکروسافت اعلام شد هنگامی که راد فرگوسن بر روی صحنه حاضر شد تا انتشار Gears of War 4 را اعلام کند.

بازی‌های اعلام شده برای این ویژگی عبارتند از: Dead Rising 4، Sea of Thieves، Forza Horizon 3، Scalebound, State of Decay و Halo Wars 2

3082075-xboxs

در پی تایید شایعات مرتبط با این موضوع، مایکروسافت این پلتفورم را تایید کرد. پلتفورمی که کمی نازک تر از ایکس‌باکس وان است و Xbox One S خطاب می‌شود و در سه نسخه 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی در دسترس خواهد بود. در این بخش همچنین دسته‌های ساده‌ای معرفی شد که ویژگی‌های جدیدتر و جایگاه دست بهتری از لحاظ لمسی دارند. این کنسول در رنگ سفید منتشر خواهد شد و تاریخ انتشارش نیز اگوست امسال است.

ویژگی جدید Xbox Live

اعلامیه بزرگ دیگر مایکروسافت در E3 امسال ویژگی جدید Xbox Live بود. یکی از اولین ویژگی‌های این قابلیت کلاب ها بر روی ایکس‌باکس لایو هستند که به بازیکنان اجازه می‌دهند اجتماعات مختلف را تشکیل دهند و افزاد جدید را ملاقات کنند. «با کمک کلاب‌ها مایکروسافت می‌خواهند که بازیکنان باهم ارتباط داشته باشد و این مسئله‌ای است که همه خواستارش هستند.»

ویژگی بعدی این قابلیت «جستجو برای گروه» است که به بازیکنان کمک می‌کند که بازیکنان دیگر با هدف مشترک در یک بازی را پیدا کند. این بدین معناست شما می‌توانید به کمک آن با یک فرد دیگر برای ماموریت Incursion در The Divison باهم مشورت کنید یا باهم در بازی Minecraft یک قلعه بسازید.

ویژگی نهایی که معرفی شد «صحنه نبرد» است. یک تورنمنت جدید که توسط Xbox Live پشتیبانی می‌شود. بر اساس خبری که مایک بیرا داد «صحنه نبرد» راحت‌ترین راه برای جستجو برای رقابت در یک مکان است. «بازیکنان می‌توانند به تنهایی یا با دوستانشان به رقابت بپردازند.»

3081401-halo-wars-2-trailer-atriox2

تاخیر Halo Wars 2

مایکروسافت یک تریلر جدید از عنوان Halo Wars 2 نشان داد و اطلاعات بیشتری از داستان بازی، زمان‌بندی و کاراکترهایش به ما ارائه داد. اما مایکروسافت همچنین تایید کرد که این بازی تا پایان پاییز امسال منتشر نخواهد شد. تاریخ جدید انتشار این بازی فوریه 2017 می‌باشد. مایکروسافت عناوین زیادی را برای تعطیلات کریسمس اعلام کرده است.

شاید این عنوان خیلی پیشتر لو رفته بود اما تریلر کامل عنوان Dead Rising 4 در کنفرانس مایکروسافت در E3 امسال بسیار عالی و هیجان انگیز بود. این ویدئو از یک آهنگ تعطیلات خوب با عنوان Jingle Bell Rock بهره گرفته بود.

عنوان Forza Horizon 3 یکی از بهترین اعلامیه های مایکروسافت در کنفرانس امسال بود. این عنوان که ما را به طبیعت استرالیا می‌برد بسیار هیجان انگیز است. بنظر می‌رسد Forza Horizon 3 از محدودیت‌های دو عنوان قبلی پا فراتر گذاشته است و نتایج اولیه این بازی بسیار شگفت انگیز بودند.

یکی از عناوین نادر دنیای بازی با عنوان Sea of Thieves در بخش آخر کنفرانس مایکروسافت نیز اعلام شد. اما امسال نگاه ریز بینانه تری به این عنوان انداخته شد. این بازی به بازیکنان یک ماجراجویی دریانوردی تمام و کمال را ارائه می‌دهد. بروزرسانی‌های و تجهیزات جانبی کشتی، سفرهای دریایی، شکار گنج‌ها و روند دوستی از ویژگی‌های این بازی است. از دیگر نکات این بازی این بود که حالت مولتی پلیر را داراست و همچنین رایگان نخواهد بود.

این بازی خاص هیدکی کامیا که در کنفرانس E3 مایکروسافت معرفی شد نام عنوان Scalebound است که مربوط به دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی خواهد شد. این دمو نه تنها بزرگترین غول این استدیو را نشان داد بلکه گیم‌پلی چند نفره آن را نیز نمایش داد. این بازی که می‌توان تا 4 نفر آن را به طور همزمان بازی کنند و هرکس اژدهای مختص به خودش را دارد.